Урядова «гаряча лінія» сприяє порозумінню між залізничниками та вантажовідправниками

Урядова «гаряча лінія» сприяє порозумінню між залізничниками та вантажовідправниками

Укрінформ
Узгодити питання, що виникають між залізничниками та підприємствами, які здійснюють вантажні відправлення, допомагає урядова «гаряча лінія», на яку надійшло близько 100 звернень стосовно організації роботи та виконання договірних відносин з боку Укрзалізниці.

ПАТ «Укрзалізниця» – це компанія з великою інфраструктурою, із складним технологічним циклом роботи, яка тісно пов’язана з підприємствами-виробниками. Наразі компанія забезпечує 82 % вантажних і майже 50 % пасажирських перевезень, які здійснюються усіма видами транспорту. За обсягами вантажних перевезень українська залізниця займає четверте місце на Євразійському континенті.

Дві третини українських залізничних ліній є вантажонапруженими, обладнаними сучасними засобами керування, диспетчерською централізацією й автоблокуванням. Українські залізниці безпосередньо межують і взаємодіють із залізницями сусідніх країн та забезпечують роботу із 40 міжнародними залізничними переходами, а також обслуговують 18 українських морських портів Чорноморсько-Азовського басейну.

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру, впродовж 2018 року та з початку 2019 року на урядову «гарячу лінію», а також на «гарячу лінію» для підприємців надійшло близько сотні звернень щодо організації роботи та виконання договірних відносин з боку ПАТ «Укрзалізниця». Найчастіше скарги стосувалися компетенції Донецької, Дніпропетровської, Львівської та Тернопільської дирекцій залізничних перевезень ПАТ «Укрзалізниця».

Суб’єкти господарювання повідомляли про недостатнє забезпечення вантажовідправників рухомим складом під завантаження. Зокрема, відзначалося, що вагони надаються із запізненням та в критично недостатній кількості, внаслідок чого підприємствами-вантажовідправниками порушуються терміни поставок, що призводить до фінансових та так званих репутаційних збитків.

У зв’язку з реалізацією з червня 2018 року рішення ПАТ «Укрзалізниця» про припинення роботи малодіяльних зернових станцій, надходили скарги підприємців щодо закриття цілого їх ряду («Перегонівка» Шевченківської дирекції Одеської залізниці, «Кулевча» Одеської дирекції Одеської залізниці, «Денисів-Купчинці» і «Зборів» Тернопільської дирекції залізничних перевезень Львівської залізниці, «Желанне» Краснолиманської дирекції Донецької залізниці та інші), що призвело до зупинки роботи окремих підприємств (переважно аграріїв та власників елеваторів).

Так, на «гарячу лінію» для підприємців у серпні 2018 року звернувся житель Криничанського району Дніпропетровської області (представник зернового елеватора) з проханням допомогти вирішити питання щодо відновлення роботи залізничної станції  «Божедарівка», яку було закрито з початку серпня 2018 року. За словами заявника, через закриття станції підприємство, що забезпечує відвантаження зерна залізничними вагонами, потерпає збитки.

У ПАТ «Укрзалізниця» поінформували, що однією з можливостей підвищення ефективності роботи товариства є оптимізація станційного господарства. Задля цього було проведено аналіз діяльності станцій навантаження зерна шляхом рейтингової оцінки. Для початкового аналізу були відібрані станції з середньодобовим навантаженням за 2017 рік до двох вагонів зерна на добу. Фактичне середньодобове навантаження зерна на станції «Божедарівка» за 2017 рік складало 1,32 вагона на добу (середньодобове навантаження зерна на всіх станціях за 2017 рік – 2,45 вагона на добу), при цьому середньодобові заявки на навантаження склали 2,36 вагона на добу, що підтверджує малу активність з боку вантажовідправників на цій станції. Крім того, до прийняття рішення пропозиції і обґрунтування стосовно закриття станції «Божедарівка» жодний представник аграрного бізнесу не надавав.

Під час зворотного зв’язку заявник повідомив, що завдяки зверненню на «гарячу лінію» для підприємців з ПАТ «Укрзалізниця» досягнуто консенсусу: відвантаження зерна з елеватора на залізничній станції «Божедарівка» відновлене за додаткову плату, додаткові вагони будуть подаватися зі станції «Довлатове».

Житель Галицького району Івано-Франківської області – фізична особа-підприємець, поскаржився на працівників ПАТ «Укрзалізниця» у зв'язку з недотриманням терміну доставки вантажу (залізнична цистерна з рідкими мінеральними добривами) з Литви. Він повідомив, що цистерна з вантажем знаходиться на залізничній станції «Галич» і має бути доставлена до залізничної станції «Городенка-Завод» регіональної філії «Львівська залізниця» до 1 травня 2018 року, згідно з договором. Внаслідок невиконання своїх зобов'язань ПАТ «Укрзалізниця» у заявника порушуються строки посівної кампанії, тому він просив допомоги у забезпеченні доставки залізничної цистерни з вантажем у максимально стислі строки.

За результатами розгляду звернення, у Департаменті управління рухом ПАТ «Укрзалізниця» повідомили, що цей випадок став можливим через вкрай важку ситуацію з видачею локомотивів під готові поїзди у регіональній філії «Львівська залізниця». Саме через відсутність локомотивів поїзд із цистерною був тимчасово залишений на станції «Галич». Тож за чотири дні цистерну було доставлено до станції «Городенка-Завод».

Житомирянин – представник підприємства ПРАТ «ВЗП «Хміль»» зателефонував на «гарячу лінію» для підприємців та повідомив про таку ситуацію. ПРАТ «Івано-Франківськцемент» постачає зазначеному підприємству цемент залізничними вагонами. Заявник неодноразово звертався до їx працівників зі скаргами щодо затримки у перевезенні вантажів. Ось і 4 жовтня 2018 року вагон із цементом знаходився на залізничній станції «Львів», станом на 9 жовтня вантаж не був доставлений до станції «Житомир». Представник ПРАТ «ВЗП «ХМІЛЬ»» просив посприяти у відправленні зазначеного вагона з цементом зі станції «Львів» до станції «Житомир» якнайшвидше.

У відповіді регіональної філії «Львівська залізниця» зазначається, що вагон із вантажем затримано на станції «Львів» у зв’язку з виявленням технічної несправності, яку було усунуто після проведення ремонту, а вагон відправлено до місця призначення.

За період з 15 по 21 лютого 2019 року на урядовій «гарячій лінії» зареєстровано 25 тисяч 696 звернень, з них телефоном – 24034, через Інтернет –1662.

Отримати відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію можна, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером телефону 15-45 у цілодобовому режимі та безкоштовно з мережі фіксованого зв’язку Укртелекому, телефонів мобільних операторів Київстар, Vodafone Україна, Lifecell.

Особи з порушенням слуху можуть звернутися на урядову «гарячу лінію» за допомогою Skype-зв’язку за таким іменем: Урядова гаряча лінія 1545-1; Урядова гаряча лінія 1545-2; Урядова гаряча лінія 1545-3.

       Працює «гаряча лінія» для кандидатів на посади фахівців з питань реформ: (044) 284-19-64.

Для підприємців діє «гаряча лінія» за номером: 0-800-503-045

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044)284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-