Смоленська комісія: росіяни свідомо доводили Ту-154М до катастрофи

Смоленська комісія: росіяни свідомо доводили Ту-154М до катастрофи

Оновлено
Укрінформ
На борту президентського літака Ту-154М перед катастрофою, ймовірно, стався вибух термобаричного заряду, що пояснює розпад літака на дрібні уламки і значне пошкодження тіл жертв катастрофи.

Про це йдеться у фільмі урядової підкомісії з розслідування Смоленської катастрофи, представленого у понеділок у Варшаві, передає власний кореспондент Укрінформу.

"Дуже багато чинників вказує на те, що 10 квітня 2010 року на борту урядового Туполева стався вибух. Аварії приладів, що зареєстровано в останніх секундах польоту, цілковита втрата енергопостачання перед першим контактом із землею, розташування уламків літака, специфічний характер ушкоджень тіл, аеродинамічні дослідження, сила, з якою одна із дверей (літака) була вбита у землю - ці та багато інших фактів вимагали від комісії сприйняти версію вибуху як цілком реальну", - зазначається у представленому фільмі.

Підкреслюється, що з метою підтвердження версії вибуху було проведено ряд експериментів різних вибухових матеріалів.

"В результаті проведених експериментів можна сказати, що найбільш ймовірною причиною вибуху був термобаричний заряд, який призвів до сильної вибухової хвилі, яка на своєму шляху знищувала перешкоди - розривала корпус літака, викидала назовні тіла жертв і зривала з них одяг", - наголошується у фільмі.

Як зазначається, на місці трагедії знайдено принаймні чотири тіла жертв, які мають сліди дії високої температури, що не можна пояснити близькістю пожежі на землі, а лише опіками в результаті вибуху.

Польська комісія зазначає, що російська сторона здійснила ряд кроків, які можна вважати свідомим доведенням екіпажу літака до катастрофи.

Як повідомляється, польські контролери взагалі не повинні були бути допущені до виконання такого важливого завдання, оскільки того ранку не пройшли обов'язкового медогляду. Крім того, замість одного центру прийняття рішень на вежі, з російської сторони було їх три (генерал Бенедиктов у Москві - колишній командувач військ спецпризначення в Афганістані, контролери руху підполковник Павел Плюснін і майор Віктор Риженко, а також полковник Микола Краснокутський  - колишній командир авіабази у Смоленську), який не повинен був бути на вежі, але який давав команди, хоча не мав на це права. Наголошується, що це було порушенням російського авіаційного права, і з боку росіян панував хаос.

У фільмі підкреслюється, що російський літак Іл-76, який перед катастрофою кружляв над аеродромом і намагався йти на посадку, насправді здійснював дії, які "вписуються у підготовку до катастрофи".

"Треба чітко сказати, що дії російської сторони мали призвести до катастрофи", - роблять висновок польські експерти.

Вони наголошують, що російські контролери або не подавали польським пілотам життєво необхідну інформацію, або свідомо вводили їх в оману.

"Російські навігатори постійно вводили в оману польських пілотів, що вони є на курсі і стежці, хоча ті перебували вліво від правильної стежки підходу до злітної смуги... Коли Ту-154М перебував на висоті 100 метрів навігатори мовчали і жоден з них не дав необхідну команду відходу на інший круг", - наголошується у фільмі.

Зазначається, що капітан польського екіпажу на безпечній висоті над землею (90-100 метрів) все ж встиг дати команду на відхід на другий круг, але "літак продовжував знижуватися, попри дії пілота".

"У нас немає певності, чому це сталося, і яка аварія призвела до різкого зниження до землі. Ймовірним приводом неспроможності відходу на другий круг є серія аварій, яка розпочалася на відстані 2,5 км від аеродрому і була зареєстрована апаратурою на борту Туполева",- наголошують експерти польської підкомісії.

Як зазначається, польська "чорна скринька", яка реєструє параметри двигуна, зафіксувала різке зростання вібрації правого, а згодом і лівого двигуна. "За 70 метрів до зіткнення з березою розпочалося знищення лівого крила", - наголошує комісія. Водночас, вона зазначає, що експерименти комісії у спеціально створеному для цього аеродинамічному тунелі підтверджують, що відрив частини лівого крила "не міг призвести до перекидання літака і гальмування його подальшого руху".

"Остання фаза трагедії була викликана вибухом у корпусі, який знищив літак, розриваючи його на фрагменти і десятки тисяч уламків, вбиваючи пасажирів", - констатують члени комісії.

Водночас, вони додають, що перші елементи лівого крила почали падати на землю на відстані близько 900 м від початку злітної смуги. 

Як інформувало агентство, минулого тижня Національна прокуратура Польщі перекваліфікувала звинувачення на адресу російських контролерів руху за вежі "Смоленськ-Північний" з "несвідомого" на "свідоме" доведення ними екіпажу президентського літака Ту-154М до авіакатастрофи.

Як відомо, 10 квітня 2010 року неподалік від військового аеродрому під Смоленськом розбився літак із президентом Польщі Лєхом Качинським та польськими високопосадовцями. Тоді загинули всі 96 осіб, які перебували на борту Ту-154М.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-