Питання переходу на цифрове мовлення хвилюють громадян

Питання переходу на цифрове мовлення хвилюють громадян

Укрінформ
Заявники з майже усіх регіонів країни повідомляли на урядову «гарячу лінію» 15-45 про неналежну якість трансляції телеканалів або відсутність цифрового телевізійного сигналу попри встановлення цифрового тюнера.

Як відомо, цифрове телебачення – це сучасна технологія телемовлення. Вона відрізняється від аналогового за характером передачі даних, які транслюються у цифровому форматі. Ще в 2006 році Україна приєдналася до міжнародної угоди, яка регламентує впровадження цифрового наземного ефірного мовлення у 103 країнах Європи, Азії та Африки. Хоча за зобов’язаннями нашої держави перехід з аналогових на цифрові технології передачі телевізійного сигналу мав відбутися у 2015 році, проте остаточна дата неодноразово переносилася.

31 серпня 2018 року аналогове телевізійне мовлення припинилося на всій території країни. Винятком є визначені Національною радою з питань телебачення і радіомовлення канали мовлення на територіях, що межують з Російською Федерацією та тимчасово окупованими територіями, а також канали мовлення на територіях, де розповсюджуються програми ПАТ «НСТУ» і телерадіоорганізацій місцевого мовлення, які не мають ліцензій на цифрове мовлення. Для них, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 29 серпня 2018 року № 667, кінцевою датою використання технології аналогового телевізійного мовлення є 1 травня 2019 року.

Перевагами цифрового телебачення є висока якість телевізійного сигналу та більша кількість програм. У Національній раді з питань телебачення і радіомовлення обіцяють мінімум 32 безкоштовні канали, а в деяких регіонах буде доступно до 48 каналів у цифровій якості. Насамперед, відчують різницю у перегляді телепрограм саме телеглядачі ефірного телебачення, які сьогодні приймають телепрограми, використовуючи кімнатну, зовнішню або колективну антену. Абонентів кабельного телебачення та власників супутникових антен зазначені зміни не стосуються.

У Державному комітеті телебачення і радіомовлення радять, аби приймати в ефірі програми цифрового телебачення, треба мати антену дециметрового діапазону і сучасний цифровий телевізор або телетюнер стандарту DVB-T2, який підключається до аналогового телевізора.

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру, тема переходу на цифрове телебачення хвилює багатьох громадян.

Заявники з майже усіх регіонів країни повідомляли про неналежну якість трансляції телеканалів або взагалі відсутність цифрового телевізійного сигналу попри встановлення цифрового тюнера Т2.

Жителі переважно Дніпропетровської, Львівської, Херсонської та Миколаївської областей нарікали на відсутність можливості дивитися телевізійний канал «UA: Перший». А заявники зі Львова, Дніпра та Нікополя Дніпропетровської області висловлювали невдоволення з приводу припинення трансляції не тільки «UA: Перший», а й інших телеканалів: «Інтер», «Україна», «НТН», «ICTV», «CTБ», «ТЕТ» та «1+1».

Малозахищені верстви населення, у тому числі пенсіонери, просили забезпечити їх пристроями для приймання цифрового телесигналу або відновити аналогове телебачення.

Зокрема, жителька м. Гірник Донецької області зателефонувала на урядову «гарячу лінію» та повідомила, що протягом кількох тижнів у них відсутня трансляція всіх телевізійних каналів, незважаючи на те, що будинок облаштований приймачем Т2. На її думку, це відбувається через блокування сигналу вишкою із сотами мобільного зв'язку. Така само ситуація спостерігалася і в домівках інших жителів  міста. Жінка просила вжити заходів щодо виявлення причин відсутності сигналу Т2 та забезпечити належну трансляцію всіх телеканалів цифрового телебачення.

У виконкомі Селидівської міської ради поінформували, що згідно з інформацією, наданою Гірницьким міським головою, в жовтні 2018 року було введено в експлуатацію ретрансляційну телерадіовежу висотою 190 м, яка дозволяє розповсюджувати сигнал у радіусі 90 км. Аналогове мовлення здійснюють два українські канали. Незабаром відбудеться запуск ще 8-ми цифрових телеканалів, яким Національна рада з питань телебачення та радіомовлення за спрощеною процедурою видала дозволи на тимчасове мовлення. Отже, вежа із сотами мобільного зв’язку ніяк не може блокувати або впливати на трансляцію телеканалів. Причиною відсутності трансляції телеканалів може бути несправність антени або тюнера Т2.

З м. Тетіїв Київської області надійшло звернення від заявниці, яка повідомила, що з 1 вересня 2018 року чимало жителів Тетіївського району залишилися без телебачення. Аналогове телебачення відключили, а цифрове не включили, незважаючи на придбані населенням приймачі Т2.Пояснюється це тим, що відсутні кошти на купівлю підсилювачів сигналу.

У Товаристві з обмеженою відповідальністю «ЗЕОНБУД» поінформували, що місто Тетіїв Київської області знаходиться в зоні прийому телевізійного сигналу цифрової багатоканальної телемережі ТОВ «ЗЕОНБУД», який надається з передавальної станції, розташованої в смт. Володарка Київської області. Дана станція працює в штатному режимі та у повній відповідності до технічних стандартів і дозвільних документів. Технічних збоїв у роботі станції зафіксовано не було. На підприємстві припускають, що вірогідною причиною відсутності якісного прийому телевізійних каналів цифрової багатоканальної телемережі ТОВ «ЗЕОНБУД» є несправність приймального обладнання.

Для отримання якісного телевізійного сигналу порекомендували, зокрема, дотримуватися таких вимог: приймальну антену встановити на висоті не менше ніж 10 метрів від поверхні землі; при встановленні антени необхідно уникати таких перешкод, як лінії електропередач, високі будинки, лісові масиви тощо.

Наразі йде обговорення можливості встановлення додаткової передавальної станції у м. Тетіїв Київської області.

За період з 4 по 10 січня 2019 року на урядовій «гарячій лінії» зареєстровано 20 тисяч 677 звернень, з них телефоном – 19392 , через Інтернет – 1285.

Отримати відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію можна, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером телефону 15-45 у цілодобовому режимі та безкоштовно з мережі фіксованого зв’язку Укртелекому, телефонів мобільних операторів Київстар, Vodafone Україна, Lifecell.

Особи з порушенням слуху можуть звернутися на урядову «гарячу лінію» за допомогою Skype-зв’язку за таким іменем: Урядова гаряча лінія 1545-1; Урядова гаряча лінія 1545-2; Урядова гаряча лінія 1545-3.

Працює «гаряча лінія» для кандидатів на посади фахівців з питань реформ: (044) 284-19-64.

Для підприємців діє «гаряча лінія» за номером: 0-800-503-045.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044)284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-