Проблеми чорнобильців допомагає вирішити урядова

Проблеми чорнобильців допомагає вирішити урядова "гаряча лінія"

Укрінформ
Із наближенням роковин Чорнобильської трагедії на урядову телефонну "гарячу лінію" частіше зверталися учасники ліквідації аварії на ЧАЕС

Із наближенням роковин Чорнобильської трагедії на урядову телефонну "гарячу лінію" частіше зверталися учасники ліквідації аварії на ЧАЕС та громадяни, які постраждали від її наслідків.

Як повідомили УКРІНФОРМу в Управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру, з початку року кількість звернень цієї категорії громадян зросла майже на 30% (300 проти 237 торік).

"Найбільш актуальними для "чорнобильців" є питання соціальних виплат, зокрема сім'ям з дітьми, які не відвідують дитячі дошкільні заклади, невиплата та затримка з виплатою компенсації вартості продуктів харчування за медичними та фізіологічними нормами, а також питання щодо умов отримання цих виплат", - поінформували у Центрі.

Так, житель м.Біла Церква Київської області (пенсіонер, дитина війни, особа, що постраждала від наслідків аварії на ЧАЕС І категорії) звернувся на урядову телефонну "гарячу лінію" щодо затримки виплати компенсації вартості продуктів харчування за медичними та фізіологічними нормами за лютий і березень 2013 року. Фахівці Центру надіслали звернення для розгляду Київській облдержадміністрації. За повідомленням виконавчого комітету Білоцерківської міської ради Київської області, компенсація за пільгове забезпечення продуктами харчування виплачена в повному обсязі.

Учасник ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС з м.Славутич на Київщині також поскаржився щодо невиплати щомісячної компенсації вартості продуктів харчування. За повідомленням виконкому Славутицької міської ради Київської області, щомісячна виплата компенсації в розмірі 25% вартості продуктів харчування за фізіологічними нормами перерахована на картковий рахунок заявника. Фахівці Центру з'ясували, що питання дійсно вирішено.

Гострою для заявників є також проблема забезпечення ліками на пільгових умовах, згідно із чинним законодавством щодо ліквідаторів та осіб, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС. Про це свідчить збільшення таких звернень на 81%, порівняно з аналогічним періодом минулого року.

Зокрема, мешканець Дніпропетровщини, який постраждав від Чорнобильської катастрофи, звернувся з проханням про забезпечення ліками на пільгових умовах, оскільки в районній лікарні йому відмовили через відсутність фінансування. За повідомленням Департаменту охорони здоров'я Дніпропетровської облдержадміністрації, заявнику виписано рецепти для забезпечення ліками на пільгових умовах. Фахівцям Центру заявник підтвердив, що всі необхідні ліки він отримав.

Зареєстровані також звернення громадян щодо відмови у пільговому проїзді різними видами наземного транспорту через неповну компенсацію державою вартості їх проїзду. Іще одним болючим для "чорнобильців" питанням є забезпечення санаторно-курортним лікуванням та виплата компенсації за невикористану путівку. Про це свідчить збільшення вдвічі кількості таких звернень.

Громадяни, постраждалі від наслідків Чорнобильської катастрофи, звертаючись на урядову телефонну "гарячу лінію" за допомогою у вирішенні своїх проблем, отримують її. Про це свідчать факти. Так, заявниця з м.Ніжин Чернігівської області звернулася з проханням сприяти у госпіталізації її тяжкохворого чоловіка (інвалід війни, учасник ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи І категорії). За словами дружини, він має направлення у госпіталь, проте вільні місця протягом двох місяців відсутні. Як повідомило Міністерство внутрішніх справ України, куди Центром було надіслано звернення, хворого госпіталізовано в окрему палату неврологічного відділення Центрального госпіталю МВС України.

Заявниця з м.Харків (дитина війни, ветеран праці, постраждала від наслідків ЧАЕС) звернулася з проханням провести пільгове протезування зубів. За словами харків'янки, в обласній стоматологічній лікарні у виготовлені безкоштовних протезів їй було відмовлено. Після розгляду звернення облдержадміністрацією повідомлено, що зубні протези виготовлені на безоплатній основі.

Заявник з м.Київ (діагноз - серцева недостатність, учасник ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС) повторно звернувся з проханням забезпечити його життєво необхідними препаратами "Тіотриазолін" та "Аторис". Солом'янська районна у місті Києві державна адміністрація повідомила, що заявнику виписано пільговий рецепт на безоплатне отримання необхідних лікарських препаратів.

Отже фахівці Урядового контактного центру радять бути активними і звертатися на урядову "гарячу лінію" та на веб-сайт Урядового контактного центру для вирішення питань, які знаходяться у компетенції органів виконавчої влади.

За період з 19 по 25 квітня 2013 року на урядову телефонну "гарячу лінію" та через інтернет звернулося 9 тис. 720 заявників.

Урядова телефонна "гаряча лінія" працює за номером: 0-800-507-309, з понеділка по п'ятницю з 8 до 21 години, в суботу - з 8 до 19 години, крім неділі та святкових днів. Дзвінки зі стаціонарних телефонів у межах України - безкоштовні.

Адреса веб-сайту Урядового контактного центру - www.ukc.gov.ua

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-