Експерт: Звинувачення УЗ в незабезпеченні вагонами - банальний шантаж і лобізм

Експерт: Звинувачення УЗ в незабезпеченні вагонами - банальний шантаж і лобізм

1144
Ukrinform
Звинувачення на адресу ПАТ "Укрзалізниця" у начебто навмисному незабезпеченні гірничо-металургійного комплексу піввагонами - це банальний шантаж і лобізм.

Таку думку висловив у розмові з кореспондентом Укрінформу директор філії "Центр транспортної логістики" ПАТ "Укрзалізниця" Сергій Підгородецький, коментуючи звинувачення, які прозвучали з боку представників ГМК на адресу УЗ.

"Вважаю абсолютно необґрунтованими та заангажованими звинувачення у навмисному незабезпеченні ГМК піввагонами, якими оперує ПАТ "Укрзалізниця". На сьогодні можливостей існуючого парку вагонів Укрзалізниці достатньо для перевезення лише близько 34 % вантажів. Решта перевозиться у вагонах приватних власників, у тому числі і власників компаній гірничо-металургійного комплексу", - сказав він.

Підгородецький розповів, що з початку листопада плани навантаження підприємств гірничо-збагачувального комплексу України у вагонах власності ПАТ "Укрзалізниця" виконані на 74,8%. Крім того, заявлені плани гірничо-збагачувальних комбінатів у вагонах власності ПАТ "Укрзалізниця" в порівнянні з минулими роками зросли від 9-10 до 23 маршрутів на добу.

"Це ілюстрація того, як можна наводити некоректні дані, лукавити і маніпулювати даними стосовно діяльності товариства. Інколи це ще називають – шантаж і лобізм", - зазначив він.

Відповідаючи на запитання, чому ГМК, маючи власні вагони, так "полює" саме на вагони УЗ, експерт зауважив, що вартість перевезення у піввагонах Укрзалізниці в середньому вдвічі нижча, ніж у вагонах приватних власників. Саме тому, за його словами, на них існує підвищений попит. Водночас приватні вагони забезпечують перевезення іншим учасникам ринку за значно вищими ставками, ніж може собі зараз дозволити Укрзалізниця.

Підгородецький зазначив, що приватний бізнес вимагає від держави преференцій у вигляді дешевих вагонів Укрзалізниці і занижених тарифів на перевезення, цим самим ставлячи компанію в неринкові умови. За його словами, до ГМК входить ціла низка підприємств, пов'язаних між собою не лише технологічно-виробничими, а й корпоративно-фінансовими зв'язками. Тому логістика перевезень між підприємствами побудована ними, насамперед, з урахуванням фінансових інтересів корпорацій, до яких належать ці підприємства.

"Гірничозбагачувальні комбінати для найбільш прибуткових напрямків залучають вагони приватного парку (90%), а саме для перевезень у межах України на металургійні комбінати, де є можливість після вивантаження подати вагони під здвоєні операції. Водночас вагони власності ПАТ "Укрзалізниця" навантажуються на експорт і в треті країни та порти, де часто пошкоджуються грейферними кранами, і після вивантаження їх доводиться відправляти в порожньому стані або на ремонт", - розповів Підгородецький.

Тож скарги лобістів ГМК, на його переконання, – зовсім не питання виробничої необхідності, а банальне бажання максимально забезпечити дохідність власного бізнесу. "У результаті, природньо, виникає дефіцит цих, дешевших від приватних, вагонів", - зауважив він.

Що стосується ситуації із забезпеченням вагонами інших галузей економіки, то, як пояснив Підгородецький, Укрзалізниця усвідомлює, що у держави є нагальні завдання стратегічного характеру, - а саме діють урядові програми з будівництва і відновлення автошляхів країни, з перевезення енергетичного вугілля на адресу ТЕЦ України до опалювального сезону. Для виконання цих завдань, зазначив експерт, вагони Укрзалізниці спрямовуються першочергово. "До речі, державні підприємства повинні за законом перевозити продукцію саме у вагонах ПАТ "Укрзалізниця", - зауважив він.

Читайте також: Тарифи для піввагонів: Укрзалізниця назвала переваги дерегуляції

Підгородецький розповів, що наявний робочий парк піввагонів дозволяє щодобово навантажити до 2900 вагонів, в той час попит на них вантажовласників складає 4800 вагонів на добу, що на 65,5% перевищує спроможності ПАТ "Укрзалізниця" в забезпеченні піввагонами. Тому, за його словами, не бачиться можливим надавати пріоритет в забезпеченні окремій галузі економіки держави, зокрема, тільки гірничо-металургійному комплексу. "Ми не можемо нехтувати потребами інших учасників ринку перевезень. Преференції приватному бізнесу, зокрема, підприємствам ГМК, не можуть надаватися за рахунок вугільно-енергетичної галузі та інших життєво важливих для українців галузей економіки", - наголосив він.

Підгородецький вважає, що в подальшому, аби уникнути всіх спекулятивних маніпуляцій на предмет того, кого і в якій спосіб ПАТ "Укрзалізниця" забезпечує власним рухомим складом, необхідне радикальне рішення про ліквідацію так званого інвентарного парку. На його думку, це створить рівні конкурентні умови як для всіх учасників ринку перевезень, які надають послуги, так і тих, хто цими послугами користується. 

Як повідомляли  деякі ЗМІ, представники промислових підприємств гірничо-металургійної галузі неодноразово звинувачували ПАТ "Укрзалізниця" в тому, що компанія  не надає промисловим підприємствам ГМК необхідної кількості вантажних вагонів, що стає причиною зриву термінів поставок продукції споживачам і завдає значної шкоди підприємствам, які є базовими галузями національної промисловості.


Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-