Якість обслуговування пасажирів на залізничному транспорті - важливо для громадян

Якість обслуговування пасажирів на залізничному транспорті - важливо для громадян

Укрінформ

Урядова «гаряча лінія», діяльність якої забезпечує державна установа «Урядовий контактний центр»,  – це своєрідний майданчик, завдяки якому урядовці дізнаються про оцінку своєї діяльності з боку активних верств населення. Саме активні, свідомі громадяни звертаються на урядову «гарячу лінію» з питань, що стосуються не особистих проблем, а є важливими для всього суспільства. Такою сферою, яка стосується майже кожного з нас, є залізничні перевезення, їх якість.

Як повідомили Укрінформу в Урядовому контактному центрі, упродовж 2020 – 2021 років з питання міжміського транспортного обслуговування фахівцями урядової «гарячої лінії» 1545, через веб-сайт Урядового контактного центру, Офіційне інтернет-представництво Президента України та Урядовий портал було зареєстровано понад 4 тисячі звернень, з яких майже 2 тисячі  стосувалися залізничних перевезень.

Аналіз звернень засвідчує, що найбільшу стурбованість у громадян викликає проблема транспортного сполучення, проте не меншої уваги заслуговує питання якості перевезень пасажирів. Найчастіше скарги надходили від мешканців столиці, Київської, Дніпропетровської, Харківської, Полтавської та Вінницької областей.

Так, у зверненнях громадяни скаржилися на недостатню кількість вагонів у потягах та приміських електропоїздах, що призводить до тисняви та неможливості дотримуватися дистанції. Особливо гостро це питання постало у період запровадження протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.

Були повідомлення про неналежний рівень опалення вагонів під час перевезення, що подекуди призводило до погіршення стану здоров’я пасажирів.  Також непоодинокими були звернення заявників щодо відсутності або недостатнього освітлення всередині потягів та недостатню гучність оголошення зупинок. Втім, найбільше скарг надходило саме з питання санітарного стану потягів, зокрема бруду, відсутності прибирання у санвузлах, незабезпечення гігієнічними засобами.

Неодноразово заявники повідомляли про неналежну поведінку пасажирів, зокрема, куріння та розпивання алкогольних напоїв у вагонах потягів, а також порушення правил перевезення тварин та вказували на бездіяльність працівників залізниці у цих випадках. Непоодинокими були скарги громадян на недотримання маскового режиму пасажирами під час перевезень та на несанкціоновану торгівлю під час руху

Працівниками Центру часто доводилось реєструвати звернення щодо катастрофічного технічного стану рухомого складу «Укрзалізниці», як, наприклад, протікання даху вагонів та, як наслідок, прохання покращити якість перевезень залізницею та виплатити компенсацію за неналежну якість послуг.

Ось деякі приклади звернень.

Житель Миронівського району Київської області зателефонував на урядову «гарячу лінію» та поскаржився, що у вагонах електрички № 6643, яка курсує за маршрутом ст. ім. Тараса Шевченка (м. Сміла Черкаської області) – м. Миронівка (Київської області) або відсутнє освітлення, або низької якості, що негативно впливає на зір та загальне самопочуття пасажирів. Заявник просив сприяти у виправленні становища з метою створення комфортних умов під час подорожі пасажирів.

У Департаменті приміських пасажирських перевезень АТ «Українська залізниця» повідомили, що зазначене зауваження було усунуто наступного дня після звернення на урядову «гарячу лінію», а саме: виконано весь комплекс робіт із технічного обслуговування, електропоїзд видано на лінію без зауважень щодо  санітарно-технічного стану.

Львів’янин звернувся з питання безпеки пасажирів на залізниці. Він перебував у електропоїзді, що відправляється о 08.39 годині з м. Львів та курсує у напрямку Львів-Тернопіль. Його обурило, що у вагоні протікає стеля, на лавках та підлозі вагона стоїть вода, наявні калюжі. Наголошує, що дана ситуація наражає на небезпеку пасажирів та провокує можливість виникнення пожежі або ураження пасажирів електрострумом.

Пасажир просив сприяти у вжитті заходів щодо ремонту стелі вагона.

За результатами розгляду звернення у Департаменті приміських пасажирських перевезень АТ «Укрзалізниця» поінформували, що під час огляду електропоїзду на ремонтному підприємстві у зазначеному заявником вагоні виявлено протікання даху, що призвело до потрапляння води до салону вагона. Несправність було усунуто. За невиконання обов’язків позбавлено преміальної оплати двох осіб.

Зважаючи на випадок несправності даху вагона електропоїзда, було надано розпорядження щодо комісійного огляду кузовів вагонів електро- та дизель-поїздів для виявлення можливих несправностей.

