Перша «перша леді» Пен

Перша «перша леді» Пен

Укрінформ
Минулий тиждень дав Китаю ще один привід для національної гордості. Цього разу причиною став міжнародний успіх дружини нещодавно обраного китайського лідера Сі Цзіньпіна - Пен Ліюань.

Минулий тиждень дав Китаю ще один привід для національної гордості. Цього разу причиною став міжнародний успіх дружини нещодавно обраного китайського лідера Сі Цзіньпіна - Пен Ліюань.

Ім'я цієї жінки давно відоме всім жителям Піднебесної: мільйони китайців заслуховувалися прекрасним сопрано популярної співачки, часто навіть не підозрюючи про те, ким є її чоловік.

На тижні, що минає, Пен виступила в новій якості - першої леді держави, супроводжуючи чоловіка в першому на посаді голови КНР зарубіжному турне. Власне, вона і стала першою по-справжньому «першою леді» Китаю, оскільки мало хто може назвати імена дружин попередніх китайських лідерів.

З того моменту, коли Пен Ліюань разом з Сі Цзіньпіном вийшла з літака в Москві, вона відразу ж викликала справжній фурор в китайських і не тільки китайських ЗМІ, ледь не затьмаривши собою «чоловічу» частину програми. Офіційна преса не тільки сама пише про «нову візитну картку Китаю», але і ретельно передруковує усі хвалебні відгуки про неї в іноземних джерелах. Сайти рясніють фотографіями миловидної стрункої жінки в різних ситуаціях під час турне чотирма країнами.

Журналісти і блогери кинулися обговорювати дрібні деталі туалету, зачіски та макіяжу Пен. Її вже назвали «іконою стилю», порівнюючи одночасно з Жаклін Кеннеді, Мішель Обамою і Карлою Бруні.

Поза сумнівом, чимало місцевих дам надалі наслідуватимуть дружині Голови. Наприклад, вже увійшли в моду штивні чорні тренчи, доповнені бірюзовим шарфом - в такому вбранні Пен Ліюань вийшла з літака в аеропорту Внуково. Багато хто звернув увагу на те, що сумка в її руках була «без розпізнавальних знаків»: її власниця явно не збирається рекламувати бренди, тим більше закордонні.

Поки допитливі співгромадяни намагаються з'ясувати, яка з китайських фірм одягла Пен (за деякими даними, це компанії з Гуанчжоу Exception de Mixmind і Wu Yong), інтернет-магазини, зокрема, найбільший з них Taobao, миттєво зорієнтувалися і почали пропонувати туалети «а- ля »... Торгівля досить жвава. Варто врахувати, що саме на цьому торговельному майданчику майже повна копія весільної сукні Кейт Міддлтон була «розтиражована» вже наступного дня після вінчання цієї жінки з принцом Вільямом.

Навряд чи вже завтра всі китаянки перевдягнуться в наряди місцевого пошиття. Однак, на думку експертів, китайські модниці все ж приділятимуть більше уваги доморощеним брендам, популяризатором яких виступає сама «головна дружина». Така увага до вибору «державних дружин» завжди обіцяє популярність модному будинку, що створював для них одяг.

Поки ж, за результатами дослідження міжнародної маркетингової компанії Epsilon, 6 з 10 китаянок віддають безумовну перевагу закордонним брендам. Китай вже випередив Америку в споживанні предметів розкоші, причому 60 відсотків таких товарів, включаючи фаворитів ринку на кшталт Louis Vuitton, Hermes і Gucci, китайські дами скуповують за кордоном.

Китайці при цьому визнають - в їх країні поки недостатньо яскравих і креативних дизайнерів. У всіх великих торгових центрах можна купити характерні сукні ципао, модні френчі і різні блузи з асиметричним коміром, розшиті драконами, феніксами, хризантемами, ієрогліфами і іншими повними глибокого символізму знаками. Але це одяг «не на кожен день», зустріти людей в таких національних костюмах можна хіба що на урочистих прийомах.

Але повернемося до першої леді. У ході турне вона блиснула не тільки вишуканими туалетами і відмінною генеральської виправкою (в Народно-визвольній армії Китаю 50-річна Пен служить з 18 років), але й вокальною майстерністю.

У Москві вона відвідала добре відомий у Китаї Академічний ансамбль пісні і танцю Російської армії імені А. Александрова. Це не був випадковий інтерес - Пен Ліюань сама очолює ансамбль пісні і танцю головного політичного управління НВАК. Разом з александровцями вона заспівала «Ой, цвіте калина» - перший куплет китайською, а другий і третій - російською мовою, та ще й так, що господарі гідно оцінили талант гості.

І в Росії, і в Африці Пен традиційно багато уваги приділяла благодійництву та гуманітарним проблемам, які зачіпають передусім жінок і дітей. Це як найповніше відповідало її статусу посла доброї волі Всесвітньої організації охорони здоров'я для допомоги хворим на туберкульоз і СНІД, тієї благодійної діяльності, якою китаянка займається у себе на батьківщині. Багаторічний досвід публічної діяльності навчив Пен Ліюань невимушеному і сповненому гідності поводженню з людьми, що відразу впадає в очі.

Словом, перша леді якнайкраще доповнює свого чоловіка в частині публічної дипломатії та може, як модно говорити останнім часом, демонструвати «м'яку силу Китаю». Питання в тому, чи не викличе її беззаперечний успіх в ході першого ж закордонного турне Голови Сі Цзіньпіна невдоволення з боку інших членів вищого керівництва Компартії?

Очевидно, що увага, яку привернула до себе «перша леді», йде врозріз з неписаними нормами, згідно з якими все, що пов'язано з особистим життям «батьків народу», має залишатися таємницею за сімома печатками, а самі вони - не здаватися оточуючим зовсім вже звичайними людьми.

Втім, нинішнє керівництво Китаю, схоже, дійсно взялося за реформи в різних областях, в тому числі і в таких делікатних. Автобіографії нових лідерів були опубліковані в усіх державних ЗМІ із зовсім вже «неофіційними» подробицями. Вважається, що така відкритість робить владу ближчою до народу, без широкої підтримки якого будь-яка влада просто не змогла б вижити.

Ольга Танасійчук, ПЕКІН. 29 березня 2013 року.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-