Соцмережі стали новим викликом під час виборчої кампанії – медіа-експерт

Фото

Соціальні мережі чинили активний вплив на перебіг виборчої кампанії під час президентських виборів.

Таку думку висловила співзасновниця “StopFake” Ольга Юркова на прес-конференції в Укрінформі щодо підсумків моніторингу висвітлення в медіа президентських перегонів в Україні.

Соцмережі стали новим викликом під час виборчої кампанії. Вони справляли активний вплив на її перебіг, роблячи при цьому акцент на шоу-складову перегонів, за якою губилася змістовна частина. Саме такий контент користувався популярністю в аудиторії сторінок медіа у Facebook”, - сказала Юркова.

Вона зазначила, що під час першого туру президентських виборів кандидати використовували різні формати у Facebook, але, по суті, вони вибудовували односторонню комунікацію, просували певні змістовні месиджі та лозунги. За її словами, тільки обраний на пост Президента Володимир Зеленський не просував жодних лозунгів, а просто показував, що відбувається в його житті - ніби побудував “комунікацію на одному рівні” зі своєю аудиторією.

Про загальні підсумки медіамоніторингу виборчої кампанії в українських медіа говорили в Укрінформі / Фото: Олена Худякова, Укрінформ

На думку Юркової, суб’єктам виборчого процесу та лідерам думок потрібно приділяти більшу увагу значущим дискусіям у соцмережах з важливих питань розвитку країни. “Таких дискусій бракувало протягом виборчої кампанії, особливого другого туру, де домінувала емоційна складова”, - сказала вона.

Настомість виконавчий директор ГО “Український інститут медіа та комунікацій» Діана Дуцик зазначила, що Суспільний мовник не займав активної позиції під час виборчої кампанії.

Читайте також: Супрун про соцмережі: Іноді важливо та корисно бути поза зоною досяжності

“Ці вибори проходили в умовах наявної олігархічної системи медіа, відсутності сильного Суспільного мовника та зростаючої ролі нових медіа, зокрема соціальних мереж. Порівняно з попередніми кампаніями зросла кількість інформаційних телеканалів, які в режимі цілодобового мовлення висвітлюють політичні процеси в країні", - сказала вона.

За словами Дуцик, ця кампанія також характеризувалася безпрецедентною кількістю політичних ток-шоу та виборчих марафонів. "Загалом інформаційне поле було перенасиченим. Але не думаю, що це позитивний тренд, бