Презентація унікального гастрономічного рушника «Гостина з «Енеїдою»
11 листопада, 11:00 - презентація на тему: «Унікальний гастрономічний рушник «Гостина з «Енеїдою». Культурна дипломатія: прадавні традиції та сучасні технології.
Організатор: Міжнародний жіночий рух «За сімейні цінності».
Учасники: Наталія Федорчук - голова Міжнародного жіночого руху «За сімейні цінності», модераторка; Оксана Старак-Повякель - генеральна директорка Національного музею народної архітектури і побуту України; Павло Мороз - директор департаменту корпоративної соціальної відповідальності компанії МХП; Володимир Панченко - керівник відділу з впровадження національних проєктів БФ «МХП-Громаді»; Олеся Теліженко - директорка бренду TELIZHENKO fashion house; Антон Коваленко - директор компанії VALII; Леся Чернюк - вишивальниця, членкиня Міжнародного жіночого руху «За сімейні цінності», авторка ідеї QR-кодів на рушниках.
Питання до обговорення:
- Шляхи розвитку культурної дипломатії в сучасних реаліях. Як відстояти свою ідентичність?
- Цінності ефективного партнерства. У чому успішність проєкту?
Чому це цікаво?
Унікальний рушник «Гостина з «Енеїдою» поєднує багатовікові традиції української вишивки, гастрономічну спадщину та сучасні технології. Через символи рушник розповідає про фундаментальні цінності українського народу та його історію і є потужним оберегом.
За допомогою QR-кодів відкривається 12 відеорецептів традиційних українських страв, згаданих у творі Івана Котляревського.
Рушник ручної вишивки та 100 його копій стануть частиною культурної дипломатії — сувенірною продукцією для представництв України за кордоном та інструментом просвітницької роботи з популяризації української історії й культури.
Кошти від продажу 50 копій рушника будуть спрямовані на проєкти з підтримки сімей українських захисників, які реалізує Міжнародний жіночий рух «За сімейні цінності». Інші 50 копій передадуть Благодійному фонду «МХП-Громаді».
Довідково. Проєкт Міжнародного жіночого руху «За сімейні цінності» реалізується спільно з Національним музеєм народної архітектури і побуту України за підтримки Благодійного фонду «МХП-Громаді», за участі TELIZHENKO Fashion House та української IT-компанії VALII.
У межах проєкту створено п’ять просвітницьких відеороликів про традиції українського рушника — символу української культури, духовності та ідентичності.
Формат заходу – офлайн (Зала 1).
Журналісти зможуть поставити запитання офлайн (Зала 1).
Прохання до журналістів прибувати за пів години до заходу.
Акредитація представників медіа: anna@ukrinform.com
Акредитація триватиме до 18:00 10 листопада 2025 року, для підтвердження необхідно вказати ім’я, прізвище, назву видання.
Захід транслюватиметься на сайті та YouTube-каналі Укрінформу: https://www.youtube.com/@UkrinformPressCenter
Адреса Укрінформу: м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 8/16.
Використання будь-яких матеріалів з офіційного YouTube-каналу Укрінформу можливе лише за умови дотримання авторських прав, встановлених каналом. Під час демонстрації ролика в ході прямого ефіру необхідно посилатися на автора — Укрінформ — показати його назву на екрані та вимовити її вголос.
Підсумкові матеріали:
У Києві рух «За сімейні цінності» презентував унікальний гастрономічний рушник «Гостина з «Енеїдою».
Презентація відбулася в Укрінформі.
У межах проєкту майстриня Леся Чернюк створила ексклюзивний рушник, в орнаментах якого інтегровані QR-коди. Вони дають доступ до 12 відеорецептів традиційних українських страв, згаданих у творі Івана Котляревського.
Символіка рушника уособлює шлях людини від земного до духовного, єдність поколінь і роду, гармонію чоловічого й жіночих начал, силу життя, любові та безперервність українських традицій.
"Рушник завжди читався знизу вгору - саме так наші предки підносили очі до творця, просячи благословення. Кожен символ на ньому має своє значення. Рушник поділяється на три частини, як і наш світ: світ предків, світ земний і світ вищий, де закладено задум творця. Усі орнаменти, які ми зібрали, допомагають розповісти історію нашої країни", - сказала голова міжнародного жіночого руху «За сімейні цінності» Наталія Федорчук.
Вона зазначила, що рушник стане новим елементом культурної дипломатії, протягом цього та наступного року його презентують у понад 15 країнах світу. Зокрема, 10 копій рушника буде передано Першій леді Олені Зеленській для використання у межах культурно-дипломатичної діяльності.
Також копії рушника виставлять на продаж, а виручені кошти будуть спрямовані на проєкти з підтримки сімей українських захисників, які реалізує жіночий рух «За сімейні цінності».
Рушник було створено за підтримки Благодійного фонду «МХП-Громаді».
"З початку повномасштабного вторгнення ми зрозуміли, що український народ потрібно об'єднувати на засадах спільних цінностей. Відновлювати українську історію в тому трактуванні, в якому ми та наші діти мають її знати. Це те, що цементує та створює фундаментальні засади української держави", - сказав директор департаменту корпоративної соціальної відповідальності компанії МХП Павло Мороз.
У межах проєкту також створено п’ять просвітницьких відеороликів про традиції українського рушника - символу української культури, духовності та ідентичності.
Як повідомлялося, у Києві презентували унікальний культурний проєкт - перший у світі "Рушник Гостинності".
Відео: