Нові державні будівельні норми забороняють паркінги на території житлових комплексів

Нові державні будівельні норми забороняють паркінги на території житлових комплексів

Укрінформ
(За матеріалами звернень на урядову «гарячу лінію» 1545)

Зміна рівня автомобілізації особливо у великих містах України, крім різноманітних благ, додала людям водночас і багато проблем. Одна з них – паркування, що вже тривалий час хвилює не тільки автомобілістів.

         Опинитися в потрібний час в потрібному місці, протиснутися, аби потрапити з одного пункту в інший стало майже математичною задачею не тільки для власників залізних коней, але й для пересічних городян. Отже, виникає гостра проблема - виділення територій під паркування автомобілів. Найскладніше впоратися з цим завданням у центрі великих міст, де територія незначна, а транспортні потоки завеликі. Ситуація ускладнюється також безконтрольним паркуванням транспортних засобів, у зв’язку з чим проїзна частина більшості вулиць у середмісті використовується для руху лише на 30-50%, що в свою чергу призводить до зниження пропускної здатності вулично-дорожньої мережі. Існуюча система паркування не відповідає ні потребам учасників дорожнього руху, ні вимогам населення, ні європейським практикам у цій сфері.

Кожен містянин щодня спостерігає таку картину: транспортні засоби, залишені водіями на тротуарах або на проїзних частинах вулиць, іноді у кілька рядів. Це ускладнює рух транспорту, створює затори, через які законослухняні водії та пасажири громадського транспорту втрачають час, суттєво забруднюється повітря тощо. Нерідко водії не оплачують послуги з паркування, нехтують законними вимогами інспекторів-паркувальників. Кошти, сплачені за паркування автотранспорту, не потрапляють до місцевих бюджетів, оскільки сама система готівкового розрахунку між водієм та інспектором-паркувальником провокує інспектора скористатися приводом і покласти кошти за паркування до власної кишені.

Європейський та світовий досвід свідчить, що причиною такого стану є недосконалі правила паркування транспортних засобів, передусім законодавче регулювання цієї сфери. Отже, з метою підвищення рівня якості надання послуг з паркування, збільшення надходжень коштів до місцевих бюджетів шляхом підвищення дисципліни зі сплати послуг з паркування Верховною Радою України 21 грудня 2017 року було прийнято Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування сфери паркування транспортних засобів». Закон набирає чинності 28 вересня цього року.

У зв’язку зі змінами у законодавстві, а також задля посилення соціального захисту осіб з інвалідністю Уряд 31 січня  2018 року прийняв постанову Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 р. №585». Згідно з документом пільги на безоплатне паркування і зберігання транспортних засобів поширено на всіх осіб з інвалідністю, а не тільки з ураженням опорно-рухового апарату.

Разом з тим, з 1 вересня 2018 року набули чинності нові державні будівельні норми, зокрема «Планування і забудова територій». Як відомо, державні будівельні норми (ДБН) – обов’язкові до виконання нормативні акти, які використовуються під час проектування нових та реконструкції існуючих будівель, кварталів, мікрорайонів відповідно до їх призначення.

За інформацією Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства, серед змін, які очікують українців згідно з ДБН «Планування і забудова територій», є такі:

обмеження висотності забудови з введенням поняття «блакитна лінія», яка буде обмежувати висоту забудови в містах;

обмеження щільності забудови;

обмеження забудови в зелених зонах - «зелені лінії», що визначатимуть межі озеленених, ландшафтних та рекреаційних територій;

посилення безпекової складової;

обов’язкове забезпечення без бар’єрного доступу;

упорядкування паркувань, особливо в історичних місцях. Нові норми забороняють проектувати паркування на тротуарах і дорогах. Зокрема, розміщувати паркінги на території житлових комплексів. Альтернатива – підземні гаражі або відкриті майданчики за 300-500 м від розташування будинку.

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру, з початку 2018 року на урядову «гарячу лінію» надійшло майже 400 звернень стосовно паркування транспортних засобів, що в 1,2 раза більше, ніж за аналогічний період 2017 року. Найбільше зверталися жителі Києва, Львова, Дніпра, Одеси та Кривого Рогу Дніпропетровської області.

