Громадяни очікують на комфорт і безпеку під час перевезень у маршрутках

Громадяни очікують на комфорт і безпеку під час перевезень у маршрутках

Укрінформ

Загальновідомо, що автомобільний транспорт є провідним з-поміж усіх видів транспорту за обсягами перевезень і масштабами впливу на майже всі аспекти нашого життя.

Крім того, надійні і якісні послуги, що надаються пасажирським транспортом, мають велике соціальне значення. Це забезпечує зручний доступ до місця роботи, сфери обслуговування, до медичних, освітніх і культурних закладів.

Як зазначають експерти, основними проблемами у сфері пасажирських перевезень автомобільним транспортом, зокрема є:

  • нестача сучасних транспортних засобів для задоволення потреб осіб з інвалідністю;

  • недотримання графіка руху громадського транспорту;

  • недосконалий механізм компенсації витрат підприємств пасажирського транспорту на перевезення пасажирів пільгових категорій тощо.

Майже 50% наземного транспорту становлять маршрутні таксі.

Аналіз звернень громадян, що стосуються пасажирських перевезень автомобільним транспортом, у тому числі маршрутками, провели аналітики Урядового контактного центру.

Як повідомили Укрінформу в Урядовому контактному центрі, за період: січень - жовтень 2021 року, з питання транспортного обслуговування на урядову «гарячу лінію», через Інтернет (Офіційне інтернет-представництво Президента України, Урядовий портал, веб-сайт Урядового контактного центру) надійшло понад 10 тис. звернень.

Результати аналізу засвідчили, що неабияку стурбованість у громадян викликає якість перевезення пасажирів у міському та міжміському автомобільному транспорті (майже 4 тисячі звернень). Найчастіше скарги надходили від мешканців міста Києва, Львівської, Дніпропетровської, Харківської, Донецької, Київської, Запорізької та Сумської областей.

Основними проблемами, які порушувалися у зверненнях, були:

  • маршрутні сполучення;

  • графіки перевезень;

  • якість перевезень.

Так, громадяни скаржилися на якість перевезень у маршрутних таксі на міських та міжміських сполученнях, а також нестачу транспортних засобів.

Особливо гостро це питання постало у період запровадження протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.

Заявники також висловлювали невдоволення щодо порушення водіями визначеного маршруту руху, відмови висадки або посадки пасажирів на встановлених зупинках, недотримання правил дорожнього руху і перевезення пасажирів.

Найактуальнішою проблемою, яка вже тривалий час потребує вирішення, заявники називають санітарний та технічний стан маршруток, зокрема бруд та відсутність прибирання у салонах, несправність транспортних засобів, які виходять у рейс, що подекуди призводить до травмування пасажирів.

Неодноразово громадяни повідомляли про неналежну поведінку водіїв, 

зокрема грубе спілкування, відмову у перевезенні пільгових категорій населення. 

Також обурення пасажирів викликає висока вартість за послуги перевезення, які зовсім їй не відповідають.

Ось деякі приклади звернень на окреслені теми.

Звернутися на урядову «гарячу лінію» спонукало жительку м. Дніпро неналежне технічне обслуговування цілого ряду маршруток у місті (названі номери), якими вона користується. Під час їзди відпадають колеса, клуби густого диму вириваються з вихлопних труб. Крім того, водії поводять себе некоректно з пасажирами, не дотримуються графіка руху, отже, наступну маршрутку потрібно очікувати більше 20 хвилин. Заявниця просила сприяти у вжитті заходів щодо дотримання маршрутними таксі графіка руху, покращення технічного стану та зменшення цін на проїзд.

У департаменті транспорту та транспортної інфраструктури Дніпровської міської ради повідомили, що звернення було розглянуто спільно з перевізниками, які обслуговують міські автобусні маршрути загального користування, зазначені у зверненні заявниці.

З метою недопущення порушень при перевезенні пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування, департаментом транспорту та транспортної інфраструктури Дніпровської міської ради попереджено вказаних перевізників про неухильне дотримання водіями Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, виконання умов договору, дотримання водіями графіка та інтервалу руху, планової кількості транспортних засобів (автобусів), які повинні обслуговувати маршрут, посилення контролю за виїздом на лінію транспортних засобів (автобусів), технічний та санітарний стан яких повинен відповідати державним стандартам та Правилам дорожнього руху України.

Також звернули увагу на необхідності чемної поведінки з пасажирами та недопущенні конфліктних ситуацій.

Посприяти у збільшенні кількості транспортних засобів на маршруті «Херсон - с.Степанівка» просила жителька м. Херсон. 18.07.2021 року, зателефонувавши на урядову «гарячу лінію», заявниця поскаржилася, що за цим маршрутом автобус ходить один раз на 1,5 години, на лінії один водій.

