Кіновересень: Клінт Іствуд, Ніколь Кідман, герої під слідством і жінки на межі зриву

Кіновересень: Клінт Іствуд, Ніколь Кідман, герої під слідством і жінки на межі зриву

2351
Ukrinform
Кіношне меню вересня задовольнить як масові, так і гурманські смаки. Не кажучи вже про меню фестивальне...

Початок осіннього сезону ознаменується виходом на екран масштабних кінострічок про героїв історії, драм і трагикомедій про нашу здатність справлятися з примхами повсякденності; відзначиться також і великою кількістю фестивальних картин.

З 8 вересня

Чудо на Гудзоні (Саллі) / Sully

Новий фільм Клінта Іствуда свідчить, що для героїв нашого часу благополучний результат надзвичайних ситуацій, в яких вони опиняються на межі життя і смерті, може бути не завершенням випробувань, а їхнім початком: центральному персонажу доводиться доводити, що його подвиг не був злочином.

Назва фільму у вітчизняному кінопрокаті (в оригіналі зазначено прізвисько головного героя) відтворює загальновживане означення одного з найбільш гучних інцидентів останніх десятиліть, пов'язаних з цивільною авіацією. 15-го січня 2009-го року авіалайнер Airbus A320 зіткнувся зі зграєю гусей через хвилину після вильоту з нью-йоркського аеропорту. Зловісні птахи вивели з ладу обидва двигуни літака, проте екіпажу вдалося розгорнути лайнер і приводнить його на Гудзоні, уникнувши жертв. Капітана рейсу Чеслі Салленбергера (його роль виконав Том Хенкс), який здійснив цей небачений маневр і проявив належну готовність до самопожертви під час евакуації пасажирів, у пресі назвали національним героєм. Втім, це зовсім не рятує його від підозр з боку членів комісії, яка розслідує цю подію, у його халатності, безвідповідальності та алкогольному сп'янінні. У подальші місця після «Чуда на Гудзоні» капітану Салленбергеру доводиться проявляти не меншу душевну стійкість, ніж під час історичного рейсу.

З 15 вересня

Дитина Бріджит Джонс / Bridget jones's Baby

Дилогія про Бріджит Джонс, яка є найбільш привабливим втіленням кризи середнього віку (у свідомості багатьох з нас є надія її подолати), стала трилогією. Оригінальна назва стрічки Шерон Магуайр «Дитина Бріджит Джонс» трохи квапить події: сюжет розгортається навколо вагітності героїні, яка не може з упевненістю сказати, хто саме може претендувати на щастя батьківства - її колишній коханий Марк Дарсі, з яким вона остаточно розійшлася, або новий знайомий, американець Джек Квант, який зі своєю життєрадісною невимушеністю здається прямою протилежністю манірному джентльменові Дарсі.

На відміну від перших двох картин, «Дитина Бріджит Джонс» не є екранізацією роману Хелен Філдінг, однак письменниця створила оригінальний сценарій. Її співавторами стали Емма Томпсон, відома не тільки як актриса, але і як драматург (доречно нагадати, що вона є володаркою «Оскара» за кіноадаптацію «Почуття й чутливість», роману Джейн Остін, чия творчість служить незмінним джерелом натхнення для Хелен Філдінг), та Ден Мейзер, відомий, насамперед, як сценарист і продюсер скандальних фільмів за участю Саші Барона Коена - «Алі Джі в парламенті», «Борат» і «Бруно».

З 29 вересня

Дуелянт

Найбільш цікаві зразки російського кінематографа у першу чергу з'являлися на вітчизняних екранах практично виключно в рамках кінофестивальних хітів. Зараз же, після прийняття законів, спрямованих на заборону прокату російських фільмів, з українських кінотеатрів зникли звичні російські комедії та бойовики. Можна припустити, що пробитися до вітчизняного прокату «Дуэлянту» допомогли зусилля його продюсера, нашого співвітчизника Олександра Роднянського.

