Киянин винайшов спосіб порятунку пасажирів у авіакатастрофах

Киянин винайшов спосіб порятунку пасажирів у авіакатастрофах

Укрінформ
Київський інженер Володимир Татаренко розробив і запатентував новий спосіб порятунку пасажирів з кабіни падаючого літака. Для цього він створив спеціальну капсулу, яка буде викидатися із авіалайнера.

Про це пише AIN.UA.

"Капсула з пасажирами, за задумом інженера, кріпиться до фюзеляжу самораз'ємними елементами. При аварії капсула відділяється від літака і за допомогою парашута приземляється на землю... Однак, вона може бути встановлена ​​тільки на моделі літака, у яких в хвостовій частині є місце для люка, через який проходить капсула, тобто для Boeing або Airbus вона поки що не підходить", - розповів винахідник про свою розробку.

Але при цьому конструктори літаків в усьому світі намагаються поліпшити надійність самих літаків, так що людський фактор нікуди не дівається. Інженер вирішив знайти таке рішення, яке справлялося б з цією проблемою.

За даними Міжнародної організації цивільної авіації, близько 70% аварій відбувається на сталому горизонтальному польоті. Виходом з цієї ситуації стала капсула, яка кріпиться до фюзеляжу і може при потребі відокремитися від літака за лічені секунди.

Аналогічну ідею в 1923 році пропонував російський винахідник Гліб Котельников. Але в більшості випадків капсула з пасажирами руйнує фюзеляж, і літак в подальшому неможливо буде використовувати.

Татаренку вдалося уникнути цієї проблеми. Він отримав патент на свій винахід ще в 2012 році. 

Вартість впровадження системи в пасажирський літак становить близько мільйона доларів. "Антонівцям" сподобався даний винахід, але на його втілення немає грошей.

"Я говорив з начальниками відділів ОКБ ім. Антонова, у них руки сверблять це зробити, вони кажуть: "так ми б за два роки це розробили, Україна не просто здивувала, а вразила б весь світ". У них є кваліфікація, технічна готовність, досвід. Але потрібні гроші, яких у ОКБ немає", - відзначив винахідник.

Щодо авіакомпаній, на думку інженера, такі капсули не впроваджують через небажання витрачати зайві гроші.

"Я у них питав: ну нехай буде квиток на 30% дорожче - на якому літаку ви відправите сім'ю і самі полетите - на звичайному або на такому, з якого можна гарантовано врятуватися? Але мені відповіли, що у них зараз немає проблем з безпекою", - розповідає авіабудівник.

Хоча, судячи з тисячами коментарів на Facebook, багато пасажирів хотіли б, щоб в літаках існувала така система евакуації.

Щодо спроб вирішити проблему порятунку пасажирів під час авіакатастрофи поділився своїм винаходом і випускник кишинівського політеху Олександр Балан. По-перше, потрібно уникнути вибуху літака при ударі об землю. Для цього Балан розробив речовину, за допомогою якого авіаційне паливо твердне і не зможе спалахнути в разі НС.

По-друге, порятунок людей в салоні. Винахідник пропонує розміщувати над кріслами пасажирів балони з піною (формула її засекречена). За вісім секунд до зіткнення із землею речовина автоматично заповнює весь салон літака, оточивши людину захисним коконом і цим рятуючи від смертельних травм.

Володимир Татаренко народився в Сибірі, ​​під Красноярськом, після навчання на факультеті літакобудування в ІрДТУ (Іркутський державний технічний університет) якийсь час працював в Іркутську. Потім його розподілили на Київський авіаційний завод, де він працював начальником механо-складального цеху, а після - провідним інженером Науково-дослідного інституту авіаційних технологій, захистив дисертацію в КПІ. Він - автор близько 100 патентів і декількох книг, що стосуються літакобудування, лауреат багатьох премій, наприклад - Держпремії Української РСР в галузі науки і техніки за участь у створенні Ан-225 "Мрія".

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-