Соцмережі стали новим викликом під час виборчої кампанії – медіа-експерт

Соцмережі стали новим викликом під час виборчої кампанії – медіа-експерт

Фото
Укрінформ
Соціальні мережі чинили активний вплив на перебіг виборчої кампанії під час президентських виборів.

Таку думку висловила співзасновниця “StopFake” Ольга Юркова на прес-конференції в Укрінформі щодо підсумків моніторингу висвітлення в медіа президентських перегонів в Україні.

Соцмережі стали новим викликом під час виборчої кампанії. Вони справляли активний вплив на її перебіг, роблячи при цьому акцент на шоу-складову перегонів, за якою губилася змістовна частина. Саме такий контент користувався популярністю в аудиторії сторінок медіа у Facebook”, - сказала Юркова.

Вона зазначила, що під час першого туру президентських виборів кандидати використовували різні формати у Facebook, але, по суті, вони вибудовували односторонню комунікацію, просували певні змістовні месиджі та лозунги. За її словами, тільки обраний на пост Президента Володимир Зеленський не просував жодних лозунгів, а просто показував, що відбувається в його житті - ніби побудував “комунікацію на одному рівні” зі своєю аудиторією.

Про загальні підсумки медіамоніторингу виборчої кампанії в українських медіа говорили в Укрінформі / Фото: Олена Худякова, Укрінформ

На думку Юркової, суб’єктам виборчого процесу та лідерам думок потрібно приділяти більшу увагу значущим дискусіям у соцмережах з важливих питань розвитку країни. “Таких дискусій бракувало протягом виборчої кампанії, особливого другого туру, де домінувала емоційна складова”, - сказала вона.

Настомість виконавчий директор ГО “Український інститут медіа та комунікацій» Діана Дуцик зазначила, що Суспільний мовник не займав активної позиції під час виборчої кампанії.

Читайте також: Супрун про соцмережі: Іноді важливо та корисно бути поза зоною досяжності

“Ці вибори проходили в умовах наявної олігархічної системи медіа, відсутності сильного Суспільного мовника та зростаючої ролі нових медіа, зокрема соціальних мереж. Порівняно з попередніми кампаніями зросла кількість інформаційних телеканалів, які в режимі цілодобового мовлення висвітлюють політичні процеси в країні", - сказала вона.

За словами Дуцик, ця кампанія також характеризувалася безпрецедентною кількістю політичних ток-шоу та виборчих марафонів. "Загалом інформаційне поле було перенасиченим. Але не думаю, що це позитивний тренд, бо виборцю було дуже складно орієнтуватися в такій лавині інформації", - вважає вона.

Президентську виборчу кампанію в українських медіа обговорили експерти в Укрінформі / Фото: Володимир Тарасов, Укрінформ

З погляду гендерного аспекту, то, як констатувала координатор медіа-моніторингу Єлизавета Кузьменко, медіа віддають перевагу чоловікам, незважаючи на зміни в суспільстві та дедалі більший внесок жінок у сферу медіа.

“За даними моніторингу, чоловікам надавалося незіставно більше часу порівняно із жінками на загальнонаціональних телеканалах – 85% ефірного прайм-тайму, тоді як жінкам – лише 15%. Дані моніторингу також підтверджують тенденцію говорити про жінок, а не надавати їм слово”, - зауважила вона.

У свою чергу голова Комісії з журналістської етики Андрій Куликов наголосив, що те, як ЗМІ розповідають про вибори, прямо впливає на поведінку виборців.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-