Громадяни звертаються на урядову «гарячу лінію» за роз’ясненнями стосовно житлових субсидій

Громадяни звертаються на урядову «гарячу лінію» за роз’ясненнями стосовно житлових субсидій

Укрінформ

У зв’язку з нововведеннями у призначенні субсидій Прем’єр-міністр України Денис Шмигаль у травні цього року запевнив, що всі, хто потребує підтримки держави зі сплати житлово-комунальних послуг, її обов’язково отримає. Як відомо, постановою Кабінету Міністрів України від 19 травня 2021 року № 505, з травня цього року були запроваджені нові правила стосовно призначення субсидій. Зокрема, з метою спрощення процедури отримання допомоги встановлено, що перепризначення субсидії відбуватиметься без подання відповідної заяви, однак з деякими винятками. Так, винятки стосуватимуться наявності у субсидіантів кількох житлових об’єктів. Справи про призначення субсидій в окремих випадках, які раніше розглядали спеціальні комісії, тепер розглядатимуть органи соціального захисту населення, що дасть змогу втричі скоротити терміни розгляду заяв.

11 серпня 2021 року постановою Уряду було внесено чергові зміни до деяких актів Кабінету Міністрів, що стосуються призначення субсидій. Так, з 1 жовтня цього року на період карантину для регіонів із встановленим «червоним» рівнем епідемічної небезпеки розрахунок житлових субсидій здійснюватиметься з урахуванням збільшених на 50% соціальних нормативів, у межах яких надається субсидія на оплату житлово-комунальних послуг. Також, житлова субсидія призначатиметься у разі здійснення купівлі квартири (будинку) протягом 6 місяців після продажу іншої квартири (будинку), що були єдиним житловим приміщенням у власності особи, на підставі підтвердних документів

Як повідомили Укрінформу в Урядовому контактному центрі, з початку 2021 року на урядову «гарячу лінію» надійшло майже 67 тис. звернень з питань житлових субсидій, що становить близько 6% від загальної кількості зареєстрованих звернень. Понад 36 тис. громадян отримали консультації та довідкову інформацію від працівників Центру щодо надання субсидій.

На розгляд органам виконавчої влади передано майже 31 тис.  звернень цієї тематики.

Що найбільше турбувало громадян? Переважно заявники зверталися з приводу невиплати призначеної субсидії та непризначення субсидії на наступний період, зокрема через недоопрацьоване, на їх погляд, програмне забезпечення. Також субсидіанти порушували питання збільшення розміру нарахованої субсидії, здійснення її перерахунку з урахуванням індивідуальних обставин

Громадяни потребували роз’яснень щодо порядку обчислення сукупного доходу домогосподарства та відсотка обов’язкової частки його плати за житлово-комунальні послуги або про нараховані суми.

Претенденти на отримання субсидії скаржилися з приводу відмов у її наданні та просили проконсультувати стосовно умов отримання і підстав для повернення цього виду державної допомоги.

Ось деякі приклади звернень.

На початку серпня полтавчанка зателефонувала на урядову «гарячу лінію» з приводу затримки надання субсидії на оплату житлово-комунальних послуг її сину, який проживає у м. Миргород. Затримка триває з травня по серпень 2021 року. В управлінні соціального захисту населення виконкому Миргородської міської ради підтвердили, що субсидію з травня 2021 року сину в автоматичному режимі призначено. Проте, станом на 9 серпня 2021 року кошти не виплатили. Заявниця просила посприяти у пришвидшенні виплати коштів по субсидії сину.

В управлінні соціального захисту населення виконкому Миргородської міської ради Полтавської області повідомили, що надання житлової субсидії регламентується Положенням про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово- комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 року № 848. У червні 2021 року сину заявниці було автоматично продовжено житлову субсидію на неопалювальний період 2021 року, а в липні, після надання уточнюючої довідки про навчання сина заявниці, усунуто помилку, що призвела до затримки виплати коштів. За результатами нараховано житлову субсидію з травня по вересень 2021 року, кошти якої були перераховані сину на рахунок «Ощадбанку».

1 серпня жителька Кіровоградського району Кіровоградської області повідомила, що в управлінні соціального захисту населення райдержадміністрації розглядаються документи про призначення субсидії. Кошти житлової субсидії не отримувала з травня 2021 року.

Заявниця просила посприяти у пришвидшенні прийняття рішення про призначення або непризначення житлової субсидії та, у разі позитивного рішення, у виплаті належних коштів субсидії.

В Олександрівській райдержадміністрації Кіровоградської області надали таку відповідь. Відповідно до Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 року № 848, в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 19.05.2021 року № 505, заявниці автоматично 1 липня 2021 року була нарахована житлова субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій готівковій формі па період з 01.05.2021 року по 30.09.2021 року.

Кошти по субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг за травень-липень 2021 перераховані 06.08.2021 року на її особовий рахунок у Приватбанку.

Пенсіонерка з м. Жовті Води Дніпропетровської області 9 серпня також звернулася на урядову «гарячу лінію» з проханням посприяти у виплаті коштів субсидії, які вона не отримувала з травня цього року.

В управління праці та соціального захисту населення Жовтоводської міської ради послалися на затримання у серпні поточного року фінансування з Державного бюджету. Субсидія за період: травень-липень 2021року у повному обсязі 10 серпня ( наступного дня після звернення на урядову «гарячу лінію») була зарахована на її особовий рахунок у відділенні АТ КБ «Приватбанк».

Про аналогічну ситуацію повідомила на урядову «гарячу лінію» жителька іншого регіону України – Луганщини. За її словами, в управлінні соціального захисту населення Попаснянської райдержадміністрації їй нарахували субсидію, виплата якої не здійснюється з травня 2021 року.

Сєвєродонецька райдержадміністрація Луганської області поінформувала, що гроші перераховані на картковий рахунок заявниці в Приватбанку у повному обсязі 10 серпня цього року.

ДОВІДКОВО: Отримати відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію громадяни можуть, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером телефону 1545 цілодобово та безкоштовно з мережі фіксованого зв’язку Укртелекому, телефонів мобільних операторів Київстар, Vodafone Україна, Lifecell.

Особи з порушенням слуху можуть звернутися на урядову «гарячу лінію» 1545 за допомогою відеодзвінків за webcall.

Працюють:

Урядова «гаряча лінія» для дзвінків із-за кордону (оплата за тарифами відповідного оператора зв’язку) — +38 (044) 284-19-15;

«Гаряча лінія» для кандидатів на посади фахівців нової державної служби — (044) 284-19-64;

«Гаряча лінія» для підприємців — 1648;

«Гаряча лінія» з питань освіти для мешканців тимчасово окупованих територій (оплата дзвінків з тимчасово окупованих територій за тарифами відповідного оператора зв’язку) — 0 800 504 425;

«Гаряча лінія» Державної митної служби України — 1548;

«Гаряча лінія» для консультації людей з інвалідністю — 1539.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру: www.ukc.gov.ua

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-