Рахунки за опалення: Вчасно поскаржився - швидше перерахують

Рахунки за опалення: Вчасно поскаржився - швидше перерахують

5493
Ukrinform
Що повинен зробити кожен киянин, щоб не отримувати платіжки з захмарними сумами

Понад 50 тисяч киян, які поскаржилися на завищені нарахування за опалення в грудні-лютому, отримають перерахунок. Це пообіцяла влада столиці. Коли можуть перерахувати платежі? У мерії називають терміни: або наприкінці опалювального сезону, або - на початку літа.

У міськадміністрації визнали, що існують системні проблеми у сфері обліку теплової енергії в житловому секторі, хоча обмовилися: вони властиві усім містам країни. Ще одна причина появи непідйомних для населення платіжок - халатність з боку працівників енергокомпаній, їх безконтрольність. До наступного опалювального сезону Кабінет міністрів планує внести зміни в регуляторно-правові акти, але й самі кияни не повинні сидіти, склавши руки.

У Києві тривають масові перевірки нарахованих населенню платежів. Проводить їх житлово-комунальна інспекція міськдержадміністрації. У зв'язку з цим мешканцям багатоквартирних будинків потрібно знати наступне.

КОМУ ПЕРЕРАХУЮТЬ ШВИДШЕ?

У 20 відсотках скарг, що надійшли, проблема великих нарахувань пов'язана з тим, що суми визначені за «середніми показникам», хоча будинки обладнані справними приладами обліку. У таких будинках перерахунок зроблять швидше – це проста ситуація.

У ЯКИХ ВИПАДКАХ НА ПОВЕРНЕННЯ ГРОШЕЙ МОЖНА ОЧІКУВАТИ БЛИЖЧЕ ДО ЛІТА?

Це станеться, якщо ситуація зовсім заплутана. На жаль, таких прикладів чимало, і житлово-комунальна інспекція продовжує їх виявляти. Керівник інспекції СтаніславМоскалевський розповів про деякі казуси:

- Ось в будинку по вулиці Златопільській, 4, тепломіра реально не існує, і мешканцям слід було робити нарахування за середніми показниками будинків подібної серії, де встановлені лічильники тепла (як того вимагає відповідна постанова Кабміну). Але, за документами «Київенерго», лічильник в даному будинку нібито встановлений. Що роблять енергетики? Не довго думаючи, беруть дані приладу обліку незрозуміло у якому будинку і нараховують жителям цієї невеликої хрущовки плату приблизно на 100 тисяч гривень більше, ніж належить.

Інший випадок. На вулиці Маршала Тимошенка, 29-А, енергетики нарахували одній секції житлового будинку, що знаходиться у комунальній власності, плату за опалення ще й за кооперативну секцію цього комплексу, хоча її мешканці платять окремо. У людей вийшла сума на 50 відсотків більше.

За словами Москалевського, зустрічаються і некоректно працюючі теплолічильники, неправильно спроектовані теплові вузли в підвалах житлових будинків, несправні регулятори перепаду тиску. Через це і трапляються недостовірні дані спожитого тепла, і, як наслідок, йдуть високі нарахування.

Чи чекати на швидке усунення подібних проблем? У комісії розводять руками: у таких випадках необхідна реконструкція теплопункту, що займає багато часу. Хоча і обіцяють вирішити питання до наступного опалювального сезону. 26,8 мільйона гривень з бюджету міста піде на ремонт несправних і вкрадених лічильників тепла та дооснащення ще близько 1000 будинків новими приладами обліку теплової енергії.

ЯК ПЕРЕВІРЯЮТЬ СКАРГИ?

Перелік усього, що потрібно перевірити, становить більше двох сторінок. У виїздах на місця обов'язково беруть участь представники обслуговуючої компанії, енергетики, іноді керівники органу самоорганізації населення (ОСН) і, звичайно ж, мешканці будинку.

У кожному конкретному випадку насамперед обстежують лічильник у підвалі: визначають, чи коректно він працює, чи правильно встановлений, чи зареєстрований в енергетичній компанії, чи є в будинку нежитлові опалювальні приміщення (у тому числі великі лоджії), мансарди, прибудови, чи працюють на перших поверхах комерційні підприємства. Потім отримують офіційну інформацію про площу житлового будинку в БТІ, зіставляють її з даними, які є у теплопостачаючої організації. Зібравши ці відомості, роблять висновок про причини величезних нарахувань, вимагають перерахунку. Процес займає кілька днів.

Городяни й самі повинні проявити зацікавленість. Наприклад, звертати увагу на внутрішні перепланування, що здійснюються в їхніх будинках, на наявність магазинів, офісів та прибудованих приміщень – їх власники можуть незаконно користуватися опаленням, не сплачуючи за послугу.

Усе це – елементарна крадіжка! І за наявності підозр треба обов'язково звернутися до «Київенерго» або до своєї теплопостачаючої організації, житлово-комунальної інспекції. Адже будівництво та перепланування приміщень у мегаполісі йде ударними темпами, а керуючі компанії (колишні ЖЕКи), яким начебто належить знати про це, тепер занадто віддалені від мешканців. Через велику кількість неврахованих мансард і магазинів у січні сильно постраждали жителі деяких будинків у Подільському районі.

У міськадміністрації повідомляють, що виділили близько 800 житлових будинків, в основному у Шевченківському, Подільському, Печерському, Голосіївському районах, які будуть грунтовно перевіряти на предмет несанкціонованого відбору тепла. Розпочата звірка документів з БТІ і даних, які мають енергетичні компанії про опалювальні приміщення у всьому місті.

ЧИ ПОКАРАЮТЬ ВИННИХ?

