Charlie Hebdo звернувся до суду через фейкові обкладинки з пропутінською пропагандою
Французький сатиричний тижневик Charlie Hebdo позивається до мережі X за поширення численних фальшивих обкладинок, які містять ідею про те, що воно підтримує політику Путіна. Метою скарги, яку було подано до паризького суду, також є встановлення авторів, а можливо, і спонсорів пропаганди.
Як передає Укрінформ, про це редакція повідомила на своєму сайті у статті під назвою «Ні, Путін не новий директор Charlie Hebdo».
Як пише редакція, за останні два роки в мережах було опубліковано щонайменше п'ятнадцять фальшивих обкладинок, які насамперед спрямовані на російську громадськість, щоб змусити її повірити, що «Charlie Hebdo є антизеленським і пропутінським».
«За цим всім стоїть намір, який явно підпадає під ознаки проросійської пропаганди. Існує майже промисловий підхід, який прискорюється, з численними першими шпальтами, причому дуже хорошої якості. Ви можете помилитися, якщо не знаєте редакційну лінію», - повідомив адвокат журналу Рішар Малка.
Видання має намір захистити свій імідж і цінності та «розвіяти будь-які сумніви, які ці маніпуляції можуть викликати у громадської думки».
Несправжні обкладинки поширюються переважно в мережах Telegram та X і супроводжуються підписами або коментарями, написаними російською мовою.
Використовуючи графічні коди тижневика і підписи карикатуристів, підробні перші шпальти паплюжать українського президента, армію та підтримку французького президента Еммануеля Макрона, яку він має в Україні. Вони також поширюють фейки про сексуальну орієнтацію Бріжит Макрон.
Наприклад, на одній з таких «обкладинок» зображено президента України Володимира Зеленського у образі Квазімодо перед Собором Паризької Богоматері, поруч із Еммануелем Макроном і Дональдом Трампом. Під картинкою підпис: «Що за відкриття Нотр-Дам без горбаня?»
Як відомо, імітація традиційних медіа є одним із багатьох засобів, що використовуються в рамках масштабної проросійської операції впливу Doppelgänger (нім. - двійник), яка продовжує поширюватись в соціальних мережах, попри те, що була викрита ще у 2022 році організацією EU DisinfoLab, що спеціалізується на боротьбі з дезінформацією.
Як повідомляв Укрінформ, щороку Росія витрачає понад 100 млн доларів на поширення фейків проти України. Фінансування інформаційних кампаній проти України та ЄС відбувається через закриті бюджети Міноборони РФ.
Фото: Raphael Lafargue/ABACAPRESS.COM/picture alliance