Майже 7 тисяч  звернень щодо виконання судових рішень надійшло цьогоріч на урядову «гарячу лінію»

Майже 7 тисяч звернень щодо виконання судових рішень надійшло цьогоріч на урядову «гарячу лінію»

Укрінформ

Держава повинна забезпечити, аби справедливий розгляд справи закінчувався не менш справедливим та якомога швидшим втіленням рішення. Таке завдання покладено на органи державної виконавчої служби та приватних виконавців.

У Міністерстві юстиції України одним із пріоритетних напрямів  роботи вважають реформування сфери виконавчого провадження. 

Для розбудови ефективної системи примусового виконання судових рішень та рішень інших органів планується, зокрема: 

  • цифровізувати окремі процедури примусового виконання рішень, оскільки наразі робота виконавців надмірно покладається на паперові носії та послуги поштового зв’язку, що уповільнює процес виконавчого провадження;
  • оптимізувати органи державної виконавчої служби, адже нинішня структура органів ДВС функціонує без суттєвих змін уже понад 20 років та є застарілою;
  • продовжити спрощення доступу до професії приватного виконавця та збільшити їхню кількість.

В Урядовому контактному центрі проаналізували звернення, що стосуються виконання судових рішень. Як повідомили Укрінформу в Урядовому контактному центрі, простежується тенденція до збільшення надходження таких звернень (28 446 у 2020 році проти 25 724 у 2019 році та 20 451 у 2018 році). 

З початку 2021 року на урядовій «гарячій лінії» зареєстровано майже 7 тисяч таких звернень. Пріоритетними залишаються питання стосовно діяльності державних виконавців територіальних органів юстиції, а саме: недотримання ними, на думку заявників, своєчасного, повного і неупередженого виконання рішень. 

Більшість цих проблем окреслено у зверненнях з м. Києва, Дніпропетровської, Харківської, Донецької та Київської  областей. 

Найчастіше заявники порушували питання щодо невиконання судових рішень про стягнення аліментів на утримання дітей. Переважно звернення надходили з м. Києва, Дніпропетровської, Харківської, Київської та Полтавської областей. 

Водночас громадяни скаржилися на невиконання судових рішень з питань соціального захисту громадян, зокрема щодо стягнення соціальних виплат на користь осіб, які постраждали від наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та дітей війни, а також щодо перерахунку пенсій. 

Невдоволення з цих питань висловлювали жителі м. Києва, Київської та Донецької областей. 

Надходили також повідомлення про невиконання судових рішень з трудових спорів, майнових відносин та інших питань.

Ось декілька прикладів ситуацій, які були позитивно вирішені завдяки зверненню на урядову «гарячу лінію». 

Так, на урядову «гарячу лінію» 1545 зателефонувала жителька Верхньодніпровського району Дніпропетровської області та поскаржилася на роботу державного виконавця, яка, на її думку, регулярно навмисно затримує переказ утриманих від боржника аліментів на рахунок заявниці. Так, переказ було здійснено 20 лютого 2021 року, але станом на 2 березня ц. р. заявниця кошти не отримала. Жінка просила сприяти у заміні державного виконавця з метою забезпечення своєчасного перерахування заявниці аліментів, утриманих із доходів батька дитини. 

За результатами розгляду звернення, Управлінням забезпечення примусового виконання рішень у Дніпропетровській області Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Дніпро) було повідомлено про таке. 

Відповідно до ст.ст. 68-70 Закону України «Про виконавче провадження», 20.05.2020 р. державним виконавцем винесена постанова про звернення стягнення на заробітну плату, пенсію, стипендію та інші доходи боржника, копія якої направлена до бухгалтерії підприємства, де працює платник аліментів, для виконання.

Заборгованість зі сплати аліментів, станом на 01.03.2021 року, погашена. Наголошено, що відповідно до ст.7 Закону України «Про виконавче провадження», виконавчий документ про стягнення періодичних платежів може бути самостійно надісланий стягувачем безпосередньо підприємству, установі, організації, фізичній особі - підприємцю, фізичній особі, які виплачують боржнику відповідно заробітну плату, пенсію, стипендію та інші доходи.

На підставі заяви такої особи аліменти відраховуються із заробітної плати, пенсії, стипендії або іншого доходу платника аліментів у розмірі, зазначеному у виконавчому листі, та в строки, визначені частиною другою цієї статті, і перераховуються особі, на користь якої присуджені аліменти, за її адресою або на рахунок, зазначений у заяві.

Стосовно схожої ситуації 2 березня цього року зателефонувала на номер 1545 жителька з Дніпропетровщини. ЇЇ колишній чоловік не виплачує аліменти на утримання дитини з грудня 2020 року. Тому вона просила допомогти у виплаті заборгованих коштів аліментів.

Управлінням забезпечення примусового виконання рішень у Дніпропетровській області Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Дніпро) повідомлено, що сплата аліментів за виконавчим провадженням здійснюється батьком дитини самостійно, на підтвердження чого боржником до відділу ДВС надаються копії квитанцій.

