У Києві буде п`ята лінія метро: від площі Шевченка до Дарницького вокзалу

У Києві буде п`ята лінія метро: від площі Шевченка до Дарницького вокзалу

Аналітика
Укрінформ
До проекту Генплану столиці внесено останні зміни

Днями на містобудівній раді Києва внесли останні зміни до проекту Генплану столиці - в його транспортну складову, про яку киянам мало що повідомлялося. Робота над проектом головного містобудівного документа міста нарешті добігає кінця. Залишилося включити в нього розроблений Міністерством культури історико-архітектурний опорний план та узгодити з ЮНЕСКО. Зовсім недавно ця організація зажадала пред'явити їй  містобудівні зміни в буферних зонах навколо історичних і архітектурних об'єктів, що охороняються законом. В ЮНЕСКО також нагадали, що Генплан варто прийняти до кінця року.

Укрінформ докладно розповідав про перспективи забудови Києва в найближчі двадцять років. Документ пройшов державну експертизу. Зараз вносять останні штрихи, і матеріали, після довгих шести років роботи над ними, передадуть до Київради.

Нагадаємо, що Генплан покликаний відповісти на питання: що і де можна і потрібно будувати,  яких об'єктів в першу чергу потребує місто, а на запитання «коли?» - відповіді не дає. У проекті Генплану уточнюється перелік об'єктів соціальної сфери, транспортно-інженерної інфраструктури, запланованих до створення в найближчі 7 років. Оновлені техніко-економічні показники сучасного стану і зроблено прогноз до 2036 року.

Про маловідому частину важливого міського документа, про те, що очікує пасажирів - киян і приїжджих  докладно розповідала начальник відділу інженерно-транспортної інфраструктури КО «Київгенплан» Тамара Аляб'єва.

ЩОБ ЗАВЕРШИТИ СПОРУДЖЕННЯ ПОДІЛЬСЬКОГО МОСТА ПОТРІБНО ЗАНОВО РОЗЧИЩАТИ ЙОГО ТРАСУ ВІД НОВОБУДОВ

- Дещо нас хвилює в останні дні, - каже Тамара Аляб'єва. - Раптом з'явилася інформація: оголошено тендер на продовження лінії швидкісного трамваю до Палацу спорту. Ми ніяк не можемо підтримати такий намір, адже трамвайні лінії недавно зняли з вулиць Саксаганського і Жилянській тому, що там було складно проїхати саме через них. У цьому коридорі вже проклали безліч нових дорогих підземних комунікацій, організували тролейбусне сполучення, яке цілком справляється з пасажиропотоком. І швидкісний трамвай тут буде недоречний. Не вдасться дотриматися правил перевезення, побудувати відокремлену колію і станції посадки - для них немає місця, а головне - необхідності.

Ще дуже важливо - швидше розібратися з будівництвом споруди, яке почалося в створі Подільського моста на вулиці Набережно-Луговій. Куди тепер будувати міст? Днями мер столиці Віталій Кличко заявив, що поновилися підготовчі роботи перед початком добудови Подільського мосту, яка може стартувати вже через місяць - після завершення консультацій з інвестиційними фондами. Закінчити будівництво автомобільної частини моста є намір через 2,5 року. А скільки часу піде, щоб прибрати з траси моста «дивне» будівництво?

На містобудівній раді розповідали, що в проекті Генплану приділено особливе місце метрополітену.  В першу чергу - добудові Подільсько-Вигурівської лінії метро від шляхопроводу в Жулянах (Велика окружна дорога) до вулиці Пухівської на Троєщині, де буде електродепо і нова міжміська автостанція «Пухівська». Перша черга (це найближчі сім років) включає в себе ділянку від вулиці Глибочицької (з пересадкою на станцію «Лук'янівська) до Подолу (з пересадкою на станцію «Тараса Шевченка »). Далі метро піде до зупинки міської електрички «Троєщина» і по проспекту Маяковського.

У другу чергу лінію почнуть тягнути через центр міста в південно-західному напрямку через проспект Перемоги, Севастопольську площу до селища Жуляни.

У проекті Генплану є на перспективу і п'ята лінія метрополітену. Її траса остаточно буде визначена при складанні техніко-економічного обґрунтування цього проекту. Суть в тому, щоб метро пройшло по серединній зоні Києва від площі Шевченка до Дарницького залізничного вокзалу. Для міста - це необхідність, яка відповідає світовим стандартам забезпечення громадським транспортом.

