Кінолипень: Пляжні жахи, пенсіонери в законі, у Румунії сексу немає

Кінолипень: Пляжні жахи, пенсіонери в законі, у Румунії сексу немає

Укрінформ
Глядача чекає мелодраматизм Балаяна, гангстерський байопік Рокавея і казка про втрачений час від Шьямалана

Наскрізною темою липневого кінопрокату є справедлива і сувора влада часу, що перетворює цивілізацію і показує кожному з нас наслідки скоєних помилок.

З 1 ЛИПНЯ

Школа хороших дружин / La bonne épouse 

Часом джерелом і двигуном змін стають саме ті інституції, головним завданням яких, здавалося б, є збереження і затвердження наявного порядку речей. У будь-якому разі, саме така доля уготована у фільмі Мартена Прово ельзаській школі для домогосподарок, яка в середині шістдесятих виступає оплотом поглядів на представниць прекрасної статі як на обслуговуючий персонал, чия роль у бутті зводиться до того, щоб прикрашати побут і розважати своїх чоловіків. Однак смерть директора закладу і фінансові проблеми спонукають його вдову (Жюльєт Бінош) і співробітників школи задуматися, наскільки їхня діяльність відповідає справжнім інтересам суспільства, їхніх учениць і їх самих.

Українська прем'єра фільму відбулася в рамках фестивалю "Французька весна".

З 8 ЛИПНЯ

Ми є. Ми поруч

Перший від часів «Райських птахів» (вийшли у 2008-му році) фільм Романа Балаяна розповідає про київського хірурга (Ахтем Сеітаблаєв), чия досі успішна кар'єра котиться під укіс після смерті пацієнта під час операції. Прийти до пам'яті йому допомагає зустріч з молодою жінкою (Катерина Молчанова), яка, очевидно, також потребує допомоги – вона, схоже, щиро вірить, що є ангелом, який залишив Горні Висі, і бродить столичними вулицями, немов неприкаяний привид.

Представлена в рамках минулорічної "Молодості" стрічка могла порадувати найбільш відданих шанувальників творчості Балаяна насамперед самим фактом своєї появи, який засвідчив, що автор "Польотів уві сні і наяву" і "Бережи мене, мій талісмане" зберіг працездатність і симпатію до людей, які опинилися на узбіччях суспільства – але втратив при цьому справжнє натхнення і почуття міри. На жаль, "Ми є. Ми поруч" вирізняє мелодраматична інтонація і надлишковий ліризм, в яких складно побачити відображення навколишньої дійсності і живі характери.

З 15 ЛИПНЯ

Меєр Ланскі / Lansky

Одна з найважливіших постатей в історії американської злочинності досі не отримувала по-справжньому значущого кінематографічного втілення. Якщо не брати до уваги телевізійний фільм 1999-го року "Хрещений Ланскі", людина, яка виступила одним з головних організаторів Національного злочинного синдикату, союзу італо-єврейських банд, які керували кримінальним життям країни кілька десятиліть, з'являлася у гангстерських фільмах переважно в епізодах (варто, втім, зазначити заснований на його постаті образ Гаймана Рота, одного з ключових персонажів "Хрещеного батька-2"). Фільм Ейтана Рокавея покликаний стати повноцінним байопіком Ланскі, якого втілив один з найвиразніших виконавців ролей карних злочинців Гарві Кейтель.

Розповідь побудована на спогадах героя про його повну небезпек і злодіянь діяльність кримінального боса, якими він на схилі років змушений ділитися з агентами ФБР, які з'явилися і насідають на нього подібно до вісників диявола, що збирається зажадати плату за роки могутності.

З 22 ЛИПНЯ

Час / Old

Новий фільм М. Найта Шьямалана у розпал сезону відпусток покликаний нагадати про необхідність більш вдумливо поставитися до літнього відпочинку, не перетворюючи його на марну трату часу. Герої розповіді, заснованої на графічному романі «Будинок з піску» П'єра Леві і Фредеріка Пітерса, молода подружня пара, вважають, що немає більш доречного способу провести літні канікули, ніж ніжитися зі своїми дітьми на тропічному пляжі. Однак невдовзі вони починають підозрювати, що вибрали місце не цілком вдало – узбережжя заповнене одягом і рушниками, господарі яких незрозуміло куди поділися. Ба гірше - їхні нащадки у чудесний, або, точніше, жахливий спосіб дорослішають з кожною хвилиною, а вони самі стрімко перетворюються на старих.

