Сім головних технологічних трендів 2023 року у сфері потокового мовлення

За результатами 100-ї конференції NAB Show у Лас-Вегасі

Пряма трансляція в Інтернеті відзначає цього року своє 30-річчя, а телевізійне мовлення – ціле століття. Інтернет давно обійшов телебачення за кількістю глядачів. Ми проводимо дозвілля за переглядом серіалів на Нетфліксі, блогів на Ютубі та живих відео в Інстаграмі. Такі інструменти для відеоконференцій, як Zoom, революціонізували ведення бізнесу та спілкування з друзями й колегами.

 15–19 квітня тема Інтернет-мовлення зібрала в Лас-Вегасі понад 60 тисяч учасників 100-ї конференції NAB Show (National Association of Broadcasters).

За результатами цього шоу представляємо сімку найгарячіших тенденції потокового відео 2023 року.

1. Штучний інтелект (AI)

AI зробив значний внесок у поліпшення рекомендацій контенту для перегляду. Механізми рекомендацій на основі штучного інтелекту аналізують  та персоналізують перегляд для користувачів на основі їхньої історії переглядів і вподобань і таким чином покращують залучення аудиторії.

 AI також можна використовувати для створення та розповсюдження контенту. Наприклад, деякі компанії лінійного мовлення, як, наприклад, Defiance Media, уже формують новинний контент, створений штучним інтелектом, тоді як студії DeepBrain AI Studios і Speaking Portrait від D-ID автоматизують за його допомогою створення навчальних відеороликів, персоналізованих повідомлень для клієнтів, маркетингових матеріалів тощо.

AI також може прислужитися для перекладу та дубляжу відео. Прикладом цього є український сервіс Vidby, який забезпечує миттєвий переклад відео на 75 мов.

2. Хмарні технології Cloud technology

Використовуючи потужність хмари, мовники можуть отримувати чимало переваг – зниження витрат, підвищення гнучкості та покращення масштабованості.

Одним з головних плюсів хмарної технології є її здатність надавати доступ за вимогою до обчислювальних ресурсів, завдяки чому мовники можуть швидко й легко збільшувати чи зменшувати масштаб за потреби. Це дає змогу справлятися зі сплесками попиту, наприклад під час подій, що транслюються в прямому ефірі, без вкладень у дороге обладнання та інфраструктуру.

3. Metaverse

Metaverse, або Метавсесвіт – це віртуальний простір з цифровими світами, у якому користувачі можуть переміщатися й спілкуватися незалежно від фізичних відстаней. Він уже використовується в мовленні для створення нових форм подачі історій, взаємодії з глядачами та розширення рекламних можливостей. Телекомпанії отримують вигоду від інтеграції технологій Метавсесвіту для віртуальних подій і конференцій, доступних для користувачів з усього світу.

Цей віртуальний світ революціонізуватиме спосіб споживання контенту та взаємодії з ним. Оскільки технологія продовжує розвиватися, можемо очікувати появи нових форм її використання в мовленні.

 4. NextGen TV

NextGen TV, також відомий як ATSC 3.0, – це технологія цифрового телемовлення останнього покоління, призначена для покращення його якості, інтерактивності та універсальності.

 Порівняно з попередніми стандартами мовлення NextGen TV підтримує роздільну здатність 4K Ultra HD, розширений динамічний діапазон (HDR) і захопливі аудіоформати, такі як Dolby Atmos.

Використовуючи цю технологію, мовники можуть пропонувати клієнтам інтерактивний, персоналізований контент, зокрема цільову рекламу, інформацію, пов’язану з програмою, сповіщення про надзвичайні ситуації в реальному часі.

 NextGen TV також пропонує покращений прийом сигналу та покриття, що сприяє розширенню аудиторію.

5. Безкоштовне телебачення з підтримкою реклами Free Ad-Supported TV (FAST)

Цьогоріч ми також спостерігаємо повернення до безкоштовної моделі телевізора з підтримкою реклами FAST. Ця комбінація потокового та лінійного мовлення надає контент глядачам безкоштовно, а мовники можуть монетизувати свої програми за допомогою реклами.

З нинішньою кількістю платформ, які змагаються за нашу увагу (і гаманець), глядачі в розвинених країнах більше не готові платити за десяток різних послуг.

 6. 5G в мовленні

5G збирається зробити революцію в Інтернет-мовленні, пропонуючи швидше та надійніше підключення. Технологічний стандарт п’ятого покоління обіцяє вищу швидкість завантаження й вивантаження, тому стає можливим передавати високоякісний відеоконтент без буферизації та перерв.

Завдяки 5G до мережі можна одночасно підключити більше пристроїв без погіршення якості з’єднання. Це означає, що більше користувачів можуть отримати доступ до того самого вмісту одночасно – без відставання чи затримок відео.

 7. Зелені практики виробництва 

Захист навколишнього середовища, очевидно, не відразу спадає на думку, коли говорять про Інтернет-мовлення, але новітні технології справді сприяють зменшенню шкідливих викидів.

Нині мовники в усьому світі впроваджують екологічні методи виробництва. Ідеться про використання енергоефективного обладнання, мінімізацію відходів і скорочення викидів вуглецю під час виробничого процесу. Скажімо, є студії, що використовують світлодіодне освітлення, яке є більш енергоощадливим, ніж традиційне, аби зменшити вплив на навколишнє середовище.

 Мовники також інвестують у відновлювані джерела енергії, такі як виробництво вітрової та сонячної електроенергії, щоб забезпечити свою діяльність. Багато з них використовують енергоощадливий дизайн будівель і екологічні технології – енергоефективні системи опалення, вентиляції та кондиціонування.

***

Деякі з цих тенденцій поки що можуть видаватися надто відірваними від нинішніх реалій і далекими від їх широкого впровадження. Але очевидно, що розуміння технологічних трендів виявиться дуже потрібним у недалекому майбутньому, а їх втілення стане обов’язковим для досягнення успіху в Інтернет-мовленні.

Денис Красніков