Так виглядає українська «Мрія»

Так виглядає українська «Мрія»

Аналітика
Укрінформ
На рахунку небесного велета України - 240 світових рекордів

Коли цей величний і водночас граційний літак заходить на посадку в США чи Європі, у очевидців, кажуть, перехоплює подих. "Це не літак, - думають вони, - це мрія".  Дійсно так виглядає "Мрія" - найбільший вантажний літак, гордість українського бюро "Антонов", гордість України. У неділю він звершить посадку в австралійському місті Перт, де відбудеться презентація літака. Напередодні завершення першого цьогорічного комерційного рейсу "Мрії" пропонуємо згадати сторінки "послужного списку" українського небесного велета-рекордсмена. 

Історія літака

Ан-225 «Мрія», розроблений київським КБ імені Антонова у 1985-1988 роках, сьогодні є найбільшим та найпотужнішим транспортним літаком у світі й існує в єдиному екземплярі.

За задумом конструкторів, «Мрія» повинна була стати першою сходинкою системи повітряного старту космічного корабля, літаючим космодромом, зі «спини» якого космічний «човник» з баком загальною масою в 170 т мав стартувати на орбіту. З самого початку основним завданням Ан-225 було перевезення різноманітних частин ракети-носія «Енергія» і космічного корабля «Буран». На рахунку «Мрії» з «Бураном» - 14 польотів у зв'язці загальною тривалістю 28 годин 27 хвилин. Але з розпадом СРСР фінансування програми «Енергія-Буран» припинилося, і проект було зупинено.

У 2000 році почалися роботи з модернізації Ан-225 з метою використання цього літака для перевезення комерційних вантажів. Це рішення було прийняте у зв'язку з великою кількістю запитів, що надійшли до авіакомпанії «Авіалінії Антонова», на перевезення більш важких вантажів, ніж міг підняти Ан-124 «Руслан». Потім «Мрія» пройшла ряд сертифікаційних іспитів, і з 2001 року й до теперішнього часу літак виконує комерційні перевезення в складі парку авіакомпанії «Авіалінії Антонова».

Технічні характеристики

Ан-225 з максимальною спорядженою масою 640 т є найважчим літаком у світі. Для порівняння, третій за вантажопідйомністю (після Ан-124 «Руслан») американський військово-транспортний літак C-5 Galaxy має максимальну споряджену масу 381 т. Водночас, «Мрія» є найбільшим у світі літаком, що піднявся в повітря більше одного разу.

Розміри машини вражають: довжина - 84 м, розмах крил - 88,4 м, висота - 18,1 м (як шестиповерховий будинок), кабіна розташована на висоті 4-поверхового будинку (11 м). 

Ан-225 має містку вантажну кабіну, розміри якої: довжина - 43,32 м, ширина - 6,4 м, висота - 4,4 м що дає змогу перевозити усередині фюзеляжу чималі вантажі, наприклад:

- 16 десятитонних універсальних авіаційних контейнерів УАК-10;

- 50 легкових автомобілів;

- моновантажі вагою до 200 т (турбіни, генератори).

Максимальна вантажопідйомність - 250 тонн, крейсерська швидкість, як у пасажирських літаків - 800 км/г. При цьому, «Мрія» може піднятися у повітря на висоту 11000 м.

Ан-225 обладнано шістьма двигунами з потужністю 229,5 кілоньютон кожен. У перерахунку на звичні нам «кінські сили», кожен двигун «Мрії» на злітному режимі розвиває потужність близько 12 500 кінських сил! 

Дальність польоту з вантажем 200 т у фюзеляжі складає 4500 км, з вантажем 150 т - 7000 км, максимальна ж дальність польоту 15400 км.

Для того, щоб цей важковаговик піднявся у повітря, довжина злітної смуги повинна бути щонайменше 3 км.

Комерційні рейси

Перший комерційний політ «Мрія» здійснила 31 січня 2002 року зі Штутгарта до королівства Оман із вантажем 187,5 тон продуктів харчування для американських військових, розташованих у країні.

Починаючи з липня 2003 року, Ан-225 разом з літаками Ан-124 перевіз понад 800 тонн обладнання для гуманітарних місій в Іраку. Ан-225 також був залучений урядом США для транспортування військового забезпечення на Близький Схід для підтримки коаліційних військ.

У жовтні 2009 року «Мрія» виконала кілька рейсів з доставки до Самоа генераторів, які були необхідні для відновлення роботи електростанції Сатала, ушкодженої цунамі.

В лютому 2010 року літак виконав перевезення великогабаритної вантажної техніки (бульдозери, вантажівки, тягачі, навантажувачі) для ліквідації наслідків землетрусу на Гаїті. Тоді вантаж вагою 108 тонн було доставлено з Токіо (Японія) до Санто-Домінго (Домініканська Республіка) на замовлення уряду Японії, а потім - наземним шляхом - до столиці Гаїті Порт-о-Пренс. 

У червні 2010 року на замовлення компанії GEODIS WILSON A/S українським літаком Ан-225 був перевезений найдовший вантаж в історії повітряних перевезень - дві лопаті вітряка (довжиною 42,1 м кожна) з Китаю у Данію.

25 березня 2011 року Ан-225 доставив до Японії гуманітарні вантажі, генератори й техніку загальною масою 140 т. Літак приземлився в аеропорту Наріта (Токіо). Рейс виконувався на замовлення уряду Франції.

У жовтні 2012 року «Мрія» доправила до Душанбе обладнання для Нурецької гідроелектростанції, що було виготовлене в Харкові на підприємствах ВАТ «Корпорація ТУРБОАТОМ». Вантаж загальною вагою 125 тонн складався з колеса турбіни масою 57 тонн, кришки турбіни 36 тонн і супутнього обладнання.

Рекорди

Наразі на рахунку «Мрії» 240 світових рекордів. У тому числі, перевезення найважчого вантажу: комерційного - 247 т, комерційного моновантажу - 187,6 т (генератор для електростанції разом зі спеціальною рамою - з Франкфурта в Єреван), плюс абсолютний рекорд вантажопідйомності - 253,8 т. Як уже згадувалося, «Мрія» перевезла й найдовший вантаж в історії повітряних транспортувань - дві лопаті вітряка завдовжки 42,1 м кожна.

Укрінформ, фото Павла Багмута

Відео: youtube
 

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-