Будівництво метро на Троєщину перебуває на етапі пошуків інвестора
- Ви знаєте, будівництво метро на Троєщину - це як жарт у місті Києві. Тому що вже близько 20 років будується, точніше все "приступаємо" до будівництва. Але, тим не менше, керівництво Києва розуміє про те, що Троєщина - це найбільший спальний район в Європі, мешканці цього району мають потребу в такому виді транспорту. Та й місто цього потребує – бо це найшвидший і найефективний транспорт. Ми шукаємо інвестора, оскільки у бюджеті таких коштів немає. І не буде, бо це колосальні кошти. По проекту ще 2010 року, будівництво 12 станцій від «Вокзальної» на Троєщину оцінювалося у близько 12 мільярдів гривень, Тут потрібне пільгове фінансування. Ми зараз намагаємося його залучити. Розглядається, зокрема, японський пільговий кредит, і сподіваюся, зможемо реалізувати цю ідею. Єдине що розуміємо: на будівництво всієї лінії грошей не знайдемо, розіб`ємо будівництво на етапи. Перший - це будівництво від Глибочицької до Райдужної і, відповідно, - далі, за наявності фінансування, йти вглиб Троєщини. І другий етап - будівництво першої черги депо.
- Які плани з будівництва нових станцій, нових ліній, і які у цих планів є перспективи?
- Кінцеве рішення по будівництву нових станцій буде прийнято після того, як рішенням Київради буде затверджено комплексну програму розвитку міста Києва до 2025 року. Там буде зрозуміло, які нові станції в цей часовий проміжок будуватимуться. У нас є напрями - метро на Троєщину, метро на Виноградар, тобто нам є куди розвиватися.
- Скільки ще планується закупити модернізованих вагонів метро, і чим вони власне відрізнятимуться від теперішніх вагонів?
- Ви знаєте, це дуже вдалий проект для київського метрополітену за кошти (зелених) інвестицій по Кіотському протоколу. Ми отримали на сьогодні вже 110 модернізованих вагонів, в яких строк служби продовжений на 20 років, при цьому вони йдуть з синхронними двигунами, які дають економію електроенергії до 40%. Значно підвищено рівень безпеки, систему гальмування, комфорт управління для машиніста і в цілому комфорт для пасажирів. Все це ми отримали абсолютно безкоштовно для міста. При цьому ми ще й заробили кошти, тому що частину робіт виконали на нашому вагоноремонтному заводі, тобто завантажили виробництво. Плануємо, що Міністерство екології виділить нам кошти, що залишились - це десь на 20 вагонів, і в наступному році ми зможемо провести модернізацію.