Безпека дорожнього руху: чого чекати від нового політичного сезону
30 вересня, 10:00 - експертне обговорення на тему: «Безпека дорожнього руху: чого чекати від нового політичного сезону».
Організатори: ГО "Центр демократії та верховенства права".
До участі запрошені: Олеся Холопік - директорка Центру демократії та верховенства права (ЦЕДЕМ); Володимир Крейденко - заступник голови Комітету ВРУ з питань транспорту та інфраструктури, народний депутат України; Олексій Білошицький - перший заступник начальника департаменту патрульної поліції України; Максим Шульга - аналітик кампанії «За безпечні дороги» ЦЕДЕМ; Микола Ільчук - експерт з адвокації кампанії «За безпечні дороги» ЦЕДЕМ; Костянтин Щербаченко - голова ГО «Українська асоціація аудиторів безпеки автомобільних доріг»; представники та представниці Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства розвитку громад та територій України, Департаменту патрульної поліції, Агенства відновлення.
Модераторка: Катерина Лозовенко - координаторка кампанії «За безпечні дороги» ЦЕДЕМ.
Коротко. Мета заходу - обговорити законодавчі ініціативи та зміни в підзаконних актах для підвищення безпеки дорожнього руху, які, на думку громадянського суспільства, потребують розгляду й ухвалення у 2025-2026 роках.
Формат заходу – офлайн (Зала 2) + онлайн-включення.
Журналісти зможуть поставити запитання офлайн (Зала 2).
Акредитація представників медіа: anna@ukrinform.com
Прохання до журналістів прибувати за пів години до заходу.
Захід транслюватиметься на сайті та YouTube-каналі Укрінформу: https://www.youtube.com/@UkrinformPressCenter
Адреса Укрінформу: м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 8/16.
Використання будь-яких матеріалів з офіційного YouTube-каналу Укрінформу можливе лише за умови дотримання авторських прав, встановлених каналом. Демонструючи ролик в ході прямого ефіру, необхідно послатися на автора — Укрінформ — показати його назву на екрані та вимовити її вголос.
Підсумкові матеріали:
В Україні хочуть диференціювати штрафи за перевищення швидкості на дорогах
У Верховній Раді хочуть диференціювати й підвищити штрафи за перевищення швидкості на дорогах залежно від показника перевищення.
Про це розповів ініціатор відповідного законопроєкту, заступник голови Комітету ВРУ з питань транспорту та інфраструктури, народний депутат Володимир Крейденко під час експертного обговорення в Укрінформі: «Безпека дорожнього руху: чого чекати від нового політичного сезону».
"Зараз штрафи зовсім не актуальні, вони нікого не лякають, а кодекс дозволяє фактично безкарно перевищувати швидкість на 20 км/год. і не нести за це відповідальності. Навіть, якщо ти перевищуєш, нікого не лякають ці 340 грн, а якщо його швидко оплатив, то 170 грн. Це точно не є ті штрафи, які б упереджували такі порушення. А ми всі розуміємо, що швидкість 50 чи 70 км/год. – це різні ризики для людини щодо травмування, і летальні випадки стаються при 70 км/год. і вище. Тому стоїть питання не про наповнення бюджету, а про збереження життя людей», - наголосив Крейденко.
Однак, через важку економічну ситуацію в країні автори законопроєкту відмовилися від ідеї підвищувати штрафи для всіх, а тільки для злісних порушників. Тому пропонується градація відповідальності - від штрафу 340 грн за перевищення на 10 км/год. і до 3400 грн - за перевищення на понад 80 км/год.
«Принцип справедливості й ризики мають бути співмірні. Багато хто пропонує жорстко карати – одразу 1000 доларів, мовляв, у Європі завдяки високим штрафам максимально упереджують такі порушення й смерті. Але ми розуміємо, що війна, економічний стан, і люди будуть не в змозі заплатити. Такі шалені штрафи ми не зможемо ввести, бо буде великий опір і громадянського суспільства, і простих людей. Тому цим законопроєктом пропонуємо таку градацію, яка варіюється від 340 до 3400 грн», - пояснив Крейденко.
При цьому він послався на досвід Європейського Союзу, де завдяки високим штрафам вдається значно зменшити кількість таких порушень і смертей на дорогах.
«В ЄС давно функціонує ця градація, але в кожній країні є різні штрафи. Наприклад, у сусідній Польщі, запровадивши відповідальність, яка дотична до ризику, вони знизили смертність на дорогах на 30%. Це перший простий крок назустріч країні, щоб її зробити привабливою, зберегти бажання бути частиною Євросоюзу не тільки юридично, але й фактично. Я переконаний, що запропоновані зміни будуть спрямовані в новому політичному сезоні на позитивні рішення назустріч тим вимогам і потребам, які є в нашій країні», - сподівається Крейденко.
Метою заходу було обговорити законодавчі ініціативи та зміни в підзаконних актах для підвищення безпеки дорожнього руху, які, на думку громадянського суспільства, потребують розгляду й ухвалення у 2025-2026 роках.
Як повідомляв Укрінформ, у поліції спростували інформацію про підвищення штрафів для водіїв за порушення ПДР уже сьогодні.
Відео:
Замовити фото натисніть тут - Фотобанк