Режисер Олексій Мізгирьов відомий як один з найбільш талановитих і самобутніх російських режисерів, чиї стрічки стали чесним відображенням побутових реалій і духовної атмосфери путінської Росії. Проте дія його нової, вже четвертої картини, розгортається не в наш час, а у 19-м столітті. Центральний персонаж після загибелі близьких втрачає смак до життя і долучається до дивного ремесла, що дозволяє йому задовольняти потяг до суїциду - до нього звертаються ті, хто боїться брати участь у дуелях і шукає людину, яка готова за гроші битися у чужому поєдинку.

Головну роль виконав Петро Федоров, відомий не тільки участю в безглуздих блокбастерах на кшталт «Залюдненого острова» і «Сталінграда» Федора Бондарчука, але і в яскравих незалежних картинах - «Росія 88» та «Гоп-стоп» Павла Бардіна.

Вона / Elle

Відомий своїм іронічним поглядом на сучасну цивілізацію і готовністю збурювати громадський спокій провокаційними дослідженнями природи нашої сексуальності, нідерландець Пол Верховен екранізував бестселер французького детективного письменника Філіпа Джіана «Про...». Прем'єра картини відбулася в рамках конкурсної програми Каннського МКФ. Нагород фільм не отримав, але був досить тепло сприйнятий публікою та критиками.

Ізабель Юппер виконує роль Мішель, топ-менеджера фірми з виробництва відеоігор, яка заплуталася у відносинах з колишнім чоловіком і чоловіком кращої подруги. Ходу її не дуже щасливих, але аж ніяк не нудних буднів порушує напад невідомого, який зґвалтував героїню в її власному будинку. Мішель вирішує не звертатися до поліції, а покарати кривдника самостійно, задіявши всі свої організаторські здібності, всю силу характеру і знайомства в IT-сфері.

Розставляючи пастки для злочинця, героїня входить у смак і поступово виявляє в своїй душі невідомі їй самій куточки.

Королева пустелі / Queen of the Desert

У своїй новій картині видатний німецький режисер Вернер Херцог звертається до наскрізної тем своєї творчості - пригодам в екзотичних куточках планети, зіткнення людини і природи, цивілізації та варварства, спроб європейців підпорядкувати своїй владі мешканців невідомих земель, представників загадкових культур. У центрі сюжету - біографія знаменитої британської мандрівниці та розвідниці Гертруди Белл (в її ролі виступила Ніколь Кідман), яка поряд з Лоуренсом Аравійським сприяла формуванню арабських держав на територіях вже неіснуючої Османської імперії.

При цьому Белл зображена не слухняним знаряддям британської експансії, а, навпаки, такою, яка виступає проти колоніалізму, ратує за національно-культурне звільнення арабів. Втім, основною причиною конфлікту героїні з оточуючими виявляються не її політичні погляди, що випередили свій час, а гендерні стереотипи, з якими вона стикається і в вікторіанської Англії, і в палацах арабських шейхів, і в наметах бедуїнів.

Прем'єра фільму відбулася в рамках конкурсної програми Берлінського кінофестивалю, де «Королева пустелі», втім, залишилася без нагороди.

Фестивалі місяця

1-го вересня у столичному кінотеатрі «Жовтень» відбудеться прем'єра фестивального альманаху короткометражок «Український експеримент», створеного під егідою фестивалю кіно і урбаністики «86». Фільми присвячені нашому індивідуальному сприйняттю міста, вони встановлюють особистий, інтимний зв'язок між людиною і навколишнім простором.

У стрічці Наташі Машарової та Анатолія Ульянова «Дивокрай» район Лос-Анджелеса, де живуть вихідці з республік Радянського Союзу, постає зачарованим царством ностальгії та мрій. «Цвєтаєвої та Маяковського» Поліни Мошенській розповідає про дивний перетин двох великих поетів Срібного століття як троєщинської вулиці та проспекту. «Перемир'я» Валерія Пузіка присвячено будням села Піски, зруйнованого бойовими діями, на ситуацію в якому, здається, ніяк не впливають укладені на вищому рівні договори. У «70 вулицях» Макса Лижова надлишок прізвищ радянських героїв у назвах вулиць Броварів стає відправною точкою для медитативного міркування про заміфологізованість наших міських ландшафтів. «Рожева карта» Ель Парвулеско розкриває таємні взаємозв'язки, відображення і рими історії України та Португалії.

