МОН розробило новий порядок організації інклюзивного навчання в школах

Міністерство освіти та науки винесло на громадське обговорення проект постанови Кабінету міністрів про затвердження порядку організації інклюзивного навчання в школах.

Відповідний документ оприлюднений на сайті міністерства.

"Даний проект є осучасненою редакцією постанови Кабінету міністрів України від 15 серпня 2011 р. № 872 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах». Нова редакція направлена на вдосконалення механізму організації інклюзивного навчання учнів з особливими освітніми потребами, що здобувають загальну середню освіту, надає додаткові можливості для дотримання прав осіб з особливими освітніми потребами на освіту", - йдеться у повідомленні на сайті.

Зокрема порядком передбачається, що заклади загальної середньої освіти мають створити інклюзивне освітнє середовище з урахуванням вимог універсального дизайну для організації навчання осіб з особливими освітніми потребами, а саме: привести території закладу, будівель та приміщень у відповідність до вимог державних будівельних норм щодо доступності; забезпечити необхідними навчально-методичними і наочно-дидактичними посібниками та допоміжними засобами навчання відповідно до потреб здобувачів освіти; облаштувати ресурсні кімнати; забезпечити освітній процес необхідними працівниками відповідно до потреб здобувачів освіти з особливими освітніми потребами.

Порядком передбачається, що особи з особливими освітніми потребами можуть розпочинати здобуття початкової освіти пізніше шести років.

Читайте також: Міносвіти шукає керівника для Антарктичного центру

Зарахування дитини з особливими освітніми потребами здійснюється на підставі заяви одного з батьків або законних представників дитини чи повнолітньої особи, поданої особисто, та висновку інклюзивно-ресурсного центру про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини.

Утворення інклюзивного класу в закладі освіти та припинення його роботи регулюється наказом керівника закладу. У разі потреби, для учнів з особливими освітніми потребами може бути складено індивідуальний навчальний план.

Діти з особливими освітніми потребами за заявою батьків або інших законних представників дитини можуть бути зараховані до групи подовженого дня.