Україна на «Зеленому тижні» в Берліні: Ukraine Now та етно-рок

Україна на «Зеленому тижні» в Берліні: Ukraine Now та етно-рок

Укрінформ
Україна уперше за останні п'ять років представила свій павільйон на берлінському «Зеленому тижні»

«Зелений тиждень» - найбільша у світі виставка досягнень в галузі сільського господарства, виробництва продовольчих товарів і садівництва. При цьому участь нашої країни в агровиставці стала набагато репрезентативнішою, масштабнішою і ... гучнішою.

НОВИЙ ІМІДЖ, СТАРОДАВНІ ТРАДИЦІЇ

«Україна, як велика країна з прекрасними людьми, з потужною сільськогосподарською галуззю, просто не мала права не бути присутньою на «Зелених тижнях». Я щасливий, що ми повернулися на експо зі своїм павільйоном», - заявив агентству в.о. міністра аграрної політики Максим Мартинюк. І, підморгнувши, нагадав, що рівно рік тому обіцяв автору цих рядків: павільйон буде! Було таке.

Максим Мартынюк
Максим Мартинюк

Треба сказати, що, повернувшись до Києва рік тому, чиновник дійсно відразу «взяв бика за роги» і почав переконувати уповноважені органи в тому, що не може наша країна й надалі брати лише формальну участь у такій важливій виставці. Його почули, посольство України у ФРН допомогло, і в результаті все вийшло.

І це реально павільйон, а не національний стенд. Тобто цілий окремий зал на виставці, 1200 кв. м, майже вдвічі більше, ніж в 2014 році.

Він поділений на зони: бізнес, де представлені компанії, які шукають виходи на ринки, ярмаркова частина і презентаційна, де можна було ознайомитися з основними стравами української національної кухні, розповів Олександр Базилюк, бренд-менеджер компанії-організатора «ПромФінІнвест».

Стенди поділені за галузевим принципом, за напрямками: сир/молочка/м'ясопродукти, цукерки/хлібобулочні вироби та алкогольні/слабоалкогольні/безалкогольні напої - загалом 21 напрямок аграрного бізнесу, в цілому 56 компаній.

Серед компаній представлені як ті, що вже налагодили співпрацю із зарубіжними країнами, так і ті, які тільки збираються це робити.

Обладнання для оформлення стендів везли в Берлін три фури, а продукти та обладнання доставляли двома фурами - 19 тис. кг зразків української продукції.

У підсумку вийшло достойно. Сучасно. По-новаторському. Впадав в очі національний бренд - Ukraine Now. А вухо тішила незвичайна музика.

При цьому нинішній павільйон аж ніяк не назвеш «шароварщиною» (не те, щоб ми мали щось проти національних штанів). Музика, якою розважали гостей, була вельми сучасною. Хлопці з львівського гурту Joryj Kloc («Йорий Клоц») просто «порвали» публіку. Відвідувачі павільйону зовсім не очікували почути ТАКЕ в українській частині виставки. Але, що характерно, така музика явно подобалася, багато хто навіть починав танцювати.

Як розповіли члени гурту, грають вони в стилі «український обрядовий хіп-хоп-дай-боже-гіпно-біс». Суміш стилів, де є і хіп-хоп, і рок, і поп, але при цьому ґрунтується все на фольклорній музиці. І не просто фольклорній, а такій, якій 300-400, а то і 700 років. Так стверджують самі музиканти, які збирають ці пісні по крупинках. Загалом незвично. Музику гідно оцінили на батьківщині Rammstein. Особливо якщо перед ударними акордами звучать пронизливі звуки трембіт. Яскраве тріо трембітарів з музичної капели «Гуцули». До того ж, вони не тільки викликали фурор у власному павільйоні, а й ходили по виставці, закликаючи відвідати український куточок. 

БУДЬМО!

Українська кухня і напої реклами не потребують. Вони добре знайомі багатьом далеко за межами нашої країни.

Навпроти мене сидять три фрау середнього віку і, перш ніж скуштувати мисочку борщу, уважно вивчають вміст, жваво обговорюючи, які саме інгредієнти входять до страви. Ретельно (і марно) намагаючись розгадати секрет смакоти. А чоловіки задоволено крякають, випивши горілочки. Біля барної стійки сидять люди. На диво багато баварців (тут довго гадати не треба - всі як один в шкіряних шортах), які п'ють ... українське пиво. Вправний бармен швидко проводить «курс молодого бійця», і ось уже поважні бюргери радісно піднімають келихи з вигуками «Будьмо! Гей-гей-гей!».

Міністр продовольства і сільського господарства ФРН Юлія Кльокнер пиво не пила. Зате скуштувала інше «спешіаліті». Вона відвідала український павільйон однією з перших. Провела в ньому доволі багато часу, щиро зраділа подарованій коробці шоколадних цукерок, яку тут же поспішила відкрити, пляшці вина і баночці меду. І з задоволенням скуштувала національних напоїв та закусок. Запропонували на вибір - хріновуху і настоянку із журавлини, Кльокнер докладно розпитала, що до чого, й обрала червоний напій.

Загалом, була б воля їдців, дуже багато українських продуктів уже точно лежали б на полицях європейських магазинів. Та, на жаль, не все залежить від них. І багатьом нашим компаніям доводиться долати чималі перешкоди, щоб пробитися на ці ринки…

У цілому ж торгівля сільськогосподарськими товарами між Україною та ЄС зростає, причому в частині як імпорту, так і експорту.

Подібні серйозні питання вирішувалися під час зустрічей і перемовин. У членів офіційної делегації такі проходили просто нон-стоп. А ще був Глобальний форум, в якому взяли участь майже 70 міністрів разом із профільним єврокомісаром Філом Хоганом і на якому виступала канцлер Ангела Меркель. Вона також обмінялася в залі кількома словами з Максимом Мартинюком після того, як Кльокнер їй щось прошепотіла на вухо.

Ангела Меркель
Ангела Меркель

До слова, організатори підрахували, що в процесі обходу павільйонів їхня міністр пройшла 3,7 км, зробивши 5582 кроки.

Взагалі «Зелений тиждень» триває не тиждень, а 10 днів. Виставка відбувається з 18 по 27 січня. Цього року вона 84-та за рахунком. А історія її налічує 92 роки. Захід цього разу зібрав рекордну кількість учасників - 1750 з 61 країни.

Очікується, що виставку відвідають близько 400 тисяч осіб.

На вході до павільйону України симпатичні дівчата пропонують гостям наліпки. Уже в перший день роботи експозиції вийшло так, що в багатьох місцях величезної виставки рясніли синьо-жовті сердечка «I love Ukraine».

З любов'ю і Україною в серці презентує наша держава себе в Берліні. Віримо, що це знаходить щирий відгук.

Ольга Танасійчук, БЕРЛІН.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-