«Від поваги до безпеки»: Всеукраїнський тест з правил дорожнього руху
19 лютого, 11:00 - пресконференція на тему:«Соціальний проєкт Авторадіо «Від поваги до безпеки». Всеукраїнський тест з правил дорожнього руху».
Організатори: Авторадіо, Патрульна поліція України, Міністерство внутрішніх справ України.
Учасники: Мар’яна Рева - директор Департаменту комунікації Міністерства внутрішніх справ; Павло Сорока - заступник начальника Головного сервісного центру МВС — начальник регіонального сервісного центру в місті Києві; Олексій Білошицький - перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції України; Микита Ткаченко - сервіс-директор НАСК ОРАНТА; Катерина Мамай - керівниця управління організації електронних продажів НАСК ОРАНТА; Олексій Панкеєв - програмний директор "Авторадіо".
Модератор: Олександр Стадніченко - генеральний продюсер медіахолдингу “Evolution”.
Питання до обговорення:
- Про проєкт.
- Статистика ДТП в Україні та важливість дотримання ПДР.
- Статистика складання іспитів з ПДР.
- Суспільне значення проєкту.
- Наслідки порушення ПДР та показники страхових випадків в Україні.
Чому це важливо?
За 2024 рік зареєстровано 25 781 ДТП з потерпілими. Загинуло 3202 особи та 32 023 людини отримали травми. Головна причина — порушення правил дорожнього руху. Більшість таких трагедій можна було б уникнути.
Проєкт "Від поваги до безпеки" спрямований саме на це — підвищити рівень знань, сформувати культуру відповідальності та взаємоповаги між водіями, пішоходами та всіма учасниками дорожнього руху. Це не просто інформаційний проєкт — це ще один крок до зміни сприйняття безпеки на дорозі.
Довідково. Захід організовано Авторадіо за інформаційної підтримки Патрульної поліції України та під егідою Міністерства внутрішніх справ. Генеральний партнер проєкту — Національна акціонерна страхова компанія ОРАНТА.
Формат заходу – офлайн (Зала 2).
Журналісти зможуть поставити запитання офлайн (Зала 2).
Прохання до журналістів прибувати за пів години до заходу.
Акредитація представників медіа: anna@ukrinform.com.
Акредитація триватиме до 10:00 19 лютого 2025 року, для підтвердження необхідно вказати ім’я, прізвище, назву видання.
Захід транслюватиметься на сайті та YouTube-каналі Укрінформу: https://www.youtube.com/user/UkrinformTV.
Адреси Укрінформу: м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 8/16.
Використання будь-яких матеріалів з офіційного YouTube-каналу Укрінформу можливе лише за умови дотримання авторських прав, встановлених каналом. Демонструючи ролик у ході прямого ефіру, необхідно послатися на автора — Укрінформ — показати його назву на екрані та вимовити її вголос.
Підсумкові матеріали:
У столиці презентували соціальний проєкт під назвою «Від поваги до безпеки», який спрямований на зміну культури дорожнього руху в Україні, підвищення рівня знань ПДР серед українців, а також на сприяння зниженню ДТП на дорогах.
Презентація цього проєкту відбулася в Укрінформі.
«Місія нашого соціального проєкту «Від поваги до безпеки» - не просто нагадати ПДР, а зробити їх частиною свідомості кожного українця. Основна причина аварійності — це недотримання ПДР, низький рівень знань і головне — байдужість до власної безпеки і до безпеки інших. Ми задалися питанням: як ми можемо змінити цю ситуацію? І дійшли висновку, що безпека починається саме з культури поведінки, взаємоповаги та відповідальності на дорозі. Це про дорослу відповідальну позицію кожного з нас. І саме це і є головною метою нашого проєкту», - зазначив програмний директор «Авторадіо» Олексій Панкеєв.
За його словами, упродовж 60 днів у ефірі «Авторадіо» за підтримки Патрульної поліції України та під егідою Міністерства внутрішніх справ будуть озвучуватися ключові правила дорожнього руху (щодня - по 6 нових пунктів ПДР).
