Українська "Мрія" святкує 30-річний ювілей

Відео

Найбільший у світі транспортний літак Ан-225 «Мрія» святкує свій тридцятирічний ювілей.

Про це написав Президент Петро Порошенко на своїй сторінці у Facebook.

"Справжній велетень, володар абсолютного рекорду вантажопідйомності – і загалом 240 світових авіарекордів – все це наша легендарна і унікальна «Мрія». Український гігант Ан-225, який за кодифікацією НАТО має ще одне чудове ім'я «Козак». Сьогодні наша «Мрія» святкує 30-річний ювілей!" - написав глава держави.

Як відомо, саме 21 грудня 1988 року здійснив перший випробувальний політ найбільший у світі транспортний літак Ан-225 «Мрія».

Він розроблений київським Конструкторським бюро імені Антонова у 1985-1988 роках. На сьогодні він є найбільшим та найпотужнішим транспортним літаком у світі та існує в єдиному екземплярі. Літак-суперваговик міг узяти на борт 225 тонн вантажу, але під час першого польоту на його борту був лише екіпаж: провідний льотчик-випробувач цього літака Олександр Галуненко, другий пілот Сергій Горбик, штурман Сергій Нечаєв, провідний інженер по льотних випробуваннях Михайло Харченко. Перший пробний політ Ан-225 пройшов успішно. Приблизно через 75 хвилин суперлайнер приземлився на льотному полі ДКБ.

Читайте також: Літаки, гелікоптери, БПЛА: армія отримала модернізовану бойову техніку

За задумом конструкторів, «Мрія» мала стати першою сходинкою системи повітряного старту космічного корабля, літаючим космодромом, зі «спини» якого космічний «човник» із баком загальною масою 170 т мав стартувати на орбіту. Від самого початку основним завданням Ан-225 було перевезення різноманітних частин ракети-носія «Енергія» і космічного корабля «Буран». На рахунку «Мрії» з «Бураном» – 14 польотів у зв'язці загальною тривалістю 28 годин 27 хвилин. Але з розпадом СРСР фінансування програми «Енергія-Буран» припинилося.

У 2000 році розпочалися роботи з модернізації Ан-225 з метою використання цього літака для перевезення комерційних вантажів. Це рішення було прийняте у зв'язку з великою кількістю запитів, що надійшли до авіакомпанії «Авіалінії Антонова» на перевезення більш важких вантажів, ніж міг підняти Ан-124 «Руслан».

«Мрія» пройшла ряд сертифікаційних іспитів і з 2001 року виконує комерційні перевезення у складі парку авіакомпанії «Авіалінії Антонова».

Наразі на рахунку «Мрії» – 240 світових рекордів. У тому числі перевезення найважчого вантажу: комерційного – 247 т, комерційного моновантажу – 187,6 т (генератор для електростанції разом із спеціальною рамою з Франкфурта в Єреван), плюс абсолютний рекорд вантажопідйомності – 253,8 т. Крім того, «Мрія» перевезла найдовший вантаж в історії повітряних транспортувань – дві лопаті вітряка завдовжки 42,1 м кожна.