На жаль, чинні закони не дозволяють подавати штрафні санкції до тих, хто краде тепло. Енергетики можуть лише відкоригувати платежі – зменшити або донарахувати суми. Але, наскільки нам відомо, спільно з владою столиці вони розробили механізм притягнення до відповідальності за прихований відбір теплової енергії та ініціюють його включення до нормативних актів.

Крім того, вже нібито узгоджені зміни до постанови Кабінету міністрів №630, які дозволяють врегулювати одну з типових ситуацій, коли власники квартирних лічильників тепла забувають наприкінці місяця передавати показники енергетикам, і за них розплачуються сусіди, у яких лічильника в квартирі немає.

ЯК САМИМ МЕШКАНЦЯМ ПРОКОНТРОЛЮВАТИ ЕНЕРГЕТИКІВ?

Щоб перераховані вище факти невиправданих нарахувань не повторювалися, киянам пропонують записатися в групу, яка щомісяця знімає показники лічильника у підвалі вашого будинку.

Такі групи працюють вже давно, але вони нечисленні. Після всіх пертурбацій нинішньої зими, кияни з 2800 будинків (більше 4 тисяч чоловік) подали нові заявки для участі в процесі зняття показників. Але житлових будинків у місті понад 12 тисяч, тому всім нам варто бути активнішими.

Записатися для участі в групі можна через сайт Київської міськдержадміністрації, сайт «Київенерго» або міській cаll-центр (тел.15-51).

І ще одне ноу-хау столичної влади. Мерія пропонує заснувати в Києві організацію громадських енергоінспекторів, які зможуть контролювати нарахування за тепло, за споживання енергії у будинку. Звичайно - після невеликого курсу спеціальної технічної та юридичної підготовки.

Громадські інспектори отримають доступ до теплопунктів та інформації про технічні приміщення, про нарахування за опалення та інші комунальні послуги, зможуть виявляти технічні недоліки, які впливають на рівень енергоспоживання, і помилки при нарахуванні платежів, складати акти для перерахувань за якісні комунальні послуги, їхню думку влада має намір враховувати при складанні програм ремонту та модернізації житлових будинків.

Записатися в інспектори можна через сайт міськдержадміністрації або міській cаll-центр. Приєднуйтесь!

ПЛАТИТИ ЧИ НЕ ПЛАТИТИ?

З великими нарахуваннями за опалення вдалося трохи розібратися. Кияни подали скарги і їх перевіряють. А от що робити в іншій типовій ситуації, коли люди не задоволені якістю комунальної послуги? Наприклад, не гріють батареї, але в домі встановлений лічильник тепла, і він показує спожиті гігакалорії.

Ось, що підказує киянам директор Центру комунального сервісу Київської міськдержадміністрації Катерина Саркісова:

«Потрібно викликати комісію зі свого жеку, нехай вона проведе обстеження, а вам варто вимагати зниження плати. Існують санітарні норми: у приміщеннях має бути температура 18 градусів тепла. Так, лічильник нараховує вам якісь спожиті гігакалорії, але суть в тому, що послуга не надана, і якщо холодно, то мешканці можуть не платити, незалежно від показань тепломіра.

Як це законно оформити? Мешканець повинен знайти можливість зафіксувати факт холоду в квартирі. Якщо комісія до нього не прийшла, то згідно з постановою Кабміну №630 від 2005 року, що відбиває будь-які обставини, в яких може опинитися споживач і постачальник, людина має скласти акт-претензію та відправити її до «Київенерго» або до іншого свого постачальника. Якщо на ваш лист немає реакції, і комісія не з'явилася, тоді можна написати заяву, що до з'ясування усіх обставин, до укладення договору про реструктуризацію, ви припускаєте лише часткову оплату послуги.

Важливо пам'ятати: ваша відмова платити буде незаконною, якщо вона не зафіксована на папері: не буде заяви (її написання займе мінімум часу) на відправку листа з актом-претензією (стандарт-шаблон є на сайті ЦКШ), якщо у вас не зафіксований дзвінок в колл-центр з проханням, щоб до вас прийшла комісія.

Порада: серйозно обговорювати проблему слід тільки з фахівцями у центрах обслуговування клієнтів або «Київенерго», або інших компаній. Або написати їм листа з проханням дати коментар з приводу зроблених нарахувань. Можна зробити роздруківку по нарахуванням з сайту, наприклад, «Київенерго», «Київводоканалу» з вашого «особистого кабінету» і звернутися за коментарями до цих компаній. Важливо усе уважно контролювати та не сплачувати беззастережно за все, що вам напишуть постачальники. Якщо є сумніви, треба їх розвіяти.

- До слова. Часто постачальники комунальних послуг відмовляють людям у перерахунку за неякісно надану послугу, - каже Станіслав Москалевський. - Енергетики, наприклад, люблять посилатися на затверджений постановою Кабінету міністрів №151 від 17.02.2010 року (зі змінами) порядок проведення перерахунку, в якому сказано, що він можливий, якщо будинок не обладнаний приладом обліку тепла. У Києві 90 відсотків житлових будинків обладнано лічильниками і виходить, що мешканці цих будинків не захищені законом. Необхідно терміново вносити зміни в цей нормативно-правовий акт. Ми ж пропонуємо «Київенерго», «Єврореконструкції» (Дарницька ТЕЦ) та іншим постачальникам тепла розглядати подібні скарги відповідно до типового договору з мешканцем та проводити перерахунки за неякісну послугу.

І знову ж таки, у КМДА запевняють: у міжопалювальний сезон за рахунок міського бюджету буде проведений капітальний ремонт систем гарячого водопостачання і подачі тепла, що частково вирішить проблему недостатньої температури в квартирах. На ці цілі Київрада виділила 10 мільйонів гривень.

Катерина Новосвітня. Київ.

Фото: Олександр Яремчук, "Сегодня"


Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-