Наприкінці минулого року житель Харківщини їхав у приміському потязі             № 6426 сполученням Стрий – Івано Франківськ. У вагоні було відсутнє опалення, антисанітарія, кнопка виклику не працює. Про це він повідомив фахівцю урядової «гарячої лінії». Суть його звернення: сприяти у вжитті заходів  щодо надання якісних послуг для перевезення пасажирів у зазначеному потязі.

У відповіді АТ «Українська залізниця» зазначається, що по станції Стрий перед подачею рухомого складу на посадку пасажирів не було проведено прогрів салонів вагонів дизель-поїзда до належної температури. Кнопка виклику «пасажир-машиніст» не працює, відновлення системи виклику «пасажир-машиніст» можливе тільки в умовах капітального та заводського ремонту.

Провідники не слідкували за санітарним станом вагонів на шляху прямування, чим порушили вимоги місцевої інструкції провідника пасажирського вагона в приміському русі. За порушення посадових обов’язків машиніста та виконуючого обов'язки машиніста-інструктора притягнуто до дисциплінарної відповідальності, а провідників позбавлено премії.  

Заявник – учасник бойових дій, проживає у Синельниківському районі Дніпропетровської області, порушив важливе питання: чому у період локдауну в електропоїздах дозволено торгувати алкогольними напоями, шкарпетками, стартовими пакетами мобільного зв'язку та іншими товарами. За його спостереженням, контролери поблажливо ставляться до людей, які займаються незаконною торгівлею, наприклад, міняють кошти, щоб продавці могли надати решту.

У регіональній філії «Придніпровська залізниця» АТ «Укрзалізниця» зазначили, що вкрай стурбовані випадками правопорушень із боку осіб, які користуються приміськими поїздами. Однією з кричущих проблем є стихійна торгівля у поїздах. Відповідно до вимог Правил перевезення пасажирів, багажу, вантажобагажу та пошти залізничним транспортом України – стороннім особам вести торгівлю в поїздах не дозволяється. Проте, заходи, що вживаються Регіональною філією, а це – роз’яснювальна робота, рейди, малоефективні через відсутність у залізничників вагомих важелів впливу на порушників.

Перед кожною поїздкою провідники попереджаються, що у разі невиконання посадової Інструкції в частині вжиття заходів щодо недопущення несанкціонованої торгівлі в поїздах, вони будуть притягнуті до відповідальності. Також надано роз’яснення, що припинення  правопорушень та притягнення до відповідальності покладено на Національну поліцію України.

Жителька Черкаського району Черкаської області у своєму зверненні на урядову «гарячу лінію» від 23 квітня 2021 року повідомила, що з 15 листопада 2020 року дизельний потяг ст. ім. Т. Шевченка – Черкаси ходить із зменшеною кількістю вагонів, а саме: три вагони замість чотирьох. Це призводить до скупчення пасажирів у вагонах, що неприпустимо в умовах карантину. Також потяг подовжує час перебування на зупинках, оскільки пасажири не встигають  увійти до вагонів. Люди  не можуть вчасно доїхати у місто Черкаси на роботу, оскільки інших потягів немає.  

Заявниця просила  сприяння у збільшенні  кількості  вагонів у дизельному потязі Шевченко – Черкаси, або у забезпеченні додаткових потягів для пасажирів.

Департамент приміських пасажирських перевезень АТ «Укрзалізниця» за підсумками розгляду звернення повідомив, що одним із шляхів вирішення питання збільшення кількості поїздів та кількості вагонів у складі приміських поїздів є обов’язкове укладення між органами місцевої влади та перевізником (АТ «Укрзалізниця») контрактів на соціально важливі послуги з перевезення пасажирів приміським залізничним транспортом. За можливості кількість вагонів у складі дизель-поїзда сполученням Шевченко  – Черкаси обов’язково буде збільшено.

 ДОВІДКОВО: Отримати відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію громадяни можуть, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером телефону 1545 цілодобово та безкоштовно з мережі фіксованого зв’язку Укртелекому, телефонів мобільних операторів Київстар, Vodafone Україна, Lifecell.

Особи з порушенням слуху можуть звернутися на урядову «гарячу лінію» 1545 за допомогою відеодзвінків за webcall (https://video.ukc.gov.ua/webrtc/index.html);

Працюють:

Урядова «гаряча лінія» для дзвінків із-за кордону (оплата за тарифами відповідного оператора зв’язку) — +38 (044) 284-19-15;

«Гаряча лінія» для кандидатів на посади фахівців нової державної служби — (044) 284-19-64;

«Гаряча лінія» для підприємців — 1648;

«Гаряча лінія» з питань освіти для мешканців тимчасово окупованих територій (оплата дзвінків з тимчасово окупованих територій за тарифами відповідного оператора зв’язку) — 0 800 504 425;

«Гаряча лінія» Державної митної служби України — 1548;

«Гаряча лінія» для консультації людей з інвалідністю — 1539.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру: www.ukc.gov.ua

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-