Кінолютий: режисер, фігуристка, гірськолижниця і дехто гірше

Кінолютий: режисер, фігуристка, гірськолижниця і дехто гірше

1091
Ukrinform
Лютневий репертуарний калейдоскоп порадує психологічно насиченим, цікавим кінопродуктом

Провідні кінематографісти Америки та Європи, чиї імена невдовзі прикрасять лютневий репертуар, у своїх картинах досліджують здатність суспільства відповідати на виклики сучасності, а також здатність кожного з нас справлятися з одвічними труднощами людського буття.

З 1 лютого

Молодий Годар / Le redoutable

У своїй новій картині Мішель Хазанавічус, постановник «Артиста», знову відтворює стилістичні прийоми минулої кінематографічної епохи – історія взаємовідносин Жан-Люка Годара та його дружини, актриси і письменниці Анни Вяземські, розіграна в декораціях і тональності, що імітують зняту Годаром у 1967-му році стрічку «Китаянка» з Вяземські у головній ролі. При цьому сам Годар у Хазанавічуса постає на рідкість непривабливою персоною, поєднуючи примхливу самозакоханість і псевдоінтелектуальне резонерство з прагненням, яке раз за разом виявляє свою неспроможність взяти участь у революційних подіях. Втім, в аналогічний спосіб у стрічці висміюються і самі молодіжні бунти 68-го, зображені як прояв інфантильної агресії і самовпевненого невігластва.

Таке нешанобливе ставлення до генія Нової хвилі дещо пом'якшується підкресленою легкістю оповіді, також наче перейнятої з годарівських стрічок. Яким би не було ставлення до цього парадоксального оммажу, вітчизняні кінематографісти можуть тільки позаздрити вільному поводженню французьких колег з найбільш поважними представниками національного мистецтва.

Гра Моллі / Molly's Game

Аарон Соркін, один з провідних сценаристів американського кіно, відомий заснованими на реальних подіях драмами про представників бізнесу та спорту, для свого режисерського дебюту вибрав історію Моллі Блум, викладену нею самою в однойменній книзі. Ця гірськолижниця, яка добилася певних спортивних успіхів, в якийсь момент вирішила змінити сферу діяльності і організувала на голлівудських пагорбах підпільний клуб карточних ігор.

За короткий час вона досягла значного успіху, залучаючи за свої столи зірок кіно і впливових бізнесменів, для чого їй довелося заручитися заступництвом кримінальних авторитетів. Ситуація ускладнилася, коли підприємством почали цікавитися представники іншого злочинного угруповання, а саму героїню запросили на дружню зустріч офіцери ФБР.

Головну роль зіграла Джессіка Честейн, чиє виконання називають чи не головною удачею фільму.

З 8 лютого

Я, Тоня / I, Tonya

Як відомо, справжню обдарованість далеко не завжди супроводжує душевне благородство (аналогічним чином і рішуча безталанність, на щастя, не означає відсутності високих моральних чеснот). І хоча готовність здійснювати вчинки, далекі від загальноприйнятих уявлень про моральні норми, часом допомагає досягти поставлених цілей ще швидше, ніж неабиякі здібності, нерідко буває й так, що проявлена підлість губить найбільш багатообіцяючу кар'єру. Чудовим прикладом цього суворого торжества справедливості є доля Тоні Гардінг, американської фігуристки, яка, незважаючи на низку по-справжньому значущих досягнень, здобула Геростратову славу участю у побитті конкурентки по льодовому полі.

Австралійський режисер Крейг Гіллеспі обрав для розповіді про цю неоднозначну спортивну знаменитість інтонацію чорної комедії, зобразивши героїню представницею неблагополучного середовища, яка відчайдушно прагне піднятися соціальними сходами і викликає симпатію силою характеру навіть тоді, коли використовувані нею кошти вселяють огиду.

Картина удостоїлася високих похвал критиків, які відзначили передовсім виразне виконання Марго Роббі, яка отримала номінацію на «Оскар».

З 15 лютого

Хеппі-енд / Happy End

Новий фільм Міхаеля Ганеке, який викликав найбільший інтерес у відвідувачів київських «Вечорів французького кіно» (поряд з «Молодим Годаром», разом з яким боровся за «Золоту пальмову гілку» останнього Каннського МКФ), розділив навіть найбільш відданих шанувальників. У той час як одним не припав до смаку близький до гротеску характер ексцентричних негараздів буржуазної сім'ї з Кале, інші схильні розцінювати цю картину як одну з найкращих чорних комедій останніх років.