Днями пректанти вносили корективи в проект Генплану в зв'язку з тим, що за фактом добудова Сирецько-Печерської лінії метро в бік Виноградаря почнеться не в перспективі, а вже в кінці нинішнього року. Будується величезний житловий масив на землях радгоспу «Пуща-Водиця», там потрібен транспорт.

В проекті  Генплану є і спорудження другого виходу зі станції «Університет», «Дружби народів», «Вокзальна», продовження Святошинсько-Броварській лінії до Новобіличів з подальшим виходом на вулицю Берковецьку, де починається інтенсивне будівництво житлових мікрорайонів. Знову ж таки, з «перспективних» ці об'єкти можуть потрапити в оперативні. Адже «Київський метрополітен» вже оголосив тендер на проектування ділянки до Новобіличів.

В даному районі також запроектована станція міжміських перевезень «Новобіличі». Киянам цікаво буде дізнатися, що Сирецько-Печерську лінію в двадцятирічної перспективі почнуть добудовувати і в іншому напрямку - від «Червоного хутора» в бік залізничної станції «Лісництво». Це потрібно для того, щоб організувати в тому районі комплексний пересадочний вузол і побудувати міжміську автостанцію. А великий міжнародний автовокзал планується в районі Харківської площі.

Куренівсько-Червоноармійська лінія буде розвиватися спочатку з відгалуженням в бік нового міжміського автовокзалу «Теремки» і до вулиці Дмитра Луценка. Потім по проспекту Глушкова дійде до Одеської площі і села Новосілки. Заплановано також будівництво міжміського автостанції «Одеська». Генплан передбачає, що протягом 20 років реально збільшити протяжність ліній столичного метрополітену з 66 до 130 кілометрів (від 51 до 100 станцій), продовжити три існуючі лінії на 15 кілометрів, побудувати четверту і п'яту лінії метро.

А щоб поліпшити обслуговування пасажирів і перевізників міжміського автобусного сполучення і виключити рух іногородніх маршруток по міських вулицях, намічено будівництво двох сучасних автовокзалів: в районі житлового масиву "Теремки" та в районі Харківської площі. А також чотирьох автостанцій: "Новобіличі", "Теремки", "Троєщина", "Лісництво". Реконструкції підлягають три існуючих автостанцій: "Дарниця", "Полісся", "Видубичі". Центральний автовокзал, автостанцій "Поділ", "Південна" і "Дачна" будуть виведені з експлуатації.

З'ЯВИЛАСЯ НАДІЯ, ЩО МІЖНАРОДНИЙ ЗАЛІЗНИЧНИЙ ТРАНСПОРТНИЙ КОРИДОР МОЖНА БУДЕ ВИВЕСТИ ЗІ СТОЛИЦІ

Може, і потягів довжиною в кілометр, що тягають небезпечні вантажі через все місто вдасться позбутися. Це серйозна для Києва проблема, яка не вирішувалась десятиліттями. Винесення за межі столиці міжнародного залізничного транспортного коридору «Європа – Азія» є вкрай необхідним. Він функціонує в порушення всіх існуючих у світі норм і стандартів безпеки, тому що проходить по центру мегаполісу. Тепер в проекті Генплану є варіант розв'язання цього завдання: виведення транзитних вантажних поїздів на зовнішній залізничний обхід навколо міста. Пропонується винести залізницю до автомобільної траси в обхід Києва - до зовнішньої Великої окружної дороги, тому що у них є спільні транспортний коридор і зона відчуження.

- Зараз проектний інститут Укрцивільбудпроект в своїй роботі в містах Київської області враховує цей транспортний коридор. Але якщо побудовані ділянки автотраси вже є, то по залізниці рішення тільки «теоретичні». Але проблему потрібно вирішувати.

