Юрій Назаров, керівник ініціативи Kyiv Smart City
Відкриваємо в Києві єдиний електронний «Кабінет жителя»
Актуальний коментар 20.06.2017 16:19 4985

- «Розумне місто» не тільки для городян, а й для управлінців. За останні роки створили єдину систему фінансово-господарської діяльності. Вона у відкритому доступі? Як городянам подивитися, що коїться в їхньому районі та проконтролювати чиновників?

Інформація про гроші, виділені на утримання кожного будинку, з'явиться у відкритому доступі

- Городяни поки не можуть подивитися. Але це скоро станеться. Ми протестували карту і скоро викладемо її для широкого користування. Там буде побудинковий облік, і жителі зможуть побачити який фактичний тариф по квартплаті в їхньому будинку, – каже Юрій Назаров, директор департаменту інформаційно-комунікаційних технологій Київської міськдержадміністрації, який зі своєю командою з 60 чоловік останні два роки створював «розумне місто».

Щоб цього досягти, ще минулого року п'ять районів столиці почали користуватися програмним забезпеченням вітчизняного виробника. Це дозволило включити райони до єдиної системи фінансово-господарської діяльності. Адже українська бухгалтерська програма «ІС-ПРО» дозволяє абсолютно прозоро вести господарську діяльність, а владі - контролювати її. Інші райони, особливо ЖЕКи, потроху займалися саботажем, використовуючи російські продукти компанії «1С», що дозволяли складати звіти «на розсуд» бухгалтерів. Після нещодавно введених санкцій ситуація змінилася.

Влада столиці встановила і випробувала нове програмне забезпечення у всіх районах. Були навчені, пройшли атестацію всі відповідні працівники, включаючи бухгалтерів ЖЕКів. Це тільки частина роботи, проведеної по створенню єдиної системи господарської діяльності. Там ще багато всього.

Для управління столицею працює ще і система колл-центрів 15-51 і 15-57, куди телефонують (а також залишають інтернет-заявки, викладають свої фотоматеріали) кияни щодо усіх проблем і аварій. А потім, разом із громадянами за виконанням заявок стежать в мерії, в районі. Всі комп'ютери об'єднані в єдину систему. Заявку, залишену, наприклад, у службі 15-51, відразу бачать на екранах у районній аварійно-диспетчерській службі, в райадміністрації. Використовується сучасна облікова система, що дозволяє відстежити всі заявки: на будь-якого сантехніка, ЖЕК або комунальне підприємство. А також терміни виконання і час. Виходячи з цього, періодично подаються аналітичні звіти керівників міста для прийняття структурних рішень. Ситуацію не можна «підправити» на догоду кому-небудь. У мера в кабінеті встановлена «оперативна панель». В режимі онлайн він бачить відразу все, що відбувається в місті. Система будує графіки, показує «стрибки» звернень і тематики, а головне – аналізує і робить висновки, що потрібно вживати термінових заходів на рівні керівника міста.

Кияни з сайту контактного центру 15-51 можуть не тільки відстежити виконання своєї заявки, але й завантажити в смартфони додаток і отримувати онлайн-інформацію (можна і електронною поштою) про зміни в русі транспорту, аварії, ремонти трубопроводів, штормові попередження.

Спостереження за киянами буде всеосяжним

- Є у Києві проект «Безпечне місто», який заснований на даних відеоспостереження. За нами стежать міська влада, поліція і СБУ. Втім, у всьому світі за громадянами спостерігають. Це дуже корисно в нинішній обстановці...

- З минулого вересня й донині встановили у всіх публічних місцях, соціальних установах, парках, на основних площах і всіх мостах міста 4 тисячі відеокамер, п'ять з яких з круговим оглядом, і підключили їх до трьох названих вище ситуаційних залів. Але в дата-центрі є резерв на підключення 11 тисяч камер. Тому працюємо далі.

- Ще при мерові Черновецькому на основних магістралях міста почали вивішувати відеокамери, щоб спостерігати за дорожнім рухом...

- На жаль, нам довелося все робити наново. Наші камери розпізнають обличчя і номери машин, є програма, що дозволяє встановити власника транспорту. За допомогою камер вже розкрито два вбивства, порушено 30 кримінальних справ, зафіксовано понад 100 дорожньо-транспортних пригод.

- Я часто користуюся сервісом «відеопробки», щоб подивитися ситуацію на різних вулицях столиці. Ви маєте до цього відношення, це ваші камери?

- Ні. Ми до кінця літа виконаємо всю роботу і з'явимося в доступі в інтернеті. Потрібно підключити камери ще на 120 світлофорних об'єктах на найважливіших магістралях, щоб бачити трафік, контролювати його залежно від обстановки: включати світлофори, якщо є пробки.

- Коли, нарешті, у Києві з'явиться єдина система управління дорожнім рухом, про створення якої нам розповідає вже четвертий мер?

- За всіма нашими розрахунками, можу прогнозувати її запуск наступного року. Не раніше.

Практично у всьому комунальному транспорті є GPS-навігатори. Це вже добре для єдиної системи управління. Нам би ще скрізь встановити валідатори, щоб перейти на єдиний електронний квиток і безготівковий розрахунок у транспорті, було б взагалі чудово. Адже в метро цього добилися легко.

Технічно Київ готовий навіть запустити електронні паркування. В середині літа починаємо ставити камери відеоспостереження за парковками, фіксувати перебування на них автомобілів. Але всі чекають на новий закон про парковки, який дозволить за неоплачену стоянку стягувати штраф. І тоді комп'ютер буде сам визначати, чи було порушення і виписувати штраф.

- І сам буде засовувати квитанцію під двірник на лобовому склі?

- Зроблять це або муніципальна поліція, або контролери (таких поки немає), або в автоматичному режимі будуть виписуватися і поштою доставлятися додому порушнику. Є система, яка дозволяє визначати власника машини.

Є ще багато розробок і ще більше ідей, як спростити життя городянам за допомогою електронних сервісів. Власне, «розумне місто» для того і створювалося. Тому, всі створені останнім часом програми для киян настав час систематизувати і зібрати в одному місці для зручності користування.

Катерина Новосвітня. Київ

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-