Знання чинних Правил перевезення допомагає українцям у нестандартних ситуаціях на залізниці

Знання чинних Правил перевезення допомагає українцям у нестандартних ситуаціях на залізниці

581
Ukrinform
Знання Правил перевезення пасажирів, багажу, вантажу та пошти залізничним транспортом України допоможуть зорієнтуватися в нестандартних ситуаціях, адже від них жодна людина не застрахована під час подорожі.

До речі, 4 листопада в Україні відзначається День залізничника. Саме 4 листопада 1861 року з Відня через Перемишль до залізничного вокзалу Львова прибув перший поїзд на територію сучасної України. Цей день вважається початком історії залізниць в нашій державі.

За обсягами вантажних перевезень залізниці України займають четверте місце на Євразійському континенті, поступаючись лише залізницям Китаю, Росії та Індії. Вантажонапруженість (річний обсяг перевезень на 1 км) українських залізниць у 3-5 разів перевищує відповідний показник розвинених європейських країн.

Так, у 2007 році, коли стало відомо, що Україна прийматиме матчі Євро-2012, розвиток швидкісного руху поїздів було включено до стратегічного плану підготовки до чемпіонату. І вже на початку грудня 2011 року відбулася передача першого поїзда Hyundai українській стороні, а з червня 2012-го потяги класу Інтерсіті та Інтерсіті + почали свій рух залізничними шляхами України.

Чимало пасажирів надають перевагу звичайним швидким поїздам. Цей вид транспорту відносно недорогий і тому популярний в Україні, підтвердженням цього є довгі черги до залізничних кас. Проте якість послуг на залізничному транспорті залишає бажати кращого.

Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман на засіданні Уряду 25 квітня 2018 року акцентував увагу на тому, що має бути контроль за якістю пасажирських перевезень. Зокрема, Глава Уряду зауважив, що менеджменту ПАТ «Укрзалізниця» корисно їздити пасажирськими потягами і дивитися, що там відбувається, особливо в нічних поїздах.

Згодом очільник Міністерства інфраструктури Володимир Омелян проінспектував потяг, у плацкартному вагоні якого здійснив поїздку до міста Маріуполь. Посадовець відзначив, що постілі свіжі, чисті, вагони помиті. Водночас, міністр звернув увагу на відсутність кондиціювання та необхідність запровадження вакуумних туалетів, як би дорого це не обійшлося.

Варто нагадати, що Правила перевезення пасажирів, багажу, вантажобагажу та пошти залізничним транспортом України затверджені наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 27 грудня 2006 року №1196. І знання цих Правил допоможуть зорієнтуватися у нестандартних ситуаціях, адже жодна людина від цього не застрахована під час подорожі.

Наприклад, як діяти, коли пасажир відстав від поїзда чи у нього викрали проїзні документи? У Правилах зазначається, що потрібно звернутися до начальника станції (вокзалу), який зобов'язаний інформувати начальника станції за ходом поїзда, де поїзд має зупинку не менше 10 хвилин, та начальника поїзда про необхідність зняття речей і проїзного документа такого пасажира. Про зняття речей телеграмою сповіщається начальник станції, де перебуває пасажир, а телеграма дає право пасажиру безоплатно доїхати першим попутним поїздом до станції, де на нього чекають його речі та проїзний документ.

Якщо у пасажира викрадено проїзні документи на станції зворотного відправлення чи на шляху прямування (на станції пересадки) або він їх загубив і не має коштів для придбання нових проїзних документів, тоді він може доручити (телефоном, факсом тощо) будь-якій особі придбати повний або дитячий проїзний документ у квитковій касі за місцем проживання (місцезнаходженням) такої особи в Україні на поїзд, який відправляється зі станції виїзду пасажира, не менше ніж за три години та не більше ніж за дві доби до відправлення.

З якими ще проблемами на залізниці стикаються громадяни і звертаються на урядову «гарячу лінію», повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру. Так, упродовж 2018 року від заявників надійшло майже 3 тисячі звернень, що стосувалися компетенції ПАТ «Укрзалізниця». Громадяни в основному порушували питання міжміського та міського транспортного обслуговування, у тому числі якості перевезень на залізничному транспорті. Зокрема, люди скаржилися на запізнення електропоїздів, недостатню кількість плацкартних вагонів, неналежне опалення вагонів у зимовий період та їх кондиціювання влітку, зміни у графіку перевезень. Також надходили звернення стосовно функціонування вокзалів: неналежне облаштування територій, залів очікування, санітарних зон, обслуговування в касах. Громадяни висловлювали невдоволення роботою провідників вагонів, контролерів електричок, працівників залізничних вокзалів (касирів, чергових залізничних станцій, вокзалів).

