Серпень в народів Європи здавна є місяцем, сповненим свят, пов'язаних зі жнивами. Та чи все так просто: люди збирали плоди і дякували Матері Землі за врожай?
Частина обряду Обжинки так і виглядає - бо на ниві з пучечків незжатого колосся в'язали «бороду», біля якої залишали хліб, сіль і воду. Але колесо року має, окрім обрядово-землеробського, ще й духовний зміст, воно відзначено датами, адаптованими на сьогодні до релігійних свят, як то літнє чи зимове сонцестояння.
Принесений з поля сноп, який найчастіше називають Дідух, прикрашають калиною і перевязують червоною стрічкою.
Його потім зберігають у коморі, або клуні до Святого Вечора, а на Святий Вечір його з почестями вносять до хати, ставлять на лаві на покуті, де він проведе усю зиму. Саме в час перебування дідуха в оселі мають зійтися всі душі родичів. Тому на Багату кутю клали біля Дідуха ложки, а на ніч поруч ставили кутю з медом.
Сплетений із останніх колосків вінок накладали на голову найкращій жниці й шли на подвір'я господаря, співаючи обрядові пісні. Господар зустрічав на воротях, брав вінок і запрошував всіх до столу. І вінок цей - не лише прикраса, то віконце в інші світи, то символ роду в жіночій іпостасі. В багатьох регіонах його зберігали на покуті всю зиму, разом з Дідухом, на його зернятках дівчата ворожили.
Колись дуже дуже давно люди вірили, що ці символи допомагають повертатися у свій рід народжуючись. Потім вірили - що так душі предків проводять з ними темну частину року. З приходом християнства уявлення змінися, а звичай залишився - ось і несуть тепер символи роду у церкву освятити перед тим, як поставити в хаті на покуті.