Урядова «гаряча лінія» сприяє поверненню громадян України з-за кордону

Урядова «гаряча лінія» сприяє поверненню громадян України з-за кордону

Укрінформ
Близько двох сотень проблемних ситуацій, в яких опинилися минулоріч наші співвітчизники, перебуваючи за кордоном, було вирішено за допомогою урядової «гарячої лінії».

Консульське забезпечення захисту прав та законних інтересів фізичних і юридичних осіб України за кордоном у випадках надзвичайних ситуацій безвідносно до статусу і мети їхнього перебування  здійснює Департамент консульської служби МЗС України.

Заходи, що вживаються Департаментом у таких випадках, стосуються: затримання або арешту громадян України задля забезпечення неупередженого розгляду їх справ компетентними та судовими органами країни перебування, надання необхідної консультативної допомоги, моніторингу судових слухань, перевірки умов тримання громадян України у місцях позбавлення волі та наявності у них скарг на умови тримання, можливості користування належним кваліфікованим правовим захистом тощо.

Найбільш поширені питання, що турбують громадян, це встановлення місцезнаходження фізичних осіб України за кордоном та сприяння у поверненні наших співвітчизників, які потрапили у скрутне становище за кордоном.

Варто нагадати подорожуючим про необхідність дотримання законодавства будь-якої іноземної держави під час перебування на території цієї країни.

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру, впродовж 2018 року та з початку 2019 року на урядову «гарячу лінію» за допомогою засобів телефонного зв’язку та через веб-сайт Центру, а також на Єдиний веб-портал органів виконавчої влади надійшло майже 200 звернень з питань консульського обслуговування.

Передусім громадяни зверталися з питань роботи консульських установ, допомоги у встановленні місцезнаходження громадян України, допомоги у поверненні громадян в Україну, отримання візи, а також документів громадянами України, які перебувають за кордоном. Переважно звернення надійшли від заявників з Дніпропетровської, Донецької, Харківської, Рівненської областей та м. Київ.

Заявниця з м. Кам’янське Дніпропетровської області звернулася на урядову «гарячу лінію» та повідомила, що її дядько, громадянин України, помер 3 березня 2018 року на території Литви. З даного питання вона звернулася до консула України у Литві, де їй не надали інформацію щодо транспортування тіла. Жінка просила допомогти вирішити питання транспортування тіла в Україну.

За результатами розгляду в Міністерстві закордонних справ поінформували, що репатріацію тіла померлого було здійснено 11 березня та висловили співчуття у зв’язку із втратою дорогої людини.

Харків’янка розповіла історію, що могла погано закінчитись, якби вона не зателефонувала на урядову «гарячу лінію». За словами заявниці, вона з подругою на запрошення приїхали на острів Пхукет – курорт Таїланду з метою працювати в готелях, проте реальність виявилася іншою. У дівчат силою забрали паспорти та мобільні телефони, завдавши при цьому тілесних ушкоджень. На щастя, один телефон було повернуто. Як водиться у таких ситуаціях, потерпілим не платили гроші, тож повернутися в Україну не було можливості. До того ж подруги були сиротами і розраховувати на допомогу родичів не могли. Тому, додзвонившись на урядову «гарячу лінію», дівчина просила сприяння у захисті їх прав та вжиття заходів для повернення в Україну, оскільки вважають себе постраждалими від торгівлі людьми.

Працівники урядової «гарячої лінії» вжили всіх можливих заходів для повернення громадян України на Батьківщину. В результаті розгляду в Міністерстві закордонних справ повідомили, що за інформацією Посольства України в Королівстві Таїланд, за сприяння представництва української громади в Таїланді, потерпілі вилетіли з території Таїланду в Україну.

Жителька м. Полтава зателефонувала на урядову «гарячу лінію» та повідомила, що 14 липня разом із сім’єю виїхала в Туніс до родичів. Організовував подорож туроператор «Oasis Travel Ukraine». Повернутися в Україну вони мали 11 серпня, проте туроператор повідомив про закриття польотної програми, тож сім’я вимушена була залишитися у Тунісі, хоча дія візи закінчувалася 13 серпня. Заявниця просила сприяння у поверненні в Україну.

У відповідь на звернення в Міністерстві закордонних справ повідомили, що сім’я станом на 7 вересня вже перебуває в Україні. Їхнє повернення на Батьківщину було забезпечено туроператором «Oasis Travel Ukraine» завдяки результативній роботі Посольства України в Тунісі.

Водночас, увагу заявниці було акцентовано на тому, що реагування на дії туроператорів, які не виконують своїх зобов’язань, покладено законодавством нашої держави на Міністерство економічного розвитку і торгівлі, а щодо дій недобросовісних авіаперевізників – на Міністерство інфраструктури України. Відповідні пам’ятки-рекомендації для українських туристів розміщено для вільного доступу на веб-сторінках зазначених відомств.

За період з 1 по 7 лютого 2019 року на урядовій «гарячій лінії» зареєстровано 26 тисяч 937 звернень, з них телефоном – 25221, через Інтернет – 1716.

Отримати відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію можна, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером телефону 15-45 у цілодобовому режимі та безкоштовно з мережі фіксованого зв’язку Укртелекому, телефонів мобільних операторів Київстар, Vodafone Україна, Lifecell.

Особи з порушенням слуху можуть звернутися на урядову «гарячу лінію» за допомогою Skype-зв’язку за таким іменем: Урядова гаряча лінія 1545-1; Урядова гаряча лінія 1545-2; Урядова гаряча лінія 1545-3.

 Працює «гаряча лінія» для кандидатів на посади фахівців з питань реформ: (044) 284-19-64.

Для підприємців діє «гаряча лінія» за номером: 0-800-503-045.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044)284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-