Навчання без зубріння: Міносвіти шукає нові підходи до школярів

Школи розвинених країн світу використовують нові методики і технології. Замість "зазубрювання" інформації, вони навчають дітей міркувати, шукати власні аргументи і відстоювати свою думку. Методика "Філософія для дітей" є серед них найкращою.

На цьому наголосив під час презентації методики в Міністерстві освіти і науки її автор - професор Джінван Парк (Gyeongsang National University, Південна Корея).  

"Якщо ми поглянемо на досвід багатьох найрозвиненіших країн світу, побачимо, що більшість з них змінили свої навчальні плани - від мислення звичайного порядку до мислення вищого порядку. Мова йде про філософський підхід в освіті, коли ми концентруємося на формуванні сильних суджень... Багато країн шукають методику, яка зможе задовольнити ці зміни. І поки що світовий досвід доводить, що "Філософія для дітей" є найкращою. Ми навчаємо дітей самих знаходити, будувати нове знання", - підкреслив Джінван Парк.

За його словами, ця методика фокусується на креативному досвіді. Щоб розв'язати якесь питання чи проблему, учні мають знайти свій власний алгоритм і власний підхід. Вони висувають власні гіпотези, які мають бути перевірені прикладами.

"Якщо ми говоримо про старі підходи, то питання вже даються дітям. Але зараз учні мають самостійно формулювати питання. Тому дуже важливо вміти креативно мислити... Ми навчаємо учнів, яким чином збагатити свої гіпотези, навчаємо аргументації - критичного мислення, і аргументи мають бути сильними", - підкреслив професор.

Як зазначалося, Джінван Парк впродовж місяця провів понад 20 заходів у різних навчальних закладах України з популяризації і пояснення методики  "Філософія для дітей", він був приємно вражений рівнем українських учителів.

"Коли я відвідую різні країни для того, щоб запроваджувати цю методику, в тому числі країни Океанії, Азії, бачу, що небагато з них мають успішний досвід. З мого досвіду перебування і спілкування в Україні, можу сказати, що Україна може це зробити", - сказав він.

Як підкреслила міністр освіти і науки України Лілія Гриневич, МОН зараз працює над концепцією нової української школи, з новими підходами до змісту освіти, до методики викладання, до очікуваних результатів при здобутті повної загальної середньої освіти.

"Головним елементом цієї школи мають стати нові методики і технології навчання дітей. І особливістю цих методик має стати навчання дітей думати, критично аналізувати, висловлювати свою позицію - це саме ті принципи, на яких грунтується "Філософія для дітей". За цими методиками останнє десятиріччя працюють Південна Корея, Японія, інші розвинені східні держави, які за короткий період часу зробили справді великий ривок в системі освіти", - наголосила міністр.

За її словами, українська школа відчуває сьогодні кризу - сума знань зростає, їх пошук легко здійснювати з допомогою інформаційних технологій, і вчитель перестав бути єдиним джерелом знань. Тож роль вчителя змінюється, він має навчати дітей думати і виробляти свою позицію.