Крім «Жовтня», «Український експеримент» можна буде побачити в київських кінотеатрах «Кінопанорама» та «Магнат», у запорізькому кінотеатрі ім. Довженка, у львівському Палаці мистецтв та одеському «Інотеатрі».

Фестиваль «Британський театр у кіно» у кінотеатрі «Київ» продовжиться 6-го вересня постановкою однією з найбільш відомих драм Вільяма Шекспіра - «Річарда III». У цьому спектаклі театру «Алмейда» (який відомий знавцям фестивалю своєю чудовою версією «Примар» Генріка Ібсена) роль одного з головних антигероїв західного мистецтва виконав Рейф Файнс.

13-го вересня кияни зможуть познайомитися з творчістю знаменитого британського хореографа Метью Борна. Буде показана його постановка балету Іллі Чайковського «Спляча красуня», де оригінально обігрується занурення в сон принцеси Аврори - опустивши голову на подушку в едвардіанську епоху, вона прокидається вже в наші дні.

20-го вересня буде показаний спектакль «Вид з мосту», поставлений театром «Янг-вік» за п'єсою великого американського драматурга Артура Міллера. Гекзаметри, з яких часом складається буденна мова героїв, підкреслюють людські скорботи та пороки: драма, яка розгортається у родині портового вантажника з італійського кварталу Брукліна, перегукується з сюжетами античних трагедій про фатальні пристрасті і божественну відплату.

27-го вересня Королівський національний театр представить свою версію популярної комедії Карло Гольдоні «Один слуга, два пана». Дію перенесено з Венеції 18-го століття в британські шістдесяті, епоху розквіту молодіжної контркультури. При цьому наймачі головного героя, спритного і привабливого пролози, представлені не аристократами, а гангстерами.

Один з найбільш примітних щорічних оглядів національних кінематографій, «Тиждень ізраїльського кіно», який проводить кінофестиваль «Молодість», відкриється в столичному кінотеатрі «Київ» 8-го вересня. У добірку кінематографа Святої землі увійшли п'ять картин.

Фільмом-відкриттям стане режисерський дебют Наталі Портман «Повість про кохання та темряву», поставлений за автобіографічним романом видатного ізраїльського письменника Амоса Оза. Стрічка розповідає про дитячі роки Оза, його взаємини з матір'ю (яку грає сама Портман) та його перших літературних дослідах.

Ще одним оповіданням, побудованим на спогадах, на сплетінні сімейної історії та історичних катаклізмів, є «Кафе «Неглер»» Яріва Барела і Мора Капланські, - документальна стрічка про берлінське кафе, яке століття тому було улюбленим місцем зустрічей столичної богеми - до часу приходу до влади нацистів.

Про одну із центральних і найбільш привабливих фігур національної історії розповідає стрічка знаменитого ізраїльського режисера Амоса Гітая «Останні дні Рабіна». Картина присвячена діяльності прем'єр-міністра-миротворця, що призвела до його мученицької смерті.

Головними героями сатиричної комедії «Ядерний фалафель» Дрода Шауля виявляються духовні спадкоємці Іцхака Рабіна, відстоюють мирний процес і взаємодію різних культур - ізраїльтянин і іранець, друзі по листуванню, які намагаються запобігти ядерній війні.

Картина «Гьотте, або суд Вів'єн Амсалем» Роніт Елькабец і Шломо Елькабеца розповідає про війну, яку молода жінка веде зі своїм чоловіком, бажаючи розлучитися. Зрештою, їй доводиться порушити громадські традиції, оскільки в Ізраїлі питання, пов'язані зі шлюбом, підпорядковані волі священнослужителів.

Одночасно з Києвом фестиваль стартує в Одесі, в «Інотеатрі». З 15-го вересня він пройде в Харкові (кінотеатр «8 1/2»), з 16-го - у Вінниці (кінотеатр «Родина»), з 22-го вересня - у Львові (кінотеатр «Коперник»).

