Антикорупційний фронт. Чи дієва державна політика?

3 квітня о 14.30 відбувся “круглий стіл” на тему: “Державна антикорупційна політика: чи є вона ефективною?”.

Організатор: ГО “Центр політико-правових реформ”.

Учасники: Микола Хавронюк - професор, директор з наукового розвитку Центру політико-правових реформ; Дмитро Калмиков - кандидат юридичних наук, керівник проектів Центру політико-правових реформ; Олександр Калітенко, Ярослав Юрчишин - представники Transparency International Україна; Олександр Лємєнов, Роберт Сіверс - незалежні експерти у сфері запобігання корупції.

Підсумкові матеріали:

Прогресивне антикорупційне законодавство через півроку намагаються нівелювати шляхом внесення змін - експерт

Втілення багатьох прогресивних положень нового антикорупційного законодавства на практиці здебільшого гальмується або робляться спроби внести в нього зміни, щоб нівелювати або послабити найважливіші моменти.

 Про це на засіданні "круглого столу" в Укрінформі на тему "Державна антикорупційна політика: чи є вона ефективною?" заявив експерт Центру політико-правових реформ  Борис Малишев, повідомляє кореспондент агентства.

"На практиці втілення багатьох прогресивних положень нового антикорупційного законодавства здебільшого гальмується через різноманітні фактори... Ми бачимо дуже хитру позицію - спочатку ухвалити закон, який відповідає міжнародним антикорупційним стандартам, отримати "галочку" в наших міжнародних партнерів, а потім через півроку почати вносити туди зміни, якими певною мірою нівелювати чи послаблювати найбільш важливі моменти закону. Таким чином, процес відкату ніби й не помітний, але він присутній", - сказав Малишев.  

За його словами, це яскраво видно на прикладі закону "Про запобігання корупції", в який весь час намагаються внести зміни, "і подекуди успішно", щодо зменшення обсягу інформації, яка подається у декларуванні, зменшити вплив громадськості на формування антикорупційної політики, знизити ступінь юридичної відповідальності за неподачу або недостовірну інформацію в деклараціях.

Експерт акцентував, що нормативно-правове регулювання повільно, але невпинно наближається до міжнародних стандартів у сфері запобігання і протидії корупції, проте на практиці втілення багатьох досить прогресивних положень нового законодавства або не відбувається, або відбувається повільно

Малишев, зокрема, нагадав, що створення НАЗК забрало багато часу й зусиль, "орган в законі ніби існує, але фактично його нема". Він також звернув увагу на ситуацію з Національною агенцією з питань виявлення, розшуку та управління активами: "Закон ухвалений наприкінці 2015 року, ми вже маємо 2017 рік, там нещодавно був призначений кервник, але немає ані матеріального забезпечення, ані приміщення, ані набір кадрів не почався. Ще більш показово з Державним бюро розлідувань - закон вже дуже давно був ухвалений, але там навіть керівника ще не обрали".

На думку експерта, всі процедури дуже затягуються через нібито об'єктивні причини, але є одна, вона суб'єктивна: небажання ключових гравців у цій грі - "це парламентська більшість і президент" -  докладати належних зусиль щодо втілення нового антикорупційного законодавства на практиці.

Відео з круглого столу:

Замовити фото натисніть тут - Фотобанк