Кіножовтень: Наймані вбивці, расисти-краєзнавці й Донбас тривоги нашої

Кіножовтень: Наймані вбивці, расисти-краєзнавці й Донбас тривоги нашої

Укрінформ
Жовтень потішить українським і голлівудським кінематографом й особливо насиченим фестивальним калейдоскопом

Жовтневий кінопрокат рясніє довгоочікуваними прем'єрами українських стрічок, серед яких можна відшукати і орієнтовані на масового глядача комедію і бойовик, і один з хітів найбільшого фестивального майданчика Європи.

Голлівудський кінематограф також представлений фільмами, здатними залучити як шанувальників гостросюжетних видовищ, так і вимогливих кіноманів.

З 4 ЖОВТНЯ

Божевільна весілля

Амбітний продюсерський кінопроект популярного ведучого Юрія Горбунова покликаний заманити в кінотеатри на вітчизняне кіно широкі глядацькі маси (чого досі не вдавалося жодній по-справжньому значущій українській картині).

Відправна точка сюжету нагадує про галасливу французьку стрічцу 2014 року з тією ж назвою: директор краєзнавчого музею, зверхній властитель дум районного центру і доброчесний батько сімейства дізнається, що його донька, яка відправилася до Франції вивчати медицину, повернеться не одна, а разом з нареченим – французом-хірургом.

Герой щасливий роздобути настільки гідного зятя, однак, на свій жах, француз виявляється чорношкірим. Впоравшись з першим потрясінням, безутішний батько вирішує посварити закоханих.

У прагненні звернути на проект побільше уваги творці залучили до участі в роботі над саундтреком популярних музикантів – від Потапа і Монатіка до Олега Винника, які з'являться на екрані в невеликих ролях.

З 11 ЖОВТНЯ

Погані часи в «Ель Роялі» / Bad Times at the El Royale

Дрю Годдард, який доклав руку до кількох найбільш оригінальних гостросюжетних картин зі знятих в останні роки (виділимо «Монстро» Метта Рівза, де він виступив сценаристом, і його режисерський дебют «Хатина в лісі»), поставив детективний трилер з елементами драми, стилістично, як видається, близький нуару.

Сказати що-небудь певне про цю картину складно, оскільки продюсери тримають подробиці проекту в суворій таємниці, обіцяючи численні і несподівані сюжетні повороти, у що важко повірити, враховуючи оригінальність попередніх робіт Годдарда.

Напередодні виходу стрічки на екрани відомо, що дія розгортається у 1960-ті роки в напівзанедбаному готелі, серед сімох постояльців якого можна відшукати грішників на будь-який смак: від безжальних бандитів до прихильників химерних культів. Кімнати і коридори обертаються для них своєрідним чистилищем, з якого не всі зможуть вибратися живими.

Серед виконавців зазначимо Джеффа Бріджеса і Рассела Кроу.

Брати Систерс / The Sisters Brothers

Провідний французький режисер Жак Одіар («Моє серце битися перестало», «Пророк», «Іржа і кістка») поставив перший в своїй кар'єрі англомовний фільм – адаптацію відомого роману Патріка Девітта, що ввійшов в шорт-лист Букерівської премії.

Дія стрічки розгортається в середині позаминулого століття, в розпал Каліфорнійської золотої лихоманки. Двоє найманих вбивць, брати Сіснерс (Хоакін Фенікс і Джон Сі. Рейлі), у пошуках золотошукача, який став їх наступним замовленням, стають свідками найбільш своєрідних драм, що розігруються в цьому хиткому просторі великих надій, блиску й убогості. Їх подорож може сприйматися як алегорія життя кожного з нас, стикається з різноманітними спокусами й випробуваннями і поступово втрачає ясне уявлення як про своє місцеперебування, так і про цілі шляху.

Цей витриманий в трагікомічній інтонації постмодерністський вестерн, який удостоївся похвали критиків, в першу чергу – за баланс іронії і драматизму, отримав приз за кращу режисуру на Венеціанському МКФ.

