Громадський порядок, благополуччя, благоустрій – споріднені поняття - 03.08.2018 18:30 — Новини Укрінформ
Громадський порядок, благополуччя, благоустрій – споріднені поняття

Громадський порядок, благополуччя, благоустрій – споріднені поняття

612
Ukrinform
(За матеріалами звернень на урядову «гарячу лінію»)

Громадський порядок, як відомо, підтримується правосвідомістю громадян, правилами громадського співжиття, що склалися, моральними нормами, звичаями.

Вчені дослідили, що на рубежі XIX-XX століть поняття «громадський порядок» витискують інші – споріднені йому поняття: «благополуччя» та «благоустрій». Натомість в ХХI столітті в нашій країні завдяки допомозі спільноти правоохоронним органам легше наводити порядок.

Правоохоронці мають досвід забезпечення публічної безпеки та порядку під час проведення різних масових заходів: спортивних, релігійних та інших, в яких бере участь велика кількість учасників, вболівальників, туристів, гостей. Так, на час проведення фінального матчу розіграшу Ліги чемпіонів УЄФА, що відбувся в Києві 26 травня цього року, було залучено близько 12 тисяч правоохоронців. Попередньо було відпрацьовано алгоритм дій: загальна концепція забезпечення публічної безпеки та порядку, забезпечення публічної безпеки та порядку під час прибуття уболівальників до стадіону «Олімпійський» і забезпечення публічної безпеки та порядку на території спортивної споруди тощо.

Зі свого боку, Глава Уряду Володимир Гройсман, керівництво Міністерства внутрішніх справ України, Федерація футболу України, за підсумками проведення заходу, відзначили нагородами представників правоохоронних органів за відмінну роботу та професіоналізм.

Також забезпечення порядку під час щорічного паломництва хасидів до Умані з нагоди святкування Рош-Га-Шана – Нового року за Іудейським календарем, яке відбудеться цьогоріч на початку вересня, потребує масштабної підготовки. За інформацією Міністерства внутрішніх справ, до процесу активно долучатимуться ізраїльські правоохоронці. А в Національній поліції, виходячи з досвіду, зазначають, що організатори провокацій під час заходу не антисемітські. Їх головне завдання – дискредитація української поліції. Та всі спроби провокацій будуть жорстко припинятися.

Натомість Надзвичайний та Повноважний посол Держави Ізраїль в Україні пан Еліав Бєлоцерковські відзначив високий професіоналізм українських правоохоронців при координації взаємодії задля забезпечення публічного порядку.

Що стосується дотримання громадського порядку у повсякденному житті, на це питання Укрінформу відповіли в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру (Центр). Так, з початку 2018 року на урядовій «гарячій лінії» зареєстровано майже 14 тисяч звернень з питань, що стосуються дотримання законності, громадського порядку та протидії злочинності.

Частіше зверталися жителі м. Київ, Дніпропетровської, Одеської, Харківської, Львівської та Донецької областей. У зверненнях повідомлялося про порушення громадського порядку, зокрема:

про незаконний обіг наркотиків, алкоголю та тютюнових виробів, функціонування гральних закладів;

скарги на порушення громадського спокою закладами ресторанно-розважального бізнесу та магазинами, роботою їх технологічного обладнання, розташування цих закладів у житлових будинках без погодження з мешканцями;

непорозуміння між сусідами, словесні образи;

посягання на власність (крадіжки, шахрайство);

незаконне підключення до мереж з надання послуг;

неправомірне відчуження майна;

повідомлення про неможливість доступу до лісу, моря чи озера;

непорозуміння при з’ясуванні майнових чи особистих немайнових відносин;

посягання на життя та здоров’я людини (побої чи тілесні ушкодження; пошук зниклих осіб або викрадення);

адміністративні стягнення та послуги (оскарження адміністративного стягнення чи штрафу за порушення правил дорожнього руху;

питання, пов’язані з розшуком та арештом авто, видачею довідки про несудимість та інше.

Ось декілька прикладів звернень громадян. Заявниця з м. Новомосковськ Дніпропетровської області зателефонувала на урядову «гарячу лінію» з такого приводу. В одному з готелів Рахівського району Закарпатської області, на гірськолижному курорті «Драгобрат», починаючи з 23 години і до 4 години ночі гучно вмикається музика. Через дану ситуацію в сусідніх готелях гучність звуку досягає 50 децибел. Адміністрація готеля на скарги не реагує. Жінка просила вжити заходи щодо припинення порушення громадського спокою від діяльності приватного закладу відпочинку.