Національний центр Олександра Довженка відзначить 25-річчя незалежності України унікальною ретроспективою «Межі свободи: Незалежність по обидві сторони екрану», яка пройде в столичній «Кінопанорамі» з 8-го по 11-е вересня. Вітчизняні стрічки, зняті в кінці 80-х і на початку 90-х, будуть представлені публіці своїми авторами. Про картини, які увійшли до програми, ми вже писали у путівнику по Одеському кінофестивалю, де вперше були показані «Межі свободи».

Розклад показів розміщено на ФБ-сторінці заходу.

З 10-го по 12-е вересня в кінотеатрі «Київ» під егідою посольства Республіки Корея буде проведено «Фестиваль корейського кіно» - центральна подія «Тижня дружби Кореї та України». Програма складена з касових чемпіонів національного прокату і спростовує уявлення про цю екзотичну кінематографію як про вотчину виключно жорстоких і епатажних стрічок.

Центральним фільмом збірки стане трагікомічний трилер «Іду до кінця» Кім Сон-хуна, який отримав три статуетки престижної південнокорейської кінопремії «Великий дзвін», включаючи нагороду за кращу режисуру. Картина оповідає про поліцейського детектива, який намагається приховати випадково вчинений злочин і заходить у цьому прагненні дуже далеко.

Злочинами та інтригами насичена і масштабна історична картина «Фатальна зустріч» Чже-Гю Лі про спроби короля Кореї впоратися з ворогуючими придворними кланами.

Ще три картини фестивалю представляють собою різноманітні звернення до комедійного жанру. Так, «Природжений співак» Лі Джон-пхіль є музичною комедією про молодого службовця провінційної перукарні, який отримує можливість здійснити свою мрію і зробити музичну кар'єру, відправившись на прослуховування до журі національного співочого конкурсу.

«Моя любов, моя наречена» Лім Чхан-сан - романтична комедія про серіїю непорозумінь, які привели молоде подружжя до низки зрад і поставили їхні колись ідеальні відносини на межу розриву.

Стрічка Кім Сон-хо «Як вкрасти собаку» адресована сімейній аудиторії, розповідаючи про дівчинку, яка вирішила покращити матеріальне становище своєї розореної сім'ї не цілком звичайним (і не цілком законним) способом.

Опис фільмів та розклад показів розміщено на сайті кінотеатру.

Міжнародний фестиваль сучасного мистецтва «Гогольфест», який пройде з 16-го по 25-е вересня на арт-заводі «Платформа», надасть чимало можливостей добре провести час і шанувальникам мистецтва кіно. Традиційно програма заходу перебуває в стані доопрацювання і змін, але з упевненістю можна сказати тільки те, що центральною кіноподією «Гогольфесту» стане конкурс українського короткого метру «Золотий СУК», що проводиться під егідою творчого об'єднання «Сучасне українське кіно». Нагадаємо, що аналогічна програма на минулому «Гогольфесті» стала чи не найкращою добіркою вітчизняних короткометражок за весь рік.

Розклад заходів доступний на сайті.

В рамках масштабного медіафоруму KIEV MEDIA WEEK, який пройде з 19-го по 25-го вересня, відбудеться чимало цікавих заходів, присвячених кіноіндустрії. Повна програма та розклад розміщено на офіційному сайті.

Окремо згадаємо Круглий стіл «Столиця України - столиця кіно: нові можливості та перспективи кінематографічного Києва», присвячений впровадженню європейської практики міських кінофондів, і конференцію «Кінобізнес: Особливості, Перспективи, Можливості», присвячену всебічному обговоренню вітчизняного кінопроцесу, серед спікерів якої зазначимо топ-менеджерів німецької Babelsberg, колишньої DEFA, які розкажуть про досвід перетворення провідною кіностудії держави соціалістичного табору в одну з найбільш успішних європейських кінокомпаній.

22-го вересня в кінотеатрі «Київ» в десятий раз стартує Манхеттенський фестиваль короткометражок, що надає вітчизняним кіноманам можливість приєднатися до міжнародної аудиторії та обрати кращу з десятка картин. Опис фільмів і список міст, в яких пройдуть покази фестивалю, представлені на сайті компанії «Артхаус Трафік».

Олександр Гусєв. Київ


Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-