Проблеми вищих навчальних закладів відображаються у зверненнях громадян - Урядовий контактний центр

Проблеми вищих навчальних закладів відображаються у зверненнях громадян - Урядовий контактний центр

Укрінформ
Звернення громадян на урядову телефонну "гарячу лінію" дозволяють проаналізувати проблеми у сфері вищої освіти в усіх регіонах України

Підвищення якості та доступності освіти - такі пріоритети у реформуванні освітньої галузі очікують громадяни України від уряду. Адже освіта є фундаментом впровадження економічних реформ, і від модернізації цієї галузі залежить майбутнє всієї країни. Тож звернення громадян на урядову телефонну "гарячу лінію" дозволяють проаналізувати нагальні проблеми у сфері вищої освіти в усіх регіонах України.

Як повідомили УКРІНФОРМу в Управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру (Центр), з початку цього року на урядову телефонну "гарячу лінію" надійшло 188 звернень, у яких заявники просили допомогти вирішити їхні проблеми.

"Студенти і їхні батьки зверталися за роз’ясненнями щодо правильності нарахування стипендій, переважно соціальних (сиротам, інвалідам, дітям шахтарів), а також скаржилися на затримку виплати стипендії у вишах (переважно І-ІІ рівня акредитації), зокрема в державних навчальних закладах "Калуський політехнічний коледж" (Івано-Франківська область) та "Сніжнянський професійний гірничий ліцей" (Донецька область). Є повідомлення про зміни щодо нарахування стипендії з початку 2013 року в Чорноморському державному університеті імені П.Могили у м.Миколаїв", - повідомили в Центрі.

Зареєстровано також 26 звернень стосовно реформування Військового інституту Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Міністерство оборони України повідомляє заявників, що продовжує грунтовне та всебічне вивчення пропозицій стосовно вдосконалення підготовки військових фахівців. Рішення щодо підготовки військових фахівців для потреб Збройних Сил України у згаданому інституті ухвалюватиметься в контексті затвердження Державної програми реформування і розвитку Збройних Сил України на період до 2017 року.

Надійшли звернення від майбутніх абітурієнтів, які звертаються за роз’ясненням умов вступу до вищих навчальних закладів для здобуття професійно-технічної, базової та повної вищої освіти. Порушувалися питання надання студентам місць у гуртожитках, помірної ціни за проживання, забезпечення належних житлово-побутових умов. Студенти зверталися з проханнями перевести їх з контрактної форми навчання на бюджетну з посиланням на успішність навчання, наявність у них відповідних пільг та неможливість здійснювати оплату навчання, просили також поновити відрахованих з навчальних закладів з різних причин, але переважно через неуспішність навчання.

Зареєстровані звернення щодо зростання вартості оплати контрактної форми навчання, проблем отримання пільгового цільового кредиту на навчання, можливості зменшення оплати за навчання осіб пільгових категорій. Громадяни також скаржилися на недоліки в організації навчального процесу, зокрема на відсутність умов для набуття вихованцями професійно-технічних навчальних закладів практичних навичок, умінь, знань і досвіду на підприємствах, оскільки керівництво навчальних закладів не забезпечує проходження виробничої та переддипломної практики.

Випускники ВНЗ повідомляли про випадки відмови керівництва закладів видати дипломи та працевлаштувати. Так, в Одеському коледжі комп’ютерних технологій випускниці з с.Троїцьке Біляївського району Одеської області запропонували прийти до коледжу за дипломом тільки після того, як її мати звернулася на урядову телефонну "гарячу лінію". Також, за повідомленням матері студентки 5 курсу Кременецького обласного гуманітарно-педагогічного інституту ім. Т.Шевченка (Тернопільська область), керівництво закладу попередило випускників, що дипломи отримають лише ті, хто надасть довідку про працевлаштування.

Проте є керівники вишів, які дбають про працевлаштування своїх випускників. Так, фахівці Урядового контактного центру дізналися, що директор професійного ліцею у м.Золоте Луганської області звернулася з проханням сприяти працевлаштуванню 24 випускників закладу на відокремлені підрозділи ДП "Первомайськвугілля", де вони проходили передвипускну виробничу практику.

Надійшли скарги від студентів окремих вищих навчальних закладів, які уклали угоди про працевлаштування за кордоном на літній період у США за студентською програмою "Work and Travel 2013", у зв’язку з відмовою керівництва навчальних закладів надати дозвіл на дострокове складання екзаменаційної сесії. Міністерство освіти і науки у відповіді студентам зазначило, що ця програма не належить до студентських освітньо-культурних обмінів і не має на меті міжнародний обмін студентів, але під час студентських канікул студенти вільні у виборі напрямів своєї діяльності.

Серед прикладів вирішення питань заявників, які звернулися на урядову телефонну "гарячу лінію", варто виокремити такі. Керівництво професійного училища № 11 у м. Червоноград Львівської області відмовило сину заявника, який навчається там на оператора комп'ютерного набору, у наданні направлення на переддипломну практику. Після розгляду звернення профільним департаментом Львівської облдержадміністрації син заявника отримав направлення на проходження практики.

Заявниця з м. Макіївка Донецької області звернулася від імені сина, який навчається на ІІ курсі Донецького вищого професійного гірничого училища № 107, з проханням допомогти йому з направленням на виробничу практику. Управління освіти і науки Донецької облдержадміністрації повідомило, що син заявниці працевлаштовується електрозварником ручного зварювання на шахту "Щегловська-Глибока" ПАТ "Шахтоуправління "Донбас".

Жителька м. Київ звернулася від імені свого сина, який навчається у Національному авіаційному університеті, з проханням продовжити його навчання за кошти державного бюджету за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста. Заявниця зазначила, що її сина було поінформовано працівниками університету про переведення на контрактну форму навчання, оскільки його бюджетне місце потрібно для студента з іншої країни. Національний авіаційний університет повідомив, що на підставі рішення атестаційної комісії Інституту аеронавігації та наказу ректора університету син заявниці зарахований на навчання за державним замовленням.

Жителька Новоселицького району Чернівецької області, інвалід ІІІ групи, онкохвора, звернулася з проханням сприяти у переведенні її доньки, яка навчається у Новоселицькому медичному коледжі Буковинського державного медичного університету, з контрактної на бюджетну форму навчання, оскільки її сім'я є малозабезпеченою. Директором закладу надано інформацію, що на підставі заяви доньки заявниці, підтверджуючих документів про статус родини та протоколу засідання комісії соціального захисту студентів та співробітників коледжу, студентку переведено з контрактної форми навчання на бюджетну.

На урядову телефонну "гарячу лінію" та веб-сайт Урядового контактного центру з 8 по 14 березня 2013 року надійшло 8 379 звернень із заявами, скаргами та пропозиціями.

Урядова телефонна "гаряча лінія" працює за номером: 0-800-507-309, з понеділка по п'ятницю з 8 до 21 години, в суботу - з 8 до 19 години, крім неділі та святкових днів. Дзвінки зі стаціонарних телефонів у межах України - безкоштовні.

Адреса веб-сайту Урядового контактного центру – www.ukc.gov.ua

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-