На урядову «гарячу лінію» звернулася жителька м. Добропілля Донецької області та повідомила, що на сайті ПАТ «Укрзалізниця» міститься інформація про скасування 13.09.2018 р. рейсу пасажирського поїзда №41 сполученням «Дніпро - Трускавець». Жінка просила забезпечити відновлення зазначеного рейсу. У відповіді ПАТ «Укрзалізниця» поінформували, що критичний ступінь зношеності рухомого складу підприємства залишається одним із основних проблемних питань організації пасажирських перевезень. Адже середній вік пасажирських вагонів становить 31,8 року, а відсоток зношеності – 92,8. Приміром, у період літніх масових перевезень 2017 року було задіяно 3,1 тис. пасажирських вагонів. А через старіння рухомого складу у 2018 році очікується пікове задіяння пасажирських вагонів на рівні 2,9 тис. одиниць. Тож експлуатаційний парк скорочено на 200 пасажирських вагонів, що дорівнює приблизно 12 пасажирським поїздам.

Встановлено, що продаж проїзних документів на пасажирський поїзд №41/42 «Дніпро - Трускавець» було  тимчасово припинено з технічних причин, у зв’язку з проведенням ремонтних робіт з 10.08.2018 р. на ділянці Жмеринка - Підволочиськ. І вже 29.08.2018 р. продаж проїзних документів було відновлено.

Заявниця з Оріхівського району Запорізької області повідомила, що на розташованій у с. Оленівка залізничній платформі «213-ий кілометр» відсутні електричні ліхтарі. Жінка вже зверталася до працівників станції, проте отримала відповідь, що коштів на придбання ламп немає. У зв’язку з цим вона просила сприяти у забезпеченні освітлення на зазначеній залізничній платформі.

У відповіді регіональної філії «Придніпровська залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» зазначається, що за результатами обстеження платформи «213-ий кілометр» перегону «Кирпотине – Фісаки» встановлено, що освітлення було відсутнє через вихід з ладу світильників та перегорання ламп. Працівниками Запорізької дистанції електропостачання регіональної філії «Придніпровська залізниця» було виконано роботи з відновлення освітлення платформи.

Киянка звернулася за сприянням у забезпеченні роботи ліфтів на столичній залізничній станції «Караваєві Дачі», що не працюють з початку 2018 року. За результатами розгляду звернення у філії «Пасажирська компанія» ПАТ «Укрзалізниця» повідомили, що після обстеження технічного стану ліфтів на зупиночному пункті «Караваєві Дачі» їх роботу було відновлено.

У ПАТ «Укрзалізниця» повідомили, що у День залізничника в Києві курсуватиме святковий ретропоїзд №897/898, яким матимуть змогу скористатися та долучитися до святкування усі охочі, не лише кияни, а й гості столиці. Поїзд вирушить зі станції «Київ-Пасажирський» 4 листопада о 13:45, а закінчиться подорож прибуттям на головний вокзал столиці о 16:19. 

Принагідно колектив Урядового контактного центру вітає працівників залізничного транспорту з професійним святом!

За період з 26 жовтня по 1 листопада 2018 року на урядовій «гарячій лінії» зареєстровано 25 тисяч 242 звернення, з них по телефону - 23668, через Інтернет - 1574.

Отримати відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію можна, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером телефону 15-45 у цілодобовому режимі та безкоштовно з мережі фіксованого зв’язку Укртелекому, телефонів мобільних операторів Київстар, Vodafone Україна, Lifecell.

Особи з порушенням слуху можуть звернутися на урядову «гарячу лінію» за допомогою Skype-зв’язку за таким іменем: Урядова гаряча лінія 1545-1, Урядова гаряча лінія 1545-2, Урядова гаряча лінія 1545-3.

 Працює «гаряча лінія» для кандидатів на посади фахівців з питань реформ: (044) 284-19-64.

Для підприємців діє «гаряча лінія» за номером: 0-800-503-045

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044)284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру за адресою: www.ukc.gov.ua

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-