Проблеми осіб з інвалідністю – у полі зору Урядового контактного центру - 27.07.2018 18:30 — Новини Укрінформ
Проблеми осіб з інвалідністю – у полі зору Урядового контактного центру

Проблеми осіб з інвалідністю – у полі зору Урядового контактного центру

879
Ukrinform
Рівень цивілізованості суспільства визначається ставленням до найменш захищених та найбільш вразливих його членів. Проблеми осіб з інвалідністю серед інших соціальних, економічних і політичних проблем сучасності вважаються актуальними в більшості країн світу.

Закон України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» є основним нормативно-правовим актом, який визначає основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні і гарантує їм рівні з усіма іншими громадянами можливості для участі в різних сферах життя суспільства. Прийняті Кабінетом Міністрів України останнім часом нормативно-правові акти дали поштовх для здійснення реальних практичних кроків щодо підтримки осіб з інвалідністю.

Так, у зв’язку зі змінами у законодавстві, а також з метою посилення соціального захисту осіб з інвалідністю Уряд 31 січня цього року прийняв постанову «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 р. №585». Відповідно до документа пільги на безоплатне паркування і зберігання транспортних засобів поширено на всіх осіб з інвалідністю, а не тільки з ураженням опорно-рухового апарату, як було раніше.

Спільними зусиллями Уряду та Верховної Ради було забезпечено збільшення фінансування програми забезпечення осіб з інвалідністю засобами реабілітації. За інформацією Міністерства соціальної політики, у 2018 році на реалізацію програми передбачено на 150 мільйонів гривень більше, ніж минулого року. Нова модель забезпечення людей з інвалідністю технічними засобами реабілітації побудована на принципах адресності та прозорості.

Урегульовано питання надання особам з інвалідністю послуг із комплексної реабілітації. На засіданні Уряду 26 липня прийнято постанову Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 8 грудня 2006 р. №1686 і від 31 січня 2007 р. №80», яку розроблено з метою забезпечення розвитку системи комплексної реабілітації (абілітації) осіб (дітей) з інвалідністю, реалізації заходів із попередження інвалідності (раннього втручання), вдосконалення механізму направлення та зарахування отримувачів послуг до реабілітаційних установ, та врегулювання інших проблемних питань у сфері надання послуг особам зазначених категорій. Також прийнятий документ приводить чинне законодавство в частині соціального захисту осіб з інвалідністю у відповідність до офіційного перекладу Конвенції про права осіб з інвалідністю і Факультативного протоколу до неї та запровадження європейських стандартів у цій сфері.

Крім того, нормативно-правовий акт передбачає спрощення процедури призначення державної допомоги для громадян за фактичним місцем проживання. У Конвенції про права осіб з інвалідністю, що набрала чинності для України 6 березня 2010 року, наголошується на важливості актуалізації проблем інвалідності як складової відповідних стратегій сталого розвитку. З метою надання особам з інвалідністю можливості вести незалежний спосіб життя й усебічно брати участь у всіх її аспектах, держави-учасниці мають вживати належних заходів для забезпечення особам з інвалідністю нарівні з іншими доступу, зокрема, до інформаційних, комунікаційних та інших служб, у тому числі електронних та екстрених служб.

За ініціативою Кабінету Міністрів, державною установою «Урядовий контактний центр» запроваджено Web-комунікацію для громадян з порушенням слуху, що забезпечує їм можливість за допомогою Skype-зв’язку звернутися на урядову «гарячу лінію» 1545 із пропозиціями (зауваженнями), заявами (клопотаннями), скаргами, адресованими органам виконавчої влади.

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру (Центр), з початку 2018 року на урядовій «гарячій лінії» зареєстровано понад 81 тис. звернень від осіб з інвалідністю.

Громадяни телефонували за номером 1545, а також залишали в електронному вигляді на веб-сайті Центру звернення такої тематики:

невиплата субсидії, як у готівковій, так і у безготівковій формі;

пільгове забезпечення медичними препаратами та проїзд у громадському транспорті;

надання гуманітарної та матеріальної допомоги на лікування і вирішення соціально-побутових проблем;

затримка виплати різних видів державної допомоги, зокрема державної допомоги особам, які не мають права на пенсію;

забезпеченні осіб з інвалідністю життєво необхідними засобами реабілітації тощо.

Більш активно зверталися жителі Дніпропетровської (кожен другий – з м. Кривий Ріг), Донецької, Харківської областей та м. Київ.

Заявниця з м. Покровськ Донецької області зателефонувала на урядову «гарячу лінію» від імені сина, особи з інвалідністю ІІ групи через набуту травму, який подав документи до Покровського районного УПСЗН для отримання допомоги по інвалідності. Жінка просила прискорити призначення та виплату допомоги по інвалідності сину. У Покровській міській раді повідомили, що соціальну допомогу призначено довічно, грошові кошти за відповідний період нараховані на картковий рахунок сина заявниці.

Жителька Городоцького району Хмельницької області просила надати роз’яснення, чи скасовано пільгу на оплату послуги стаціонарного зв’язку. У Городоцькій райдержадміністрації поінформували, що заявниця перебуває на обліку в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги з 29.01.2003 року за пільговими статусами «особа з інвалідністю I групи внаслідок війни», «дитина війни», «пенсіонер за віком». Оскільки кошти на відповідні видатки були виділені у травні 2018 року, пільги на послуги електрозв’язку були нараховані заявниці у травні, але з січня 2018 року.

Заявниця з м. Сміла Черкаської області – особа з інвалідністю I групи по зору, повідомила, що заплановано відміну з 1 липня 2018 року пільгового проїзду в громадському транспорті для осіб з інвалідністю в м. Сміла. Вона просила вплинути на ситуації та зберегти право на пільговий проїзд в м. Сміла інвалідам I групи та особам супроводу.

Міський голова м. Сміла після уважного розгляду звернення повідомив, що перевезення пільгових категорій громадян на міських автобусних маршрутах загального користування відновлено з 6 липня 2018 року. Відповідно до угод, укладених з перевізниками, перевезення пільгової категорії громадян – осіб з інвалідністю І групи по зору та осіб супроводу здійснюється на всіх міських автобусних маршрутах відповідно до діючих графіків руху.

За період з 20 по 26 липня 2018 року на урядову «гарячу лінію» надійшло 25 тисяч 735 звернень по телефону, а також 1293 звернення зареєстровано через Інтернет.

Отримати відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію можна, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером телефону 1545 у цілодобовому режимі та безкоштовно з мережі фіксованого зв’язку Укртелекому, телефонів мобільних операторів Київстар, Vodafone Україна, Lifecell.

Особи з порушенням слуху можуть звернутися на урядову «гарячу лінію» за допомогою Skype-зв’язку за таким іменем:

Урядова гаряча лінія 1545 -1

Урядова гаряча лінія 1545-2

Урядова гаряча лінія 1545-3

Працює «Гаряча лінія» для кандидатів на посади фахівців з питань реформ: (044) 284-19-64.

Для підприємців діє «гаряча лінія» за номером: 0-800-503-045.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044)284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру за адресою: www.ukc.gov.ua

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-
*/ ?>