Кіносенсація року: «Кіборги» - «Зоряним війнам» не здаються

Кіносенсація року: «Кіборги» - «Зоряним війнам» не здаються

Аналітика
3022
Ukrinform
Зібравши на початку прокату рекордні 8 млн грн, українські «Кіборги» довели, що патріотизм та високий професіоналізм вкупі – велика сила

7-го грудня у широкий кінопрокат вийшла створена за підтримки Держкіно воєнна драма «Кіборги» режисера Ахтема Сеїтаблаєва, присвячена одній із найбільш героїчних сторінок новітньої історії України – обороні Донецького аеропорту. Лише за перший вікенд показу стрічка зібрала понад 8 млн. грн. касових зборів, її подивилися 106 тисяч глядачів – і це серйозна заявка на комерційний успіх суто українських прем’єр цього року. Трохи раніше були вітчизняне фентезі «Сторожова застава» (2017 р., 19 млн.грн), комедія «Дзідзьо Контрабас» (2017 р. 22 млн грн), історична драма «Поводир» (2014 р., 14 млн грн.), мультфільм «Микита Кожум’яка» (2016 р., 10 млн грн). Приємно усвідомлювати, що українське кіно, маючи серйозні традиції і прекрасну професійну школу, стало швидко набирати обертів та перетворюватися вже на справжню кіноіндустрію. За нього тепер не соромно.

Коли #ЯНебайдужий до українського кіно

Навіть не намагатимемось описати та переказати масштаб творчого успіху команди Ахтема Сеїтаблаєва з його «Кіборгами» – він очевидний. Емоції глядачів сформували небувалий ажіотаж навколо фільму, і це цілком заслужено. Жива, сучасна історія, незагоєна рана, ще й соціальна відповідальність до всього. З нагоди виходу фільму в прокат команда «Кіборгів» та Фонд «Повернись живим» організували ініціативу #ЯНебайдужий! У рамках ініціативи з кожного квитка, придбаного на фільм «Кіборги», 5 гривень перераховуються на допомогу сім’ям загиблих у боях за Донецький аеропорт.

Патріотичні українські «Кіборги» – уже виявилися в нашій країні успішнішими за воєнну драми Крістофера Нолана «Дюнкерк», збори якої з урахуванням дня допрем’єрних показів становили 7 млн. 981 тис. гривень. Як зазначив голова Держкіно Пилип Іллєнко: «Цей фільм зараз дуже на часі, і я радий, що наш глядач так високо його оцінив. Для мене такий результат є оцінкою глядачами роботи Держкіно».

Пилип Іллєнко / Фото: Олена Худякова , Укрінформ
Пилип Іллєнко / Фото: Олена Худякова , Укрінформ

Ще кілька цифр щодо «Кіборгів». У четвер, в день прем’єри, «Кіборги» стартували на 211 екранах, вже в перший вікенд цей показник збільшився до 254 екранів. Лише одна мережа «Мультиплекс» за перший вікенд прокатала «Кіборгів» на 759 сеансах. Директор кінотеатру «Жовтень» Людмила Горделадзе повідомила, що за перший вікенд у цьому столичному кінотеатрі «Кіборгів» подивилися 1600 глядачів. Олена Ніцко, директор із маркетингу мережі кінотеатрів «Сінема Сіті», відзначила, що у кінотеатрах мережі у Києві, Одесі та Тернополі відбулося 105 сеансів «Кіборгів», які відвідали 4500 глядачів. Затрати на виробництво фільму - 50 млн грн.

Зоряні джедаї, вибачте, посуньтесь!

Приголомшливий успіх «Кіборгів», потік схвальних відгуків глядачів, змусили вітчизняних кіночиновників просити прокатників продовжити на кілька тижнів показ фільму в кінотеатрах, попри те, що кіномережі ось-ось мають запускати в широкий прокат комерційно більш вигідну світову прем’єру – сіквел «Зоряні війни: Останні Джедаї» Райана Джонсона. Прокатники на диво легко погодилися. Принаймні, ніхто з них особливо не заперечував. І це при тому, що виробник «Джедаїв» студія Walt Disney Pictures вимагає за них у кінотеатрів 65% зборів замість традиційних 50%.

Вікторія Сюмар, голова Комітету з питань свободи слова та інформаційної політики ВР
Вікторія Сюмар, голова Комітету з питань свободи слова та інформаційної політики ВР

Голова Комітету з питань свободи слова та інформаційної політики ВР Вікторія Сюмар повідомила: «Увечері в Держкіно зустрілися з представниками мереж кінотеатрів. Чому? Тому що зараз ми всі пишемо про те, що «Кіборги» – крутіші за «Дюнкерк», але вже за кілька днів в прокаті «Зоряні війни». І вони витісняють з наших кінотеатрів «Кіборгів» з нашою війною…. Домовилися, що «Кіборгів» показуватимуть кілька тижнів. Всупереч і поруч з касовими «Зоряними війнами». Дистриб’ютори та кінотеатри мають вірити в своє. В Українське. І «Кіборги» – це величезний крок до цієї віри. Понад 8 млн. грн. касових зборів за кілька днів і заповнюваність в тій же мережі «Мультиплекс» – близько 40%. І ще нам треба бренд українського кіно, зі своїми акторами-зірками, кінокритиками і телепрограмами. І ми це зробимо».

За словами помічника-консультанта народного депутата Вікторії Сюмар Анни Камуз, за останні два місяці Україна має два неймовірних кейси успішного кіно національного виробництва. Це «Сторожова застава» і «Кіборги». «Кінотеатри закидають, що глядачів на українських кінофільмах об’єктивно менше. А крутити кіно в напівпорожньому залі невигідно. Тут потрібні системні кроки. Бо дійсно примусити дивитись українське кіно неможливо, але потрібно спонукати його дивитись і вчити його сприймати. Тим більше, що «Кіборги» зараз б’ють рекорди. І знімати їх з прокату на користь голівудських блокбастерів несправедливо. І це питання соціальної відповідальності кінотеатрів і їхньої соціальної функції, а не тільки відпрацьовування бізнес-моделі з метою заробляння грошей. Тим більше, що на українському кіно нового рівня, такому як «Сторожова застава» і «Кіборги», сьогодні вже можна і заробити. І якщо виграє вся індустрія, то виграє і кожен її гравець», - зазначила Анна Камуз.

В цілому за результатами опитування Бюро української кіножурналістики в 2015 році, зміни на краще українського кінопрокату порівняно з кризовим 2014 роком помітили 31% опитаних експертів в галузі кінематографії. 38% вважали, що стан українського кінопрокату залишився без змін, і лише 17% стверджували, що він погіршився.

Але, оцінюючи кіноподії вже 2017 року, маємо визнати - Україна таки зробила суттєвий прорив у кінематографі. Зміни не забарилися.

І, сподіваємось, далі буде…

Оксана Поліщук, Київ


Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-