Крім того, Південно-Західна залізниця має величезні зони відчуження практично в центрі столиці, не кажучи про околиці. Землі зайняті не тільки складами, а й бозна-чим. З цим пора покінчити. Проектанти сподіваються закрити 66 малодіяльних під'їзних шляхів на 10 вантажних станціях. Замість них варто створити три транспортно-складських комплекси в районі села Кожухівка Васильківського району, Калинівка Броварського району, Українка, разом з новими вантажними районами річкового порту. А також закрити вантажні станції і двори «Київ-Товарний», «Київ-Дніпровський», вантажний двір «Київ-Петрівка», завершити, нарешті, всі вантажні роботи на станції «Київ-Пасажирський», сортувальні роботи на станції «Дарниця».

У проекті Генплану чітко заявлено, що пріоритет у розвитку віддається міському залізничному транспорту - міській кільцевій електричці: будуються нові пасажирські станції, модернізуються шляхи, вводиться новий рухомий склад, де менше сидінь і є двері на обидва боки вагона, підвищується швидкість руху. І для цього теж з міста виводиться весь вантажний транзитний залізничний потік.

Міська електричка, за задумом проектантів, об'єднає існуючі і перспективні станції метрополітену. У місцях перетину побудують комплексні пересадочні вузли, де будуть ще й перехоплюючі паркінги. Кільцева електричка забезпечить зручні зв'язки з містами-супутниками: Вишгородом, Броварами, Борисполем, Фастовом, Васильковим, Ірпенем. На в'їздах в місто побудують зональні станції. Пасажири будуть пересідати на  міський  транспорт.

ТРАМВАЇВ ПОБІЛЬШАЄ

А ось для таких видів пасажирського транспорту як BRT (bus rapid transport) і Tram Train (трамвай-поїзд), про впровадження яких багато говорили  минулого року, інженери в столиці місця не знайшли. Вони не бачать необхідності у введенні якихось нових складних видів швидкісного транспорту, адже для них немає спеціального рухомого складу і місця в дорожній мережі міста.

Проте швидкісний трамвай, до якого звикли кияни, буде розвиватися. Лінії, що йдуть від Борщагівки, продовжать з заїздом на Південний залізничний вокзал. На лівобережжі з'явиться рокадна чотирнадцятикілометрова трамвайна траса з Троєщини до Осокорків Південних, яка ще й зв'яже між собою Святошинсько-Броварську і Сирецько-Печерську лінії. А потім і Подільсько-Вигурівську. Розрахунки показують, що такий швидкісний трамвай зможе перевозити з півночі на південь до 20 тисяч пасажирів на годину. Цього достатньо. Реконструюють лінію трамваю на вулиці Закревського. Таким чином, проект Генплану передбачив для 350 тисяч жителів Троєщини чотири види транспорту - трамвай, метрополітен, тролейбус, електричка. Адже одного тільки метро мало.

Планується також будівництво семикілометрової лінії трамваю від Привокзальної площі до вулиці Празької, по проспекту Відрадному.

ТРОЛЕЙБУС ЗАЛИШИТЬСЯ ОСНОВНИМ ЕКОЛОГІЧНИМ ВИДОМ ТРАНСПОРТУ В КИЄВІ

Без нього ж нікуди.  Тролейбусні лінії міста поповняться маршрутами по вулицях Генерала Наумова, Академіка Булаховського, Підлісної. А на лівобережжі - по вулицях Окіпної, Русанівській, Дніпровської набережної, Раскової, Митрополита Шептицького, Березняківській, Тичини. Автобусна мережа збільшиться на 91 кілометр і охопить нові житлові мікрорайони на Позняках, Теремках, Троєщині.

Київ також відчуває гостру потребу в переправах через Дніпро  Для цього необхідне будівництво трьох транспортних переходів через  Дніпро, а саме: в першу чергу завершити Подільський автомобільний мостовий перехід через річку. У більш віддаленій перспективі - будівництво Північного і Південного транспортних переходів через Дніпро, необхідних для продовження правобережного зовнішнього автомобільного кільця на лівий берег і розвитку лівобережного автомобільного обходу.

Крім того, до першої черги інженери віднесли реконструкцію моста ім. Патона. Далі, може бути будівництво двох автотранспортних тунелів: під Ботанічним садом ім. Гришко - від Наддніпрянського шосе до вул. Саперно-Слобідської. Це правобережний автомобільний підхід до Дарницького мостового переходу. Є необхідність і в тунелі від вулиці Фрунзе до вулиці Чорновола. Це правобережний підхід до Подільського мостового переходу.

Катерина Новосвітня. Київ

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-