Визначено переможців проєкту «Розвиток медійної грамотності учнів»

Визначено переможців проєкту «Розвиток медійної грамотності учнів»

Укрінформ

28 січня 2022 року у Києві відбулась всеукраїнська презентація підсумків німецько-українського проєкту «Розвиток медійної грамотності учнів». Захід проводила організація StopFake (Україна) спільно з громадською організацією «Internationales Haus Sonnenberg» (Німеччина) у Києві у форматі дискусії між експертами, учасниками та гостями.

Основним завданням проєкту - посилення медіаграмотності серед школярів з 20 міст України, зокрема, Львова, Івано-Франківська, Тернополя, Житомира, Харкова, Чернігова, Дніпра, Полтави, Одеси, Хмельницького, Вінниці, Миколаєва, Білозерська та Костянтинівки (Донецька обл.).

Впродовж літа та осені 2021 року українських школярів навчали німецькі та українські фахівці, експерти та представники українських ЗМІ. Серед них, зокрема, німецький режисер-документаліст Маркус Вельш (Marcus Welsch) та журналістки українського фактчекінгового проєкту «StopFake» Аліна Мосендз та Ольга Юркова.

Учасники проєкту дізнавались про основи роботи з інформацією та створювали власні медіапроєкти (відео, інтерв’ю, короткі документальні фільми й веб-сторінки) у співпраці з журналістами, активістами та фахівцями на місцях. З усіх робіт учнів було обрано найкращі, дві з них презентували на заході: відеорепортаж "6 кілометрів до війни" учнів школи №1 м. Костянтинівки Донецької обл. та документальний фільм учнів КМДШ м.Львова Голокост у Львові. Слідами євреїв-втікачів.

Ознайомитись з іншими медіапроєктами учасників можна тут.

Тематика проєкту “Розвиток медійної грамотності учнів” охоплювала дослідження проблем у різних галузях: боротьби з корупцією, охорони довкілля, історичної пам'яті, здоров’я. Наприклад, одна з груп досліджувала проблематику чистоти води та утилізації сміття в Україні та досвід її розв'язання у Європі. Також серед піднятих учнями історичних тем – проблематика Другої світової війни та німецько-українські відносини. Наприклад, історія примусової праці громадян Радянського Союзу у Німеччині (Gastarbeiter).

Ольга Пішель - Internationales Haus Sonnenberg, керівниця проєкту: «Нас дійсно вразили інтерес учнів до медіаграмотності, їх бажання розібратися , як це відбувається, їх цікавість та готовність зануритись у власні дослідження. Теми, які вони обрали - глибокі та важливі, вони серйозні, та як і молодь інших країн - вони дбають про майбутнє, думають про виклики, що їх очікують. Ситуація в Україні нас дуже хвилює, це неймовірне навантаження, яке зараз також на плечах молодого покоління. Ми повинні виховувати їх стійкість до дезінформації, розвивати їхнє критичне мислення.»

Маркус Велш - режисер-документаліст, автор концепції і тренер проєкту (Німеччина): «Мене здивувало, наскільки різноманітною та гарною була підсумкова робота студентів. Особливо мене вразили медіапроєкти та фільми на екологічні та історичні теми. Були також чудові роботи про місцеві проблеми, споживання ЗМІ та освіту щодо пандемії Covid-19. Це демонструє, що світ із кращою інформаційною культурою вимагає багато роботи та кмітливих досліджень. Студенти це вражаюче продемонстрували».

Аліна Мосендз - StopFake, тренерка проєкту: «Медіаграмотність та критичне мислення, про яке йшлося на воркшопах влітку - це лише інструмент, який наші учні навчилися застосовувати до різних тем. Їхні чудові роботи показали, що будь-яка сфера потребує навичок роботи із джерелами, експертами та очевидцями. Також і будь-яка подача інформації потребує попередньої перевірки, аби переконатися, що ми не поширюємо фейки. Учнівські проєкти стали своєрідним протожурналістським продуктом, які можуть знадобитися їм у подальшому досвіді».

Ольга Юркова - StopFake, менторка проєкту: «Під час проєкту учасники отримали багато знань і навичок, які є не лише професійними компетенціями журналістів, а й корисні у щоденному житті: вміння збирати інформацію, бачити звичні речі під незвичним кутом зору, спілкуватися з людьми, аналізувати документи, коротко і влучно висловлюватись, працювати у команді тощо. А головне – розуміючи, як створюється сюжет чи текст, чого у них бракує, учасники набагато швидше можуть виявити маніпуляції».

Наталя Кантаровська, вчителька КМДШ м.Львів: «Для нас дуже знаково презентувати свою роботу, коли весь світ нещодавно вшановував пам'ять жертв Голокосту. Наш сюжет розповідає про родину Хігерів, яка 14 місяців виживала в підземеллі Львова в руслі річки Полтва, яка по суті є каналізаційною системою колекторів. Христина, якій було неповних сім років, коли вони спустились у підземелля, живучи в Америці, видала книжку "Дівчинка в зеленому светрі". Коли ми готувались до зустрічі з Ганною, науковицею, яка стала героїнею фільму, ми читали цю книжку і в нас був мільйон питань: чи все було як у книжці? Як воно насправді виглядало? Ми для себе зробили багато відкриттів. Ця родина стала символом неймовірної жаги до життя, і я хотіла донести це, тим паче тему Голокосту вивчають у школі. Ми можемо використовувати ці матеріали в курсі літератури і історії. Такий проєкт, створений дітьми для дітей, має надзвичайну користь».

На презентацію проєкту «Розвиток медійної грамотності» був запрошений гість - редактор та співведучий «Телебачення Торонто» Анатолій Остапенко, який розповів учасникам про досвід команди журналістів програми знаходити нестандартні способи та формати як цікаво розповідати, зокрема, і про медіаграмотність.

StopFake – фактчекінгова організація, заснована у березні 2014 року викладачами, випускниками та студентами Могилянської школи журналістики з метою спростування російської пропаганди та боротьби з фейковими новинами. Основними цілями організації є перевірка фактів, підвищення медіаграмотності в Україні та встановлення чіткої червоної лінії між журналістикою та пропагандою.

Internationales Haus Sonnenberg - громадська організація, яка з 1949 року сприяє міжнародному співробітництву та працює в галузі політичної та демократичної освіти підлітків, дорослих та освітян. З 2016 року підтримує проєкт „Молодь дебатує“, в якому беруть участь 1000 школярів з 20 регіонів України, за фінансової підтримки Міністерства закордонних справ Німеччини.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-