Позивний Бандерас

Майже через рік після прем'єри «Кіборгів» Ахтема Сеітаблаєва на екрани виходить нова картина про драматичні події на сході України. Дія розгортається в розпал бойових дій 2014-го року, в розташуванні бойової частини ЗСУ, поблизу від якої причаївся – а, можливо, потрапив в її лави, – російський спецагент, який готує диверсії та провокації. Виявити шпигуна покликаний бравий капітан з позивним Бандерас (виступив у цій ролі дніпровський театральний актор Олег Шульга, який сам служив у АТО).

І без того тривожні будні Бандераса ускладнені взаєминами з мешканцями сусіднього села – його батьківщини, яку він залишив багато років тому. Несподівана зустріч зі старими, але не надто добрими знайомими обтяжена готовністю його односельців, налаштованих ворожою пропагандою, звинуватити його у зраді. Однак, можливо, подальші події дозволять їм скласти більш чітке уявлення про події, а самому Бандерасу – зжити старі образи.

Режисером фільму виступив Заза Буадзе, після «Червоного» (одну з головних ролей в якому виконав Олег Шульга) виявився одним з найбільш популярних вітчизняних режисерів, попри не надто втішний прийом критиків і невисокі касові збори першої стрічки.

З 18 ЖОВТНЯ

Донбас

Картина Сергія Лозниці, яка отримала приз за кращу режисуру програми «Особливий погляд» Каннського МКФ і висунута Українським Оскарівським Комітетом на здобуття премії Американської кіноакадемії в категорії «Найкращий фільм іноземною мовою», складений з дюжини новел, що являють собою кінематографічне втілення розповідей очевидців і роликів з YouTube, присвячених подіям в «народних» республіках. Ті сінефіли, які не зважаться подивитися цю картину, пропустять найбільш захоплюючий кінематографічний твір, створений представником українського кіно за багато років і, можливо, зі своїм бездоганно витриманим поєднанням смішного і страшного, гротеску і трагедії, є найбільш точним відображенням вітчизняних реалій.

Багатий настільки впізнаваними (для їх свідків і тих, хто знаходив в собі душевні сили переглядати відповідні відеозаписи) сценами пограбувань, розправ і весіль, всієї цієї святкової вакханалії люмпенів, які дісталися до автоматів Калашникова, трибун і шкіряних крісел у високих кабінетах, «Донбас» може видатися карикатурним спрощенням, розпаленням ненависті, він викликає бажання відгородитися від українського Сходу, немов від проклятих руїн Єрихону. Боюся, його і зображатимуть так представники різних ідеологічних дивацтв – від адептів «російської весни» до тих наших співгромадян, які переконані, ніби Донецька і Луганська області населені представниками якогось іншого тваринного виду.

Однак незаангажований глядач не тільки побачить серед збунтованого наброду праведників, що покликані врятувати цей край від долі Содому і Гоморри, а й лякаючу хиткість межі, що відокремлює від нас окуповані землі – один з епізодів недвозначно вказує на зв'язок заправил з «народних республік» з українською політичною елітою.

При цьому «Донбас» набагато значиміший, ніж виразне зображення кошмару української сучасності. Вчорашні злочинці, прикривають мародерство ідеологічними гаслами, чиновники, утримуються на своїх постах, присягаючи на вірність новій владі з тою ж незворушністю, з якою це роблять їхні київські колеги, готовність пересічних людей за нагоди приєднатися до натовпу, що споглядає чергову наругу Христа, і вмить перетворитися з глядачів розправи в її учасників, – весь цей розпад державних інституцій та соціальних зв'язків, що приводить до розпаду людської особистості (або, можливо, дозволяє особистості проявити свою справжню природу, зазвичай стриману страхом кримінального покарання та громадського осуду), постає репортажем з пекла цивілізації, не має чітких географічних координат, що таїться в нашій душі.

ФЕСТИВАЛІ МІСЯЦЯ

Цикл KyivMusicFilm продовжиться 3 жовтня в кінотеатрах «Кінопанорама» та «Київ» показом картини «Заткнися і грай на роялі» про харизматичного та епатажного віртуоза Чіллі Гонсалеса.

