Закон про лібералізацію ввозу вживаних авто в Україну не спрацював - експерт
Закон про скасування акцизу на ввіз вживаних автомобілів не враховує ряд суттєвих факторів, через що обсяг завозу вживаних автомобілів у 2016 році буде навіть нижчим, ніж у 2015 році.
Про це під час прес-конференції заявив генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів та дилерів (ВААІД) Олег Назаренко, повідомляє кореспондент Укрінформу.
«Депутати, котрі лобіювали прийняття даного законопроекту, вважали, що після його прийняття у 2016 році буде ввезено на 21 тис. автомобіль більше, ніж у 2015 році, однак митна статистика свідчить, що автомобілів буде завезено навіть менше, ніж 56 тисяч у 2015 році», - сказав Назаренко.
За словами експерта, законодавці не врахували ряд суттєвих факторів, перший з яких – зубожіння населення, другий фактор – «просідання» цін на внутрішньому ринку вживаних автомобілів на 20% за останні три роки.
«Через девальвацію гривні та подорожчання палива люди поспішають розпродавати свої автомобілі. Окрім цього, ринок заповнили автомобілі, вивезені із окупованих Росією територій», - коментує Назаренко.
Також, як пояснює очільник ВААІД, чинні законодавчі норми не надто стикуються з реаліями ринку вживаних авто у Європі.
«Наприклад, у тій же самій Німеччині середній вік вживаного автомобіля – 7-8 років. Однак за нашим законодавством, можна ввозити автомобілі не старіше 5 років, які і коштують дорого», - каже експерт.
На думку Назаренка, фіскальні послаблення при ввозі-вивозі вживаних авто можуть суттєво покращити ситуацію.
«Згідно з чинними нормами, українець може вивезти закордон не більше 10 тис. євро, яких недостатньо, аби придбати путній автомобіль. Необхідно підняти поріг такого обмеження, і завіз б/у автомобілів збільшиться.
Також варто скасувати усі податки при ввезенні автомобілів, які становлять до 30% їхньої вартості. Можливо, запровадити якийсь чисто символічний єдиний податок», - вважає експерт.