«Щовечора у нас буде інтерактив — це коли нам телефонують слухачі... і відповідають на питання, пов’язані з цими правилами. Для тих, хто відгадав правило, буде чудовий приз — це ексклюзивна футболка від «Авторадіо» та НАСК «Оранта». Окрім цього, у ефірі наші ведучі будуть регулярно закликати слухачів дотримуватися ПДР і формувати у собі культуру відповідального водіння», - заявив Панкеєв.
Програмний директор «Авторадіо» поінформував, що у їхніх соцмережах також будуть розміщуватися інтерактивні тести і меми та ненав’язливі фото і відеоматеріали як приклади того, що може статися через недотримання ПДР.
«Але головний етап попереду — це Всеукраїнський онлайн-тест ПДР, який відбудеться з 31 березня по 6 квітня. Тест буде доступним цілодобово і кожен зможе перевірити свої знання у зручний час. І вже 7 квітня ми розіграємо 5 річних запасів пального по 600 літрів кожен від нашого партнера «ORANTA Drive» серед тих, хто успішно складе тест», - сказав він.
Окремо Панкеєв закцентував увагу на питанні створення онлайн-платформи під такою ж назвою, як і цей проєкт - «Від поваги до безпеки», де громадяни зможуть знайти актуальні правила дорожнього руху 2025 року, тренувальні інтерактивні тести, які допоможуть їм підготуватися до анонсованого Всеукраїнського тесту з ПДР, сам цей тест, корисні лайфхаки для подорожі Україною та музика у дорогу.
«Ми також маємо плани для масштабування проєкту, щоб він мав розвиток у часі», - зазначив він.
Директор Департаменту комунікації МВС Мар’яна Рева звернула увагу на те, що водії, у яких досить великий стаж водіння, наприклад, десятиліття, не завжди досконало пам’ятають нормативну базу.
«Вони вже роблять це (кермують — ред.) інтуїтивно. Це механічні скіли, які сформувалися у них упродовж цих десятиліть водіння. І ці правила, ці ваші повідомлення в інтерактивній формі — це якраз те, що буде допомагати, у тому числі водіям зі стажем, відновити у пам’яті ці знання і, відповідно, бути більш уважними на дорозі та звертати увагу на нові знаки, які встановлюються на автошляхах», - сказала Рева.
Перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції Олексій Білошицький заявив, що патрульна поліція однозначно підтримує цю ініціативу «Авторадіо».
«Проєкт «Від поваги до безпеки» покликаний, зокрема, додатково просвітити або нагадати учасникам дорожнього руху про важливі елементи ПДР, про важливі елементи безпеки на дорозі і додатково зробити наші дороги більш безпечними. Ми долучаємося і вважаємо, що це — один із наступних кроків для того, щоб врятувати життя і здоров’я наших громадян», - поінформував він.
Цей соціальний проєкт реалізується за інформаційної підтримки Патрульної поліції України під егідою МВС. Генеральним партнером проєкту є Національна акціонерна страхова компанія «ОРАНТА».
Як повідомлялося, перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції Олексій Білошицький поінформував, що в Україні за 2024 рік зареєстровано 25 781 ДТП із потерпілими, у яких загинуло 3202 особи та 32 023 людини отримали травми. Основні причини: перевищення безпечної та встановленої швидкості руху (39,4% від усіх ДТП з тяжкими наслідками); порушення правил маневрування; порушення правил проїзду перехресть. Види ДТП із потерпілими: зіткнення (41,7%); наїзд на пішохода (26,7%); наїзд на перешкоду (12,2%).
Проєкт, який передбачає відмову від застосування терміналів для оплати штрафів водіями, планується масштабувати на всю Україну.
Про це повідомив перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції Олексій Білошицький під час пресконференції в Укрінформі.