Разом з дюжиною інших відпочиваючих-невдах їм необхідно зрозуміти, що відбувається і як забратися з цього місця, поки вони ще мають змогу пересуватися.

Пульс

Заснований на реальній історії чемпіонки Паралімпійських ігор 2008-го року, володарки п'яти срібних і однієї бронзової медалі Оксани Ботурчук кінодебют режисера рекламних і музичних роликів Сергія Чеботаренка розповідає про дівчину з маленького містечка, яка віддано займається легкою атлетикою.

На жаль, отримана в результаті автомобільної аварії травма, через яку героїня (на ім'я Оксана, як і її прототип) майже втрачає зір, як видається, змушує її відмовитися від надій на спортивні досягнення. Ба більше, реалії вітчизняної провінції з її нетерпимістю і байдужістю, здається, прирікають героїню сховатися в чотирьох стінах своєї квартири, безпорадно ввірившись піклуванню близьких. Однак Оксана поступово опановує себе і за підтримки свого тренера повертається до тренувань, розраховуючи підкорити спортивний Олімп вже в новій якості.

Стрічка Чеботаренка, чия прем'єра була намічена на березень минулого року, розділила долю тисяч фільмів по всьому світу, чий вихід у прокат був відстрочений через пандемію.

З 29 ЛИПНЯ

Невдалий трах, або Шалене порно / Babardeală cu bucluc sau porno balamuc

Фільм одного з найвідоміших режисерів Європи, творчість якого добре знайома завсідникам вітчизняних фестивалів (а також читачам Укрінформу), вперше виходить в український прокат. Своєрідним прокатним тараном для нової роботи Раду Жуде - яка, окрім своїх художніх достоїнств, є надзвичайно актуальною для вітчизняних реалій, – стала її перемога на Берлінському МКФ.

Відомий не лише сміливими формальними пошуками, а й громадянською відвагою, що спонукає його звертатися до найбільш важливих і при цьому незручних тем національної історії та сучасності, Жуде в своїй стрічці з особливою їдкістю показує лицемірство ревнителів моральних цінностей, які мало чим відрізняються від фарисеїв двохтисячолітньої давності. У центрі розповіді опиняється шкільна вчителька історії, чиє домашнє відео потрапляє в Мережу. Видовище подружніх утіх викладачки, покликаної виховувати в юних серцях патріотизм розповідями про героїчні діяння румунського народу, доводить батьків її учнів до шаленства.

Між тим дорогою на батьківські збори, які мають стати її судилищем, героїня стикається на вулицях Бухареста з найбезглуздішими проявами сексуальної розбещеності і агресії (в яких постановка не відрізняється від документальних зйомок), а у наборі цитат та історичних свідоцтв автори стрічки пропонують аудиторії замислитися над тим, наскільки відповідали наші героїчні предки – і наскільки відповідаємо ми самі – нашим моральним уявленням.

ФЕСТИВАЛЬ МІСЯЦЯ

З 15-го липня у столичному «Жовтні» стартує 10-й фестиваль «Тиждень австрійського кіно», що залишається єдиним помітним заходом, гідом у тому просторі білих плям, яким є для наших співвітчизників сучасна австрійська культура. До програми увійшли екранізація одного з найвідоміших романів Германа Гессе "Нарцис і Гольдмунд", здійснена Штефаном Руцовицьким (оскароносні «Фальшивомонетники» якого були показані на першому «Тижні австрійського кіно»), "Лисиця в норі" Армана Т. Ріагі про пристрасті, що панують в тюремній школі, "Розбий моє серце" Олександри Макарової про взаємини двох юних ромів, сім'ї яких відправили їх жебракувати на вулиці Відня, і документальна стрічка «З Австрії до Австралії» Домініка Бохіса і Андреаса Буціумана про друзів, які здійснили мотоциклетний пробіг 19-ма країнами і трьома континентами.

Також у програмі відбудеться показ драми Міхаеля Ханеке "Піаністка" за романом Ельфріди Єлінек, приурочений до 20-річчя її виходу на екрани.

Олександр Гусєв. Київ

Фото: IMDB і з відкритих джерел

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-