У Рівненській ОВА пояснили, як і чому змінювалася вартість нового корпусу госпіталю
У Рівненській ОВА пояснили, як і чому змінювалася вартість нового корпусу обласного госпіталю ветеранів війни, будівництво якого заплановано завершити до кінця 2025 року, тут також заперечують інформацію у медіа про «розпил» коштів на будівництві.
Про це у розмові з кореспондентом Укрінформу заявила заступник голови Рівненської ОДА Людмила Шатковська.
«Така увага медіа, громадськості до будівництва лікувально-реабілітаційного корпусу в обласному госпіталі ветеранів війни зрозуміла - це найбільший об’єкт, який здається наразі в країні; завершення будівництва, що розпочалося у 2023 році, планується до кінця 2025 року. І воно з перших днів - у полі зору правоохоронців, прокуратури, Держаудиту, воно у мене на постійному контролі», - каже Шатковська.
Як розповів, своєю чергою, директор департаменту з питань будівництва та архітектури ОВА Андрій Ярусевич, згідно з експертним звітом від 16 жовтня 2025 року, загальна кошторисна вартість об’єкта становить 1 млрд 397,3 млн гривень. Фінансування робіт здійснювалось за рахунок коштів за програмою Ukraine Facility.
«Департамент, який є замовником будівництва, вже ініціював початок процедури здачі об’єкта в експлуатацію для отримання сертифікату готовності. Перевіряє відповідність об’єкта проєктно-кошторисній документації ДІАМ (Державна інспекція архітектури та містобудування України). Фахівці територіального підрозділу інспекції перевірку завершили, зауважень не було, сформовані ними матеріали наразі вивчають у Держінспекції у Києві», - пояснює директор департаменту.
Що стосується закидів, оприлюднених у медіа, щодо завищення цін, то Ярусевич, зокрема, звернув увагу, що, насправді, від згадуваних у публікаціях електронних замків для персональних шаф, що були передбачені у першочерговій проєктно-кошторисній документації, пізніше взагалі відмовилися на користь механічних, оскільки підрядник вважав, що вони занадто дорогі.
«Пізніше проєктно-кошторисна документація коригувалася. І в договірній ціні тих електронних замків, які були в проєктно-кошторисній документації, і в тендері, вже немає. Тобто ми заключили договір без цих електронних замків. Це питання взагалі відпало - їх немає ні в актах на оплату форми КБ-2в, ні по договірній ціні, яку ми заключили після проведення процедури закупівлі», - пояснив керівник департаменту.
Щодо вартості наркозно-дихального апарату для кабінету МРТ, то, як пояснив Ярусевич, завдання на проєктування видає головний лікар, розуміючи, яке саме обладнання потрібне для якнайкращої роботи медичної установи.
«Закидають, що є інший апарат, який дешевший. Але ж ідеться про конкретні технічні характеристики, які повинно мати таке обладнання. І той апарат, який прописаний у проєктно-кошторисній документації, він відповідає параметрам, що визначені медиками, і тій ціні, яку задекларовано в тендері», - додав начальник департаменту.
Крім того, в ОВА зазначають, що замовлений апарат є технічно вигіднішим, порівняно з тим, про який ідеться в медіа, і через це його ціна вища. Зокрема, за даними ОВА, йдеться про ширший діапазон частоти та тригерів, вищу відмовостійкість, меншу масу і нижче енергоспоживання, глибший моніторинг та інше.
Як, своєю чергою, також наголосила Шатковська, те, яким саме має бути медичне наповнення, вирішують не замовник будівництва, не підрядник чи чиновники - це роблять колегіально експерти-медики, обговорюючи маршрут пацієнта і обладнання, яка потрібне для надання допомоги.
Щодо вартості стінових облицювальних сендвіч-панелей, то, як наголошують в ОВА, тут також треба враховувати, що йдеться саме про ті матеріали, які використовують у хірургічному блоці, а не в господарських спорудах, тому некоректно порівнювати вартість таких різних за функціоналом матеріалів. За словами директора департаменту, проєктант враховує вимоги державних будівельних норм до хірургічних блоків, і включає ті матеріали, які можна використовувати саме в операційних.
«У цих панелей, зокрема, спеціальне покриття, яке не реагує на спецобробку - на дезінфікуючі засоби, не дає шкідливих викидів. Тому, якщо йдеться про ціну тих чи інших панелей, треба враховувати функціонал і порівнювати між тими, що підходять саме для хірургічних блоків. Бо інакше - це як порівнювати автомобіль та літак - і те, і те рухається, однак різниця таки є», - сказав директор департаменту.
Він також додав щодо вартості системи алюмінієвих композитних панелей, що Держаудитслужба провела перевірку - порушення не встановлені.
«Ця перевірка була ще до публікацій у медіа», - зазначив Ярусевич.
Начальник відділу з юридичної роботи та публічних закупівель департаменту (саме працівники цього відділу здійснювали закупівлю) Олександр Ясковець пояснює, що проєктант під час підготовки проєкту не просто має, а змушений обирати найоптимальніше обладнання, будівельні матеріали, адже далі проєкт проходить державну експертизу.
«Закупівля розпочалася ще з 2023 року. Зважаючи на чотири коригування, у нас було чотири договори по цьому об’єкту. Три закупівлі були тендерні і одна закупівля була прямим договором. У системі Prozorro, ввівши назву цього об’єкту, виб’є чотири закупівлі з початковими сумами. Тому що коли проводиться закупівля - оголошується тендер, ми беремо з проєкту суму, ми її не змінюємо - як нам сказав проєктант, як підтвердила експертиза. Беремо все, що є в проєкті, закидаємо в Prozorro, і підрядник рахує, за скільки він може виконати. Відповідно є відкритість для громадськості, перевіряється наше техзавдання, тендерна документація, проєкт договору ще до його укладення є в системі. Скажу, що всі закупівлі, які у нас були, уже перевірені Держаудитслужбою», - зазначив начальник відділу.
Він додав, що у Держаудитслужби були зауваження щодо проєкту - йдеться про помилки технічні, пов’язані з людським фактором. Зокрема по першому тендеру було зауваження щодо завеликої кількості відеокамер. Ясковець наголосив, що на це відразу відреагували.
В ОВА також повідомили, що в 2025 році Держаудитслужба перевіряла цей об’єкт не лише в частині закупівлі, але й у частині виконання робіт. Ревізори-будівельники працювали безпосередньо на об’єкті - порушень не виявили.
В ОВА запевнили, що зацікавлені, щоб після здачі об’єкту для уникнення будь-яких спекуляцій Держаудитслужба провела ще одну перевірку. Також в ОВА прогнозують, що загальна кошторисна вартість за чотирма договорами з підрядником на фініші буде меншою від заявленої, тобто буде економія коштів. Це пов’язано з такими факторами, як коливання цін, курс валют.
За інформацією видання «Наші гроші», орієнтовна переплата по згаданих позиціях може сягнути 12 млн грн.
Як повідомляв Укрінформ, на Рівненщині будують новий реабілітаційний корпус обласного госпіталю ветеранів війни. Будівельники почали зводити споруду восени 2023 року. Будівництво планують завершити вже в 2025 році. Новий корпус обласного госпіталю ветеранів війни забезпечить лікування та реабілітацію військових із складними черепно-мозковими та спінальними травмами.
Рівненський обласний госпіталь ветеранів війни увійшов до переліку 6 українських лікарень, оновлення яких профінансує Єврокомісія. На модернізацію госпіталю виділять 19,6 млн євро.
Фото: Рівненська ОВА