Нова професія та вирішення питання безбар’єрності незрячих людей

11 березня, 12:00 - круглий стіл на тему: “Як введення нової професії вирішує питання безбар’єрності незрячих людей?”

Організатор: Академія професійного розвитку.

До участі запрошені: освітяни, громадські діячі, науковці, представники міністерств та відомств.

Модераторка: Зоя Гаркавенко - президентка ТОВ "Академія професійного розвитку".

Питання до обговорення:

  • Як можна вирішити питання безбар’єрності незрячих?
  • Інструктор з просторового орієнтування й мобільності для цивільних незрячих та військових незрячих - це одне і теж?
  • Що необхідно зробити, щоб професія “Інструктор з просторового орієнтування та мобільності" дійсно допомагала у забезпеченні безбар’єрності?

Формат заходу – офлайн (Зала 2) + онлайн-включення.

Журналісти можуть поставити запитання офлайн (Зала 2).

Прохання до журналістів прибувати за пів години до заходу.

Акредитація ЗМІ та реєстрація учасників: alizur9@gmail.com, контактна особа: Аліна Сітцева, тел. +380688007618.

Захід транслюватиметься на сайті та YouTube-каналі Укрінформу: https://www.youtube.com/@UkrinformTV.

Адреса Укрінформу: м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 8/16.

Використання будь-яких матеріалів з офіційного YouTube-каналу Укрінформ можливе лише за умови дотримання авторських прав, встановлених каналом. Під час демонстрації ролика в ході прямого ефіру необхідно послатися на автора — Укрінформ — показати його назву на екрані та вимовити її вголос.

Читайте Пресцентр Укрінформу в Telegram.

Підсумкові матеріали:

В Україні слід запровадити профстандарт інструктора з просторового орієнтування для осіб із порушеннями зору – експерти

В Україні необхідно запровадити професійний стандарт інструктора з просторового орієнтування та мобільності. Такі фахівці допомагатимуть особам із порушеннями зору та членам їхніх родин правильно сприймати простір навколо, оцінювати відстань, визначати віддаленість до предмета і місця його знаходження, що сприятиме мобільності таких людей та їхньої соціалізації у суспільстві.

Про це йшлося під час круглого столу «Як введення нової професії вирішує питання безбар’єрності незрячих людей?», який відбувся в Укрінформі.

«Такий фахівець дуже важливий для незрячих, не важливо, коли людина втратила зір – маленькою дитиною, в школі чи після школи. Ця проблема загострюється зараз, коли десятки, сотні тих, хто нас захищає, втрачають зір. Виходячи з реабілітаційних установ, вони не знають, що робити далі, як рухатися, немає тих, хто їх фахово, професійно навчить цьому. Тому професія, яку ми розглядаємо, професійний стандарт якої має бути введений, –надзвичайно важлива», – сказав під час круглого столу президент ГО «Український міжнародний інститут сліпих» Юрій Войтюк.

Як зазначила на круглому столі заступниця директора ГО «Трініті хаб» Тетяна Костенко, навчання людей з порушеннями зору навичок просторового орієнтування та мобільності є основою їхньої реабілітації, соціалізації. «Робота інструктора з просторового орієнтування та мобільності орієнтована на формування у людей з порушеннями зору навичок самостійного орієнтування у відкритому, закритому просторах. Це забезпечення безпечного пересування у навколишньому середовищі незалежно від змін у ньому», – сказала Костенко.

Вироблений стандарт з цієї професії, за її словами, допоможе зорієнтувати, якими фаховими компетенціями має володіти інструктор із просторового орієнтування.

Як додала Костенко, до сьогодні підготовка таких фахівців не здійснювалася, втім, за її словами, у ході дискусій експерти дійшли висновку, що допомогу в орієнтуванні у просторі людям із порушеннями зору можуть надавати вчителі-дефектологи – тифлопедагоги. Саме вони працюють з дітьми з порушенням зору, а також надають допомогу військовим, які втратили зір.

«На жаль, у стандарті професії ці фахівці не відображені і йдуть на рівні з іншими педагогами, хоча володіють більшістю компетенцій інструктора з орієнтування у просторі та мобільності», – сказала Костенко.

Як зазначили учасники круглого столу, інструктор із просторового орієнтування та мобільності може працювати у закладах дошкільної та загальної середньої освіти, інклюзивно-ресурсних центрах, центрах раннього втручання, закладах реабілітації, відділеннях комплексної реабілітації тощо.

Як повідомляв Укрінформ, у Запоріжжі розпочав роботу перший реабілітаційний центр для військових, в якому вже відновлюються 25 українських захисників.

Відео:

Замовити фото натисніть тут - Фотобанк