Інтернет-еквайринг для сайтів та онлайн-бізнесу

Реклама

Еквайринг – це рішення, яке дозволяє бізнесу приймати оплату за товар та послуги у безготівковий спосіб. Ця система оплати давно вже давно не вважається додатковим бонусом, а обовʼязковою частиною якісного сервісу для клієнтів. В цьому матеріалі ми поговоримо про інтернет-еквайринг для онлайн бізнесу та додаткові можливості, які відкриває це технологічне рішення. 

Перш ніж детально розібрати специфіку саме інтернет-еквайрингу, слід згадати ще один еквайрингу, щоб зрозуміти їхню відмінність.

Види еквайрингу

Існує два основних види еквайрингу залежно від того, як і де відбувається оплата.

1. Торговий еквайринг

Цей вид еквайрингу актуальний для офлайн оплат. Цей спосіб всім знайомий, адже проводиться за допомогою картки, смартфона або смартгодинника. Транзакція проходить через технологію NFC через POS-термінал.

2. Інтернет-еквайринг

Суть цього виду еквайрингу криється в самій назві – платежі проходять онлайн: на сайтах, в додатках, соцмережах тощо. Замість POS-термінала, який використовується в офлайн режимі, тут платіж проходить через спеціальну платіжну сторінку. Надає таку сторінку банк-еквайр або провайдер платіжних послуг.

Головна перевага інтернет-еквайрингу – це мінімальна затратність по часу та легкий процес інтеграції. Після того, як платіжний партнер провів всі технічні налаштування, клієнт може вільно оплатити товар або послуги на сайті.

Як працює інтернет-еквайринг?

Перш за все, слід перелічити всіх учасників процесу для того, щоб розуміти всю специфіку цього механізму. Список учасників включає:

  • Клієнт або покупець.
  • Продавець, наприклад, інтернет-магазин.
  • Банк-емітент.
  • Банк-еквайр (процесинговий центр), який відповідає за обробку платежу.
  • Платіжний шлюз (провайдер платіжних послуг).
  • Міжнародна платіжна система (МПС), наприклад, Visa та Mastercard.

Тепер процес покупки проводиться достатньо швидко – покупець натискає на кнопку «Оплатити», система перенаправляє його на сторінку оплати, де вводяться реквізити картки та згодом підтверджується операція.

Важливо зазначити, що, клієнт не сплачує жодних додаткових платежів, як, наприклад, комісія за транзакцію. Але бувають випадки, коли провайдер платіжних послуг дає можливість перекласти комісію за проведення платежу на клієнта. В цьому ж випадку, додається екстра сума до оплати — певний відсоток вартості замовлення.

Весь процес онлайн-розрахунку можна умовно описати декількома етапами:

  1. Клієнт вводить дані карти на платіжній сторінці та підтверджує оплату в банківському додатку або за допомогою одноразового пароля, який надходить до смс.
  2. Платіжний шлюз шифрує дані та передає їх у процесинговий центр.
  3. Банк-емітент отримує звернення через МПС, щоб підтвердити списання. Емітент проводить перевірку зі свого боку – та підтверджує або відхиляє оплату.
  4. Після того, як емітент підтверджує платіж, процесинговий центр приймає кошти.
  5. Покупець бачить повідомлення, що платіж пройшов успішно.

Висновок

Інтернет-еквайринг – це важливий фактор, який впливає на загальний рівень клієнтського обслуговування. Завдяки цій технології, покупці мають змогу легко та швидко сплачувати товари та послуги, поки продавці оптимізують процес транзакції та мінімізує ризики шахрайських дій.