Заявників хвилює якість води та надання послуг з водопостачання

Заявників хвилює якість води та надання послуг з водопостачання

Укрінформ
Впродовж поточного року від громадян, які зверталися на урядову «гарячу лінію», надійшло майже 15 тисяч звернень з питань водопостачання.

Як відомо, складовими здорового способу життя є не лише якісні харчові продукти, чисте повітря, але й чиста вода, а доступ до надійних та достатніх джерел води є одним із основних прав людини. Водночас, відповідно до оцінки Світового банку, понад 1 млрд осіб не мають доступу до чистої води, 40% населення планети відчувають дефіцит води, а близько 3 млрд людей проживають в антисанітарних умовах. У світі постійно зростає попит на воду, адже ступінь забезпеченості населення чистою питною, а також технічною водою має значний вплив на темпи економічного та соціального розвитку держави.

Так, за даними ВООЗ, щороку у світі близько 25% населення піддається ризику споживання неякісної питної води, а понад 80% усіх захворювань людини безпосередньо пов’язані із вживанням неякісної води, до складу якої входять речовини, що можуть викликати токсичні ефекти, в тому числі мутагенні та канцерогенні.

Спеціалісти Національного інституту стратегічних досліджень відзначають, що головні проблеми нашої країни, які пов’язані з водними ресурсами, обумовлені особливостями формування водних ресурсів регіонів. Згідно з міжнародними стандартами Україна належить до маловодних країн, оскільки більшість її площ займають маловодні степові та лісостепові зони. Історично система господарсько-питного водопостачання, яка формувалася ще за часів колишнього СРСР, ґрунтується на переважному використанні поверхневих вод, незахищених від техногенного забруднення. Як результат, питне водопостачання в Україні на 80% забезпечується з поверхневих джерел, а в окремих регіонах майже на 100%. Забезпечення водою населення України у повному обсязі ускладнюється через незадовільну якість води водних об’єктів. У зв’язку з низькою якістю очищення стічних вод (подекуди очисні споруди зовсім не працюють) надходження забруднених стоків у поверхневі водойми не зменшується, хоча використання води у порівнянні з початком 90-х років зменшилося більш ніж удвічі.

У порядку законодавчої ініціативи Кабінет Міністрів України в травні 2018 року подав на розгляд  Верховної Ради України проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо питної води та питного водопостачання». Документ передбачає, що органи місцевого самоврядування отримують повноваження затверджувати: схеми оптимізації роботи систем централізованого водопостачання та водовідведення; норми питного водопостачання. Ще одним важливим нововведенням законопроекту є надання підприємствам питного водопостачання права видавати технічні умови на приєднання до систем питного водопостачання та/або водовідведення. Наразі законопроект перебуває на розгляді у Верховній Раді України.

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру, з початку 2018 року на урядову «гарячу лінію» з питань водопостачання надійшло майже 15 тисяч звернень громадян, в яких порушувалися питання відсутності чи неякісного надання послуг з централізованого водопостачання. Звернення надходили з м. Київ, Дніпропетровської, Донецької, Харківської, Запорізької, Львівської та Луганської областей. Однак масового характеру набули скарги від жителів столиці (Оболонського, Святошинського, Солом’янського та Шевченківського районів), а також з міста Кривий Ріг Дніпропетровської області.

Отже, гострою проблемою у сфері водопостачання є якість води, що призначена для споживання. Громадяни повідомляли про непридатну для споживання воду з водопровідних кранів у їх квартирах, зокрема, скаржилися на перевищення концентрації допустимої норми хімічних речовин; порушення правил і норм при знезаражуванні питної води хлором; невідповідність органолептичним показникам (прозорість, смак, запах). Майже кожна третя така скарга належала жителям Дніпропетровської області. Заявники також порушували питання щодо:

- пошкодження трубопроводів, розташованих не на прибудинкових територіях (зокрема у містах Кривий Ріг, Дніпро та Кам’янське Дніпропетровської області, містах Маріуполь та Слов’янськ Донецької області, а також у містах Харків, Львів та Київ);

- ремонту свердловин, громадських колодязів (зокрема у місті Харків та Краснокутському районі Харківської області, місті Кривий Ріг Дніпропетровської області, місті Бровари Київської області);

- утримання та ремонту бюветів (зокрема у місті Київ, Харківській, Одеській та Сумській областях).

Ось декілька прикладів звернень громадян. Жителька м. Сміла Черкаської області звернулася на урядову «гарячу лінію» та повідомила, що у всіх закладах міста відсутнє холодне водопостачання, не тільки на підприємствах, а й у дитячих садках та школах. На її думку, причина – у заборгованості  водоканалу перед ПАТ «Черкасиобленерго». Заявниця просила сприяти у відновленні водопостачання у місті.

У Смілянській міській раді Черкаської області пояснили причину припинення водопостачання відсутністю електропостачання на насосній станції внаслідок заборгованості КП «ВодГео» перед Смілянським міським РЕМ за спожиту електроенергію. Протягом кількох днів після звернення заявниці на урядову «гарячу лінію» надання послуги з централізованого водопостачання по місту було відновлено у повному обсязі.

Заявниця з м. Кривий Ріг Дніпропетровської області зателефонувала на урядову «гарячу лінію» і повідомила, що поблизу її будинку прорвало центральну трубу водопостачання. З даного питання вона вже зверталася до КП «Кривбасводоканал», проте питання не вирішено. У зв’язку з цим жінка просила сприяння у ліквідації аварії. У відповіді виконкому Саксаганської районної у місті Кривий Ріг ради зазначається, що силами КП «Кривбасводоканал» пошкодження мережі холодного водопостачання усунуто.

Житель м. Чорноморськ Одеської області просив сприяння у відновленні роботи громадської артезіанської свердловини, оскільки дзвінок у диспетчерську службу водоканалу результатів не дав. За результатами розгляду звернення у КП «Чорноморськводоканал» поінформували, що робота артезіанської свердловини була зупинена для виконання планових профілактичних робіт з обслуговування свердловини для запобігання інфекційних захворювань населення та на виконання Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення». Після виконання профілактичних дій роботу свердловини було відновлено.

За період з 19 по 25 жовтня 2018 року на урядовій «гарячій лінії» зареєстровано 24 тисячі 961 звернення, з них по телефону – 23466, через Інтернет – 1495.

Отримати відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію можна, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером телефону 15-45 у цілодобовому режимі та безкоштовно з мережі фіксованого зв’язку «Укртелеком», телефонів мобільних операторів Київстар, Vodafone Україна, Lifecell.

Особи з порушенням слуху можуть звернутися на урядову «гарячу лінію» за допомогою Skype-зв’язку за таким іменем: Урядова гаряча лінія 1545-1; Урядова гаряча лінія 1545-2; Урядова гаряча лінія 1545-3.

 Працює «гаряча лінія» для кандидатів на посади фахівців з питань реформ: (044)284-19-64.

Для підприємців діє «гаряча лінія» за номером: 0-800-503-045.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044)284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру за адресою: www.ukc.gov.ua

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-