У відповіді Департаменту міського господарства Херсонської міської ради зазначається, що за інформацією перевізника, незадовільна ситуація з обслуговуванням автобусного маршруту 18 липня цього року склалася через поломку транспортних засобів та дефіцит водіїв.

Водночас, враховуючи звернення заявниці, з 03.08.2021 року до обслуговування зазначеного маршруту буде залучено додатково один транспортний засіб, що дозволить зменшити інтервал руху автобусів. Всього на даному маршруті курсуватимуть до 9 транспортних засобів.

Жителька м. Кам’янське Дніпропетровської області повідомила, що в той час, коли вона з дитиною очікувала маршрутку на зупинці біля будинку № 5 по вул. Горобця, о 13:45 годині, водій не зупинився. Вона наполягає, що там є зупинка і водій повинен був зупинитися. Отже, заявниця просила посприяти у вирішенні питання щодо зупинки автобуса у зазначеному місці.

Управління транспортної інфраструктури та зв’язку Кам’янської міської ради поінформувало, що автобуси зазначеного міського автобусного маршруту загального користування працюють відповідно до затвердженого паспорта маршруту з додержанням обов’язкових зупинок. Зупинки біля будинку №5 по вул. Горобця не передбачено. Керівником підприємства проведено збори з водійським складом та надано інструктаж щодо виконання Правил дорожнього руху, Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, а також додержання етики поведінки.

Обурена киянка у червні цього року зателефонувала на урядову «гарячу лінію» та повідомила, що маршрутне таксі «Вишневе-Київ» виїхало в рейс у жахливому стані. Задні двері не відкривалися, двигун постійно глохнув. Водій зупинявся, підливав масло в двигун прямо на маршруті. При в’їзді на міст водій попросив вийти пасажирів і пішки піднятися на міст. Чоловіки в цей час штовхали машину під гірку. Заявниця вважає, що для столиці це неприпустимо.

За підсумками розгляду звернення, у Північному міжрегіональному управлінні Укртрансбезпеки повідомили, що з метою перевірки зазначених фактів працівниками Управління було проведено рейдову перевірку, за результатами якої встановлено перевізника, який надає послуги за зазначеним маршрутом. Під час проведення заходів державного нагляду та контролю складено відповідні матеріали про порушення вимог чинного законодавства України у сфері пасажирських перевезень.

Відповідно до вимог Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 листопада 2006 року № 1567 (зі змінами), буде проведено розгляд справи про порушення, за результатами якого перевізника буде притягнуто до відповідальності згідно з вимогами чинного законодавства.

Житель Львівської області у липні цього року звернувся на урядову «гарячу лінію» зі скаргою на неналежну якість обслуговування пасажирів маршрутного таксі за напрямком «Турка – Буковинка». Салон автобуса брудний, крісла брудні та пошкоджені. Загалом маршрутка знаходиться в аварійному стані та потребує капітального ремонту. Чоловік додав, що коли він звернувся до водія маршрутки із зауваженнями, то отримав відповідь: якщо заявника не влаштовує якість перевезень пасажирів, то він може ходити пішки.

У зв’язку з цим заявник просив сприяння у вжитті заходів щодо поліпшення якості перевезень пасажирів за маршрутом «Турка - Буковинка» найближчим часом.

У Самбірській райдержадміністрації поінформували, що перевізника зобов’язано привести транспортний засіб, який працює на вказаному маршруті, до належного технічного та санітарного стану, а також провести роз’яснювальну роботу з водіями щодо толерантного та ввічливого ставлення до пасажирів.

ДОВІДКОВО: Отримати відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію громадяни можуть, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером телефону 1545 цілодобово та безкоштовно з мережі фіксованого зв’язку Укртелекому, телефонів мобільних операторів Київстар, Vodafone Україна, Lifecell.

Особи з порушенням слуху можуть звернутися на урядову «гарячу лінію» 1545 за допомогою відеодзвінків за webcall (https://video.ukc.gov.ua/webrtc/index.html).

Працюють:

Урядова «гаряча лінія» для дзвінків із-за кордону (оплата за тарифами відповідного оператора зв’язку) — +38 (044) 284-19-15;

«Гаряча лінія» для кандидатів на посади фахівців нової державної служби — (044) 284-19-64;

«Гаряча лінія» для підприємців — 1648;

«Гаряча лінія» з питань освіти для мешканців тимчасово окупованих територій (оплата дзвінків з тимчасово окупованих територій за тарифами відповідного оператора зв’язку) — 0 800 504 425;

«Гаряча лінія» Державної митної служби України — 1548;

«Гаряча лінія» для консультації людей з інвалідністю — 1539.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру: www.ukc.gov.ua

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-