Примітно, що, виділяючись своєю комедійною інтонацією у творчості Ганеке, «Хеппі-енд» насичений безліччю сюжетних і тематичних схожостей з іншими його фільмами. Так, підліткова жорстокість нагадує про «Білу стрічку», а образ літнього вдівця у виконанні Жана-Луї Трентіньяна фактично перекочував з «Кохання».

Стрімголов

Звертаємо увагу на відновлення за численними проханнями синефілів прокату дебютної картини Марини Степанської, яка стала одним з найгучніших українських фільмів минулого року. Докладніше ми писали про нього в наших щоденниках Одеського кінофестивалю.

З 22 лютого

На межі / Aus dem Nichts

Відправною точкою сюжету фільму одного з найбільш значущих німецьких режисерів Фатіха Акіна стає теракт в емігрантському кварталі, здійснений праворадикальним угрупуванням, в результаті якого гине родина головної героїні. Жінці, яка розраховує на швидке здійснення правосуддя, доводиться зіткнутися з упередженнями не тільки представників слідчих і судових інстанцій, але і своїх рідних, які підозрюють, що її загиблий чоловік став жертвою не нацистів, а розборок між злочинними етнічними бандами.

Оповідання показує витоки нацизму, що коріниться не у світогляді маргінальних екстремістів, а в стереотипах доброчесної більшості. Фільм став володарем «Золотого глобуса» за кращий іноземний фільм і приза за краще виконання жіночої ролі на Каннському кінофестивалі.

Фестивалі місяця

Британський театр в кіно продовжиться 6-го лютого виставою за відомою п'єсою Оскара Уайльда «Жінка, яка не варта уваги», зразковою комедією про любовні взаємини і словесні пікіровки представників британського вищого світу. Вистава поставлена театральною трупою «Classic Spring», яку очолює один з найбільш талановитих театральних режисерів Британії Домінік Дромгул, який до цього виконував обов'язки художнього керівника «Шекспірівського театру «Глобус»».

20-го лютого буде показано виставу за «Суворим випробуванням» Артура Міллера в блискучій постановці театру «Донмар». Одна з кращих п'єс великого американського драматурга, оповідаючи про сумнозвісний ведівський процес у місті Салем, постає універсальною метафорою полювання на відьом, найбільш прикрі варіації якої здатні дати будь-яка країна і епоха.

Також в кінотеатрі «Київ» 13-го лютого буде представлено виставу «Витівки Скапена» за однією з найбільш популярних комедій Жан-Батіста Мольєра, історії про веселуна і пройду, який допомагає двом молодим аристократам зв'язати себе святими узами шлюбу з обраницями всупереч гніву їхніх батьків. Постановку здійснив прославлений Мольєром театр «Комеді Франсез».

15-го лютого в кінотеатрі «Київ» стартує показ добірки «Короткий метр з Ірландії», складений з 10-ти різножанрових картин Зеленого острова, які стали лауреатами престижних фестивальних майданчиків. Опис програми можна знайти на сайті кінотеатру.

Лакуни вітчизняного прокату традиційно заповнює Фестиваль американського кіно «Незалежність», що надає можливість побачити на великому екрані зняті у Сполучених Штатах стрічки, які найбільш високо оцінені міжнародною критикою і при цьому не належать до числа голлівудських хітів. Хедлайнерами огляду, який стартує 27-го лютого в кінотеатрі «Київ», стануть лідери оскарівської гонки – драми Мартина Макдони «Три білборда за межами Еббінга, Міссурі» і «Примарна нитка» Пола Томаса Андерсона. Серед інших картин варто відзначити комедію Джеймса Франко «Горе-творець», що наробила галасу на кінофестивалі в Сан-Себастьяні і стрічку Шона Бейкера «Проект «Флорида», яка стала улюбленцем американських кінокритиків.

Як правило, крім ігрових картин, на фестивалі буде представлена добірка документалістики, а також збірка короткометражних стрічок.

Крім Києва, покази пройдуть в Одесі, Харкові, Львові та Дніпрі. Опис фільмів представлено на офіційному сайті заходу.

Олександр Гусєв. Київ.


Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-