У Рахівському відділенні поліції Головного управління Національної поліції в Закарпатській області повідомили, що викладена у зверненні інформація підтвердилася. За наслідками проведеної перевірки власника готелю притягнуто до адміністративної відповідальності, передбаченої ч. 1 ст. 182 КУпАП «Порушення вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів щодо захисту населення від шкідливого впливу шуму чи правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях».

Жителька м. Біла Церква Київської області поскаржилася на сусідів, які порушують громадський спокій та погрожують іншим сусідам розправою. Жінка зверталася в поліцію за номером телефону «102» о 5 годині ранку, але станом на 13 годину працівники поліції не приїхали на виклик. Заявниця просила допомоги, аби припинилися порушення громадського спокою.

Розглянувши звернення, у Білоцерківському відділі поліції Головного управління Національної поліції в Київській області повідомили, що була проведена перевірка, за результатами якої встановлено, що підстав для внесення відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань немає за відсутності в даному випадку будь-якого кримінального правопорушення.

На громадянина, який порушує спокій, складено адміністративний протокол за ст. 182, ч.І КУпАП та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу. Під час зворотного зв’язку заявниця повідомила фахівцю Центру, що протягом тижня, після реєстрації звернення на «гарячій лінії», за адресою проживання сусідів приїжджав наряд поліції, а також приходив дільничний інспектор, після чого сусіди виїхали, порушення спокою припинилося.

На урядову «гарячу лінію» звернулася заявниця - соціальний працівник, на прохання жінки похилого віку, за якою вона здійснює догляд. ЇЇ підопічна просила дізнатися, коли буде проведено перевірку несанкціонованого, на її думку, підключення до лічильника електромережі. Літня жінка проживає одна, проте щодня показники лічильника збільшуються майже на 10 кВт, яких вона не використовує. З даного питання заявниця зверталася до ПАТ «ДТЕК Дніпрообленерго» та інших організацій, проте перевірка не проводилася.

У ПАТ «ДТЕК Дніпрообленерго», розглянувши звернення, повідомили про таке. Відповідно до п.8.1 Правил користування електричною енергією, затверджених постановою НКРЕ від 31.07.1996 року №28 та п.37 Правил користування електричною енергією для населення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.1999 року №1357, енергопостачальник має право перевіряти схеми приєднання струмоприймачів, які беруть участь у регулюванні навантаження в електромережі, проводити обстеження електроустановок споживачів щодо виявлення споживання електричної енергії поза приладами обліку, контролювати додержання споживачами вимог вищевказаних Правил.

Персоналом Південного району Криворізьких міських електричних мереж у присутності споживача були виконані роботи з обстеження підключення засобу обліку та з’ясовано, що засіб обліку відповідає вимогам нормативно-технічних документів. У результаті обстеження порушення Правил виявлено не було.

Фахівець урядової «гарячої лінії» зателефонував заявниці, аби з’ясувати результати розгляду. Соціальний працівник повідомила, що перевірку електромережі було проведено протягом тижня після реєстрації звернення на урядовій «гарячій лінії», несанкціоноване підключення відсутнє, питання врегульовано.

За період з 27 липня по 2 серпня 2018 року на урядовій «гарячій лінії» зареєстровано 25 тисяч 129 звернень, з них по телефону 23945, через Інтернет – 1184.

Отримати відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію можна, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером телефону 1545 у цілодобовому режимі та безкоштовно з мережі фіксованого зв’язку Укртелекому, телефонів мобільних операторів Київстар, Vodafone Україна, Lifecell.

Особи з порушенням слуху можуть звернутися на урядову «гарячу лінію» за допомогою Skype-зв’язку за таким іменем:

Урядова гаряча лінія 1545-1;

Урядова гаряча лінія 1545-2;

Урядова гаряча лінія 1545-3.

Працює «Гаряча лінія» для кандидатів на посади фахівців з питань реформ: (044)284-19-64.

Для підприємців діє «гаряча лінія» за номером: 0-800-503-045.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044)284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру за адресою: www.ukc.gov.ua

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-
*/ ?>