Останні грошові кошти, які надійшли від боржника на рахунок обліку депозитних сум і зарахування стягнутих з боржників коштів відділу ДВС, перераховані на розрахунковий рахунок заявниці платіжним дорученням від     4 березня 2021 року.  

Отже, дзвінок на урядову «гарячу лінію» допоміг матері, яка сама виховує дитину, оперативно отримати аліменти. 

А це електронне звернення надійшло 25 січня цього року на веб-сайт Урядового контактного центру www.ukc.gov.ua від жительки Лохвицького району Полтавської області. Жінка просила допомогти з’ясувати, чому аліменти на дитину, відправлені виконавчою службою на Казначейство, які мали бути перераховані 24 січня, станом на 25 січня не надійшли на розрахунковий рахунок заявниці.  

Головне управління Державної казначейської служби України у Полтавській області щодо затримки виплати аліментів у розмірі 1050,00 грн повідомило, що платіжне доручення від 25.01.2021 року надійшло від Лохвицького районного відділу державної виконавчої служби Південно-східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Суми) в електронному вигляді по системі СДО та проведено оплату заявниці 26 січня 2021 року. 

Аліменти на дитину не отримує жителька Новомосковського району Дніпропетровської області з січня 2021 року. Про це заявниця (особа з інвалідністю ІІІ групи) повідомила під час телефонної розмови з фахівцем урядової «гарячої лінії» Аліменти сплачує колишній чоловік – військовий пенсіонер. За словами заявниці, затримує виплату ДВС м. Дніпро, працівники якої та телефонні дзвінки не відповідають.   

Жінка просила посприяти у виплаті аліментів на дитину найближчим часом.

За підсумками розгляду звернення в Управлінні забезпечення примусового виконання рішень у Дніпропетровській області Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Дніпро), повідомили, що на виконанні у відділі ДВС перебуває виконавче провадження з примусового виконання виконавчого листа про стягнення аліментів з батька дитини заявниці. Оскільки державним виконавцем було встановлено, що боржник отримує пенсію в Головному управлінні ПФУ в Дніпропетровській області, винесена постанова про звернення стягнення на заробітну плату, пенсію, стипендію та інші доходи боржника, копію якої направлено до Головного управлінні ПФУ в Дніпропетровській області для виконання.

Кошти перераховані на розрахунковий рахунок заявниці платіжним дорученням від 19.02.2021 року. 

Киянин – голова фермерського господарства, звернувся на урядову «гарячу лінію» зі скаргою на невиконання рішення Полтавського окружного адміністративного суду щодо зобов'язання ДПС України зареєструвати податкові накладні від 06.11.2018 р. фермерського господарства. Станом на 26.01.2021 р. рішення суду залишається невиконаним.

Заявник просив сприяння у вирішенні питання реєстрації податкових накладних фермерського господарства у Єдиному реєстрі податкових накладних.

Державна податкова служба України повідомила, що на виконання рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 25.09.2019 року податкові накладні зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Харків’янин просив повідомити про вжиття заходів щодо виконання судового рішення на користь громадянина України. Суть звернення: 11 січня 2021 року до Головного управління Державної казначейської служби України у Харківській області було подано заяву про примусове виконання виконавчого листа Харківського окружного адміністративного суду у справі від 06.01.2021 року про стягнення на користь громадянина України за рахунок бюджетних асигнувань Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) судових витрат за надання правової допомоги у розмірі 8320,00грн. 

Головне управління Державної казначейської служби України у Харківській області поінформувало, що виконавчий лист Харківського окружного адміністративного суду, виданий 06.01.2021 року про стягнення зі Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Харків) на користь громадянина України  коштів у сумі 8320,00 грн, виконаний у повному обсязі 14.01.2021 року. 

ДОВІДКОВО: Отримати відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію громадяни можуть, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером телефону 1545 цілодобово та безкоштовно з мережі фіксованого зв’язку Укртелекому, телефонів мобільних операторів Київстар, Vodafone Україна, Lifecell.

Особи з порушенням слуху можуть звернутися на урядову «гарячу лінію» 1545 за допомогою відеодзвінків за webcall https://test.ukc.gov.ua/webrtc/test.html

Працюють: 

Урядова «гаряча лінія» для дзвінків із-за кордону (оплата за тарифами відповідного оператора зв’язку) –  +38 (044) 284-19-15;

 «Гаряча лінія» для кандидатів на посади фахівців нової державної служби –  (044) 284-19-64;

«Гаряча лінія» для підприємців – 1648;

«Гаряча лінія» з питань освіти для мешканців тимчасово окупованих територій (оплата дзвінків з тимчасово окупованих територій за тарифами відповідного оператора зв’язку) – 0 800 504 425;

«Гаряча лінія» Державної митної служби України – 1548;

«Гаряча лінія» для консультації людей з інвалідністю –1539.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру: www.ukc.gov.ua

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-