«Ми дійсно зараз працюємо над тим, щоб замінити систему оплати на місці. Вінницька, Чернівецька області — передусім Чернівецька, там ми провели цей пілот — показали, що (ініціатива — ред.) працює ефективно, швидко і мобільно; і наразі в планах поширити це на всю територію України. Перше місто, яке буде вже повною мірою використовувати (новий метод оплати штрафів — ред.) — це Київ», - сказав Білошицький.
За його словами, у столиці повністю замінюються термінали у патрульних екіпажів.
«Зараз є більш нові і простіші системи. За допомогою QR-кодів і телефонів можна зробити те саме, і це набагато зручніше у використанні патрульними поліцейськими, зручно і для громадян. Більш того, ми можемо поширити цю практику на ще більше екіпажів патрульної поліції, бо це і менш затратний спосіб», - зазначив правоохоронець.
Перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції також зазначив, що питання про запровадження в Україні штрафних балів ще обговорюється, з цього приводу триває законодавча дискусія.
«Штрафні бали, на прикладі зарубіжних країн, передових країн у сфері безпеки дорожнього руху,.. дуже ефективний механізм саме для превентивного впливу на учасників дорожнього руху. Бо не стільки є побоювання щодо штрафів у тих країнах, де були запроваджені штрафні бали, як саме щодо набору певної кількості балів, який, наприклад, веде до призупинення дії посвідчення водія з подальшим перескладанням іспитів тощо», - пояснив Білошицький.
Він висловив переконання, що в Україні штрафні бали обов’язково мають бути запроваджені.
Як повідомлялося, у грудня 2024 року Білошицький заявив, що у патрульній поліції у майбутньому планують перестати застосовувати у своїй роботі термінали для оплати штрафів водіями на місці.
До практичних іспитів на права в Україні готують 1553 акредитовані навчальні заклади - ГСЦ
До практичних іспитів на права громадян в Україні наразі можуть підготувати 1553 акредитовані навчальні заклади.
Про це під час пресконференції в Укрінформі на тему: «Соціальний проєкт Авторадіо «Від поваги до безпеки». Всеукраїнський тест з правил дорожнього руху» повідомив заступник начальника Головного сервісного центру Міністерства внутрішніх справ — начальник регіонального сервісного центру в місті Києві Павло Сорока.
«До практичного іспиту ми готуємося тільки у акредитованих навчальних закладах, а таких сьогодні в Україні — 1553. Звичайно, що найпопулярніша категорія, до якої всі готуються, - це категорія В, легкові транспортні засоби. Біля 40 годин проходить навчання практичне на транспортних засобах із механічною коробкою передач, біля 38 — з автоматичною. У першу чергу особа складає практичний іспит у навчальному закладі і вже після того складаєте такий іспит у територіальному сервісному центрі», - сказав він.
Сорока закликав усіх кандидатів у водії не користуватися послугами так званих «помічників», які нібито гарантують, що особи успішно складуть той чи інший іспит на права.
Представник ГСЦ запевнив, що контроль за процедурою складання теоретичного і практичного іспитів є досить дієвим, хоч і досить складним.
«У кабінетах, де приймають теорію, розташовано не менше 4 камер, які охоплюють весь периметр екзаменаційного класу. Вони пишуть звук. Також застосовується система «Face ID», тобто ідентифікація кожного, хто прийшов на іспит. У тих транспортних засобах, на яких приймають практичний іспит, теж встановлені камери, які фіксують всі 4 сторони, а також рухи як людини, яка здає (іспит на права — ред.), так і інструктора, який сидить поруч... Можливо, через це низький відсоток здачі. Тим не менше, ми допускаємо на дороги загального користування людей все ж таки підготовлених», - вважає він.
Сорока звернув увагу громадян на те, що навіть якщо у когось під час здачі іспитів на права і пройшли ті чи інші маніпуляції, то «аналітика покаже, що були допущені порушення, ваше посвідчення буде анульоване» і ця особа буде притягнута до відповідної адміністративної чи навіть кримінальної відповідальності.
