Громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, потребують державної допомоги

Громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, потребують державної допомоги

Укрінформ
Майже 3 тисячі звернень надійшло з початку 2019 року на урядову «гарячу лінію» від учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та осіб, що постраждали від Чорнобильської катастрофи.

Сьогодні, 26 квітня, виповнюється 33 роки з дня аварії на Чорнобильській атомній електростанції – найбільшої в історії людства катастрофи. Пам’ятні заходи цього дня відбуваються не лише в Україні, а й в усьому світі. Адже події в Японії, на АЕС Фукусіма-1, вісім років тому довели, що від подібних аварій не застрахована жодна країна, яка використовує високі технології.

Ми завжди маємо пам’ятати, що завдяки героїзму сотень тисяч ліквідаторів наслідків аварії врятовано життя мільйонів.

Урядовий контактний центр разом з усією країною віддає шану героям – ліквідаторам, у тому числі тим, хто працює у колективі установи.

Валерій Семенович Плохій згадує: «Я був у тому пеклі в перші дні катастрофи, допомагав евакуйовувати майже дві тисячі учнів та сім’ї працівників, спочатку Прип’ятського, а наступного дня – і Чорнобильського професійно-технічних училищ. Вражає до глибини душі, яку жертву довелося принести людям, аби життя продовжилося далі, яка багата наша земля героями».

Також у складі 25-ї бригади хімічного захисту Київського військового округу, яка проводила заходи захисту з дезактивації 3-го енергоблоку ЧАЕС, машинного залу станції, допоміжної системи реакторного відділу, АБК-2, об’єктів с. Лелів, захоронення «рижого лісу» і опроміненої техніки промислового майданчику брав участь працівник Центру Василь Данилович Матірка.

Громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, хвилюють питання соціального захисту, про що свідчать звернення на урядову «гарячу лінію». 

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру, з початку поточного року на урядову «гарячу лінію» надійшло майже 3 тисячі звернень від учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та осіб, що постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи. В основному питання, які заявники порушували у своїх зверненнях, стосувалися:

підвищення пенсійного забезпечення, нарахування та виплати доплат до пенсії (це питання найбільше хвилювало пенсіонерів із Київської області та м. Київ);

неотримання субсидії та різних видів державної соціальної допомоги, ненарахування знижки (пільг) на оплату комунальних послуг, незабезпечення медичними препаратами та відсутність можливості реалізувати право на пільговий проїзд у громадському пасажирському транспорті (частіше зверталися жителі Київської області та м. Київ);

невиконання судових рішень про виплату коштів особам, постраждалим внаслідок Чорнобильської катастрофи (здебільшого від заявників з Київської, Черкаської, Вінницької та Житомирської областей);

функціонування державних і комунальних закладів охорони здоров’я (в основному від пацієнтів з Київської області та м. Києва), у тому числі скарги на медичний персонал.

Так, житель Львівської області (учасник ліквідації аварії на ЧАЕС) звернувся на урядову «гарячу лінію» з питання отримання коштів на оздоровлення. В УПСЗН Галицького району м. Львів він отримав відповідь, що відсутнє фінансування. Тому заявник просив сприяння у виплаті коштів на оздоровлення з січня 2019 року.

У Галицькому відділі соціального захисту департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради повідомили, що заявнику перераховано в повному обсязі щомісячну компенсацію за пільгове забезпечення продуктами харчування громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, за січень та лютий в AT «Ощадбанк». Що стосується оздоровлення, то з 1 січня 2019 року AT «Ощадбанк» змінено особові рахунки на соціальні виплати, про що було надіслано SMS-повідомлення усім клієнтам. Спеціалістами відділу соціального захисту з’ясовано, що грошова компенсація була переведена не на картковий рахунок заявника, а на новий рахунок. У результаті учасник ліквідації аварії на ЧАЕС отримав кошти на оздоровлення.

Додатково спеціалісти відділу повідомили, що у подальшому грошова компенсація вартості продуктів харчування, щорічна допомога на оздоровлення та інші виплати як учаснику ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС 2 категорії будуть перераховуватися на поточний рахунок, виданий AT «Ощадбанк».

Киянка, учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, повідомила, що 7 числа кожного місяця отримує пенсійне забезпечення. Проте у січні 2019 року пенсію не отримала. Жінка просила сприяння у нарахуванні та виплаті пенсії.

У відповіді Головного управління Пенсійного фонду України в м. Київ зазначається, що заявниця одержує пенсію по інвалідності відповідно до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» та постанови Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 р. №1210. Виплата пенсії здійснюється протягом виплатного періоду з 4 по 25 числа щомісяця. Заявниці профінансували пенсію 7 січня поточного року в повному обсязі. Під час зворотного зв’язку невістка заявниці повідомила, що пенсію було отримано у першій половині січня 2019 року.

Житель м. Київ – особа з інвалідністю ІІ групи, має захворювання на цукровий діабет 2 типу та гіпертонію, поскаржився, що у березні поточного року звернувся з пільговим рецептом до аптеки для придбання життєво необхідних препаратів, де йому було відмовлено у зв'язку з відсутністю фінансування. Заявник просив сприяння в отриманні препаратів за пільговим рецептом якнайшвидше.

За результатами розгляду звернення комунальним підприємством «Фармація» повідомлено, що на початку квітня заявника повністю забезпечено необхідними лікарськими засобами на безоплатній основі. Під час зворотного зв’язку фахівець урядової «гарячої лінії» переконався, що заявник отримав необхідні ліки.

Пенсіонерка з м. Київ звернулася з приводу невиплати соціальної допомоги на продукти харчування у січні 2019 року як учаснику ліквідації аварії на ЧАЕС 1 категорії. Жінка просила допомогти у вирішенні питання.

У відповіді Департаменту соціальної політики виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) зазначається, що виплати грошової компенсації вартості продуктів харчування здійснюються відповідно до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи». В результаті розгляду, заявниці як особі, котра належить до категорії I постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, компенсація вартості продуктів харчування за грудень 2018 р. нарахована. Заявниця підтвердила факт отримання коштів на харчування під час зворотного зв’язку з фахівцем урядової «гарячої лінії».

За період з 19 по 25 квітня 2019 року на урядовій «гарячій лінії» зареєстровано 22 тисячі 248 звернень, з них телефоном – 20198, через Інтернет – 2050.

Отримати відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію можна, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером телефону 1545 цілодобово та безкоштовно з мережі фіксованого зв’язку Укртелекому, телефонів мобільних операторів Київстар, Vodafone Україна, Lifecell.

Особи з порушенням слуху можуть звернутися на урядову «гарячу лінію» за допомогою Skype-зв’язку за таким іменем: Урядова гаряча лінія 1545-1; Урядова гаряча лінія 1545-2; Урядова гаряча лінія 1545-3.

Працює «гаряча лінія» для кандидатів на посади фахівців з питань реформ: (044) 284-19-64.

Для підприємців діє «гаряча лінія» за номером: 0-800-503-045.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044) 284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-