Заявники переважно скаржилися на порушення правил паркування транспортних засобів, зокрема щодо неправомірного паркування автомобілів на тротуарах, газонах, дитячих та спортивних майданчиках, зелених зонах прибудинкових територій; облаштування паркування автотранспорту в невстановлених місцях.

Повідомлялося про порушення правил паркування власниками транспортних засобів своїх автомобілів, внаслідок чого перекриваються під’їзди автотранспорту, у тому числі доступ спеціальної техніки до будинків, що створює незручності мешканцям будинків і є суттєвою перешкодою у разі екстрених ситуацій.

Заявники вимагали заборонити паркування автотранспорту безпосередньо під вікнами їхніх будинків, що негативно впливає на органи дихання; демонтувати не санкціоновано встановлені паркувальні бар'єри тощо. Також надходили клопотання щодо облаштування місць для паркування автомобілів осіб з інвалідністю.

Так, киянин звернувся на урядову «гарячу лінію» щодо визначення місць стоянки транспорту осіб з інвалідністю біля магазину «Сільпо» на проспекті Героїв Сталінграду. За результатами розгляду звернення у Оболонській районній у м. Київ державній адміністрації повідомили, що паркувальне місце для осіб з інвалідністю за вказаною у зверненні адресою облаштовано.

Ще одна мешканка столиці просила вжити заходів, аби водії автобусів за маршрутами «метро Чернігівська – ДВРЗ» та «Дарницька площа – ДВРЗ» під'їжджали до тротуару, оскільки особам похилого віку важко підніматися східцями у салон.

У комунальному підприємстві «Київпастранс» розглянули звернення та надали таку відповідь. Зазвичай водії громадського транспорту не в змозі виконувати правила під’їзду до зупинки згідно з посадовою інструкцією через наявність зупинок приватного автотранспорту або транспортних засобів інших форм власності, які грубо порушують правила дорожнього руху і заважають роботі транспорту основного виду перевезень. Водій, згідно з вимогами посадової інструкції, зупиняється в місці, яке забезпечує безпечну посадку і висадку пасажирів.

Питанню дотримання норми щодо під’їзду впритул до бортового каменю на зупинках приділяється особлива увага при проведенні планових та позапланових інструктажів водіїв в автобусних парках та тролейбусних депо. Втім, з водіями автобусів зазначеного у зверненні маршруту проведено позаплановий інструктаж про неухильне виконання вимог посадової інструкції. Під час зворотного зв’язку заявниця повідомила, що водії намагаються дотримуватися норм щодо під’їзду впритул до бортового каменю.

Заявник з м. Чернівці поскаржився на те, що у місті власники машин ставлять свій автотранспорт на тротуарах, через що інваліди на візках не можуть проїхати та мають пересуватися проїжджою частиною доріг (через що у 2017 році його збила машина і він мав перелом ноги). Чоловік просив вжити заходів та припинити паркування машин на тротуарах.

У Департаменті житлово-комунального господарства Чернівецької міськради надали роз’яснення, що законодавчими актами України у сфері автомобільного транспорту забороняється паркування транспорту на тротуарах, за винятком легкових автомобілів та мотоциклів, які можуть бути поставлені на краю тротуарів, де для руху пішоходів залишається щонайменше 2 м. За порушення водіями зазначених вимог чинного законодавства України передбачено адміністративну відповідальність. Контроль за дотриманням вимог дорожніх знаків та Правил дорожнього руху на території м. Чернівці здійснюється управлінням поліції у Чернівецькій області.

За період з 7 по 13 вересня 2018 року на урядовій «гарячій лінії» зареєстровано 24 тисячі 186 звернень, з них по телефону - 22 841,  через Інтернет - 1345.

Отримати відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію можна, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером телефону 1545 у цілодобовому режимі та безкоштовно з мережі фіксованого зв’язку Укртелекому, телефонів мобільних операторів Київстар, Vodafone Україна, Lifecell.

Особи з порушенням слуху можуть звернутися на урядову «гарячу лінію» за допомогою Skype-зв’язку за таким іменем: Урядова гаряча лінія 1545-1, Урядова гаряча лінія 1545-2, Урядова гаряча лінія 1545-3.

Працює «гаряча лінія» для кандидатів на посади фахівців з питань реформ: (044) 284-19-64.

Для підприємців діє «гаряча лінія» за номером: 0-800-503-045.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044)284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру за адресою: www.ukc.gov.ua

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-