Відреставрована версія культової серед бітломанів стрічки «Imagine: Джон і Йоко», зрежисована Джоном Ленноном і Йоко Оно поетична фантазія про записи однойменного альбому, буде показана до дня народження Леннона 9, 11 й 13 жовтня в кінотеатрах «Київ» і «Батерфляй Deluxe» і в мережах «Планета Кіно» і Wizoria.

З 25 жовтня в «Києві», «Жовтні» і «Планеті кіно» пройде тижневий прокат гучного фільму «Моє покоління», в якому Майкл Кейн виступає гідом по свінг-Лондону, який став у 1960-х міжнародною столицею музики і стилю.

30 та 31 числа відбудуться покази фільму-виставки «Клімт і Шіле» про двох великих віденських художників та їх час блискучого розквіту модернізму та соціально-політичних катаклізмів.

Свіжа інформація про фільми проекту доступна на його ФБ-сторінці.

Довженко-Центр, який нещодавно відкрив 1-й сезон регулярних заходів стає одним з осередків столичного культурного життя. Серед найбільш значущих подій жовтня, які відбудуться в перетвореному просторі Довженко-Центру за адресою Васильківська 1, відзначимо такіі:

- по середах проходить кіноклуб «OLDSCHOOL», в рамках якого кінокритик Станіслав Битюцький проводить цикл показів і лекцій «Невідомі 90-і» про забуті перлини вітчизняного кіно, а з 26 числа його змінить продюсер Світлана Зінов'єва з програмою OLDSCHOOL.doc, присвяченій документальним фільмам про видатних кінематографистів. Відкриє добірку стрічка Алена Флейшера «Фрагменти бесід з Жан-Люком Годаром»;

- цикл музичних кіноперфомансів «Коло Дзиґи» продовжиться 4 жовтня показом «Турксибу» – створеного у 1929-му році авангардистського шедевра Віктора Туріна. Картина, одним з авторів сценарію до якої виступив видатний літератор Віктор Шкловський, постає зведенням на очах глядача грандіозної утопії, драматичним простором зіткнення тисячолітнього укладу азійських кочівників і герольдів нового ладу, феодальної свідомості і революційного пориву. Музичний супровід картини виконає британська група Bronnt Industries Kapital;

- проект «КУЛЬТУРФІЛЬМ: Театр воєнних дій» 15 і 16 жовтня представить картини Сергія Лозниці «Аустерліц» і «В тумані» з коментарями самого режисера і обговоренням;

- чергова екскурсія до фільмофонду Довженко-Центру, захоплююча подорож невідомими доріжками головного кіноархіву країни, що зберігає понад п'ять тисяч фільмів, відбудеться 27 жовтня.

Окремо відзначимо випуск в обмежений прокат з 11 жовтня документального фільму Сергія Лозниці «День перемоги» з його принциповим і безжальним поглядом на святкування 9 травня в берлінському Трептов-парку – своєрідний перфоманс російських шовіністів, любителів радянської старовини і людей, які щиро переживають трагедію Другої світової.

Докладний опис та розклад заходів розміщені на ФБ-сторінці Довженко-Центру.

Фестиваль «Британський театр кіно» у кінотеатрі «Київ» продовжиться 9 жовтня виставою «Джулі», здійсненою Королівським національним театром постановкою одного з найвідоміших п'єс Августа Стріндберга «Фрекен Юлія» – скандальної драми про битву статей і суспільних верств.

16-го жовтня Королівська Шекспірівська компанія представить свою інтерпретацію «Віндзорських жартівниць», знаменитої комедії Вільяма Шекспіра, в якій наскрізний герой його хронік сер Фальстаф постає далеко від історичних вихорів, стаючи жертвою жартів і розіграшів сільських муз.

21 жовтня буде показаний документальний фільм Жака Морріса та Дейвіда Морріса «Нурєєв» про життя і творчість великого танцюриста, що включає раніше не демонстровані архівні кадри.

