Віктор Брагінський, начальник Київського метрополітену
Маємо сміливе бажання - автоматизувати рух поїздів, як у Парижі
Інтерв'ю 09.11.2015 12:55

Ми стали 5-им метрополітеном у світі, який запровадив оплату за допомогою безконтактної кредитної картки. До кінця року плануємо на всіх станціях створити можливість оплати банківською карткою. Цей проект цілком безкоштовний для метрополітену, його профінансували MasterCard спільно з Ощадбанком. 

Втім, близько 59-60% пасажирів залишаються віддані жетону, і не хочуть від нього відмовлятися. Але я думаю, що це справа звички і питання часу. Ми, зі свого боку, повинні зробити чимало, аби пасажиру було максимально комфортно користуватися карткою. Йдеться про автоматизацію станцій. Ми маємо встановити нормальні сучасні автомати для комфортного поповнення та придбання карток, тоді пасажиру буде легше і зручніше користуватися даною послугою. Плануємо це реалізувати наступного року.    

- Спорудження станцій передбачено Комплексною схемою транспорту міста Києва на період до 2020 року, яка затверджена, і там дійсно є будівництво станції «Львівська брама», «Теличка» і другий вихід на станції метро «Вокзальна». Але, враховуючи дефіцит бюджетних коштів, звичайно, ми розставляємо для себе пріоритети: що важливіше для пасажирів, для міста. Для нас пріоритет - це будівництво другого виходу станції «Вокзальна», адже в цьому році ми змушені проводити капітальний ремонт наших «пенсіонерів-ескалаторів»; і у нас є 5 років, щоб збудувати другий вихід. Тому й зроблено акцент на «Вокзальній». А щодо будівництва станцій «Львівська брама» і «Теличка» - то це залежить від коштів у бюджеті міста, позаяк фінансування, розвиток метрополітену, його інфраструктури відбувається тільки за рахунок бюджету. 

- Болюча тема - метро на Троєщину. Які шанси на реалізацію даного проекту?

Будівництво метро на Троєщину перебуває на етапі пошуків інвестора

- Ви знаєте, будівництво метро на Троєщину - це як жарт у місті Києві. Тому що вже близько 20 років будується, точніше все "приступаємо" до будівництва. Але, тим не менше, керівництво Києва розуміє про те, що Троєщина - це найбільший спальний район в Європі, мешканці цього району мають потребу в такому виді транспорту. Та й місто цього потребує – бо це найшвидший і найефективний транспорт. Ми шукаємо інвестора, оскільки у бюджеті таких коштів немає. І не буде, бо це колосальні кошти. По проекту ще 2010 року, будівництво 12 станцій від «Вокзальної» на Троєщину оцінювалося у близько 12 мільярдів гривень, Тут потрібне пільгове фінансування. Ми зараз намагаємося його залучити. Розглядається, зокрема, японський пільговий кредит, і сподіваюся, зможемо реалізувати цю ідею. Єдине що розуміємо: на будівництво всієї лінії грошей не знайдемо, розіб`ємо будівництво на етапи. Перший - це будівництво від Глибочицької до Райдужної і, відповідно, - далі, за наявності фінансування, йти вглиб Троєщини. І другий етап - будівництво першої черги депо. 

- Які плани з будівництва нових станцій, нових ліній, і які у цих планів є перспективи?

- Кінцеве рішення по будівництву нових станцій буде прийнято після того, як рішенням Київради буде затверджено комплексну програму розвитку міста Києва до 2025 року. Там буде зрозуміло, які нові станції в цей часовий проміжок будуватимуться. У нас є напрями - метро на Троєщину, метро на Виноградар, тобто нам є куди розвиватися.

- Скільки ще планується закупити модернізованих вагонів метро, і чим вони власне відрізнятимуться від теперішніх вагонів?

- Ви знаєте, це дуже вдалий проект для київського метрополітену за кошти (зелених) інвестицій по Кіотському протоколу. Ми отримали на сьогодні вже 110 модернізованих вагонів, в яких строк служби продовжений на 20 років, при цьому вони йдуть з синхронними двигунами, які дають економію електроенергії до 40%. Значно підвищено рівень безпеки, систему гальмування, комфорт управління для машиніста і в цілому комфорт для пасажирів. Все це ми отримали абсолютно безкоштовно для міста. При  цьому ми ще й заробили кошти, тому що частину робіт виконали на нашому вагоноремонтному заводі, тобто  завантажили виробництво. Плануємо, що Міністерство екології виділить нам кошти, що залишились - це десь на 20 вагонів, і в наступному році ми зможемо провести модернізацію.

- Ви правильно сказали, дійсно йде боротьба. Тому що метрополітен не є законодавчим органом, ми не встановлюємо правила і закони. Ще в 2012 році були змінені правила пожежної безпеки в метрополітенах України, і ми, як законослухняне підприємство, повинні наводити порядок, звільняти шляхи евакуації для пасажирів. Чому ця робота не проводилася три роки з 2012 року? Ці вимоги змінилися, але на той момент були укладені договори, закон зворотної дії не має, і ми були змушені три роки чекати, поки закінчаться договори оренди. В цих договорах чітко передбачено: по закінченню строків договору орендатор повинен самостійно розібрати свої конструкції і звільнити приміщення чи прохід. Але, на жаль, орендатори відмовляються звільняти евакуаційні шляхи. Ми перейшли в суди, і зараз з ними судимося. Та, попри те, що ми виграємо суди, навіть виконавча служба не завжди може впоратися і демонтувати ці об'єкти. Я сподіваюся, що найближчим часом ми їх переконаємо. 

- Якими ще проектами здивує метрополітен киян та гостей столиці у найближчому майбутньому? 

- У нас є ідеї, які, впевнений, здивують пасажирів. Говорити про них не буду, який же тоді сюрприз? Є різні напрацювання. Спільно з українським підприємством Interpipe, виробником колісних пар, розробляємо спільний проект «Безшумні колеса для метро». Завод виступив з ініціативою безкоштовно розробити на рухомий склад для метрополітену безшумні колеса. Ми проведемо їх тестування, і якщо вони дійсно дадуть той ефект, який очікуємо, то запустимо їх у масове виробництво. 

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-