«Не користуйтеся «помічниками», розраховуйте на себе. Ви — учасник дорожнього руху, і транспортний засіб — це засіб підвищеної небезпеки. Потрібно відповідально ставитися до цього питання. І навіть коли ви не склали іспит з першого разу, повірте, наші інструктори вам звернуть увагу на те, які ви помилки допустили, над чим вам необхідно попрацювати і з другого разу у вас все вийде», - запевнив представник ГСЦ.
Директор Департаменту комунікації МВС Мар’яна Рева подякувала за небайдужість громадянам, які надсилають повідомлення у соцмережах на сторінках МВС і ГСЦ із скрінами і посиланнями на такі оголошення.
«Ми дякуємо за цю активність і закликаємо людей, коли вони виявлять такі пости, писати нам і ми, звісно, будемо передавати всю цю інформацію для відповідної перевірки та у разі потреби документування — до Департаменту внутрішньої безпеки Нацполіції», - сказала Рева.
Вона пояснила, що якщо подібну групу не було заблоковано упродовж певного часу, то це не означає, що вона діє під прикриттям чи що на це закривають очі.
«Можливо, саме у цей час документується і збирається відповідна доказова база. Тому закликаємо громадян бути активними. Пишіть про такі випадки у соцмережі МВС, ГСЦ. Є чатбот і гаряча лінія внутрішньої безпеки НПУ. Ми обов’язково відреагуємо. Ми всі зацікавлені у єдиному результаті — прозорому складанні іспитів на отримання посвідчення водія і, як наслідок, безпеці на дорогах», - заявила директор Департаменту комунікації МВС.
Як повідомляв Укрінформ, 2 серпня минулого року у ГСЦ заявили, що відмічають збільшення кількості жінок, які хочуть отримати водійські права.
В Україні підготовка до теоретичних та практичних іспитів на водійські права знаходиться на низькому рівні.
Про це під час пресконференції в Укрінформі на тему:«Соціальний проєкт Авторадіо «Від поваги до безпеки». Всеукраїнський тест з правил дорожнього руху» заявив заступник начальника Головного сервісного центру Міністерства внутрішніх справ — начальник регіонального сервісного центру в місті Києві Павло Сорока.
«Починаючи з 2025 року, було прийнято майже 73 тисячі теоретичних іспитів. Понад 20 тисяч були складені за результатами самопідготовки і з першої спроби (успішно складено - ред.) — усього 27%. Понад 52 тисячі іспитів було складено людьми, які навчалися у автошколі, і з першої спроби склали іспит тільки 18%. Тобто середній відсоток — близько 21% складання з першого разу. Ця статистика говорить про те, що все ж таки ця підготовка на досить низькому рівні», - сказав Сорока.
За словами заступника начальника ГСЦ, під час складання теоретичних іспитів на права найчастіше люди роблять помилки у питаннях, що стосуються проїзду на регульованих перехрестях, дорожньої розмітки, вказівок чи жестів регулювальника тощо.
Також Сорока повідомив, що з початку 2025 року вже проведено близько 93 тисяч практичних іспитів, і з першого разу їх склали близько 16% майбутніх водіїв. «Тобто, ми теж тут бачимо, що підготовка не на досить пристойному рівні», - вказав він.
За його даними, найчастіші помилки, які допускають кандидати у водії під час складання практичного іспиту, — виконують маневри, не впевнившись у безпечності, не надають перевагу пішоходу.
Сорока зазначив, що навіть бувають випадки, коли інструктору доводиться втручатися, щоб не допустити зіткнення авто, на якому особа складає іспит, з іншими транспортними засобами.
Як повідомляв Укрінформ, торік у серпні заступник глави МВС Богдан Драп'ятий заявляв, що МВС планує оновити тестові питання для складання теоретичного іспиту на водійські права.
Відео:
Замовити фото натисніть тут - Фотобанк