30 жовтня відбудеться повтор однієї з найпопулярніших вистав циклу, «Франкенштейн: Камбербетч», в якому Бенедикт Камбербетч виконав роль самозреченого доктора, а Лі Міллер втілив образ його творіння.

Найстаріший в наших краях серед фестивалів національних кінематографій, «Нове німецьке кіно», який стартує 18 жовтня ось уже в 24-й раз. До сімох картин, які можна буде побачити в рамках огляду, ввійшли два фільми україно-німецького виробництва – «Донбас» Сергія Лозниці і «Вулкан» Романа Бондарчука (про який ми писали докладніше в рамках щоденника Одеського кінофестивалю).

Також будуть представлені історія кохання на тлі апокаліпсису Другої Світової, «Транзит» лідера так званої «берлінської школи» Крістіана Петцольда, «Капітан» Роберта Швентке про солдата вермахту, який намагається вижити серед загальної загибелі, «Кастинг» Ніколаса Вакербарта – кіноманськаякомедія про зйомки римейку прославленого фільму Райнера Вернера Фассбіндера «Гіркі сльози Петри фон Кант», які проходять не цілком вдало, біографічні драми «Три дні з Ромі Шнайдер» Емілі Атеф і «Молодий Карл Маркс» Рауля Пека.

Крім столиці, де покази фестивалю пройдуть в кінотеатрі «Київ», «Нове німецьке кіно» можна буде побачити в Дніпрі, Маріуполі, Чернівцях, Львові, Харкові та Одесі. Детальний опис картин представлено на сайті організатора заходу, компанії «Артхаус трафік».

Третій фестиваль «Короткий метр з Данії» пройде в кінотеатрі «Київ» з 18 жовтня. У програму увійшли 18 картин, які стали лауреатами престижних кінофестивалів.

Детальний опис розміщено на сайті кінотеатру.

З 26 жовтня по 1 листопада пройде Другий Київський тиждень критики, покликаний познайомити українських синефілів з найбільш значущими картинами останнього року. Провідні вітчизняні кінокритики представлять сім хітів міжнародних кінофестивалів: «Будинок, який побудував Джек» Ларса фон Трієра про пригоди серійного вбивці; «Щасливий Лазар». Аліче Рорвахер про чортів, що вириваються на поверхню тихого омуту італійського напівфеодального селища; «Комахи» видатного чеського сюрреаліста Яна Шванкмаєра, який зекранізував п'єсу Карела і Йозефа Чапеків «З життя комах»; «Менді» Паноса Косматоса – сміливе поєднання безкомпромісного сінефільства і праведної різанини; «Попіл найчистіший білий» Цзя Чжанке, в якій драматична історія кохання сплітається з буднями кримінальних банд і трансформаціями китайського суспільства; «На межі світів» Алі Абассі, в якій детективна історія пошуку банди педофілів пронизана мотивами скандинавських легенд; «Діамантіно» Габріеля Абрантеша і Деніела Шмідта про трагікомічні пригоди португальського футболіста, постають химерним осмисленням сучасної цивілізації.

Вітчизняний кінематограф буде представлений п'ятьма класичними картинами від «Арсеналу» Олександра Довженка до «Приятеля небіжчика» В'ячеслава Криштофовича, а також лауреатом Національної премії кінокритиків «Кіноколо», вручення якої відбудеться вперше у рамках фестивалю.

Також відвідувачі Другого Київського тижня критики зможуть побачити шість картин Інгмара Бергмана, ретроспектива якого організована до сторіччя з дня народження великого режисера.

Детальний опис картин та розклад показів розміщено на сайті заходу.

Фестиваль «100 фільмів за 100 хвилин» стане одним з останніх заходів, які проводяться в стінах легендарного київського кінотеатру «Кінопанорама», полеглого жертвою безвілля і безпринципності міської влади. Сеанси цього радикального огляду, який пропонує кіноманам-екстремалам перевірити на міцність свою сприйнятливість, відбудуться 26-28 жовтня.

Подробиці розміщені на ФБ-сторінці фестивалю.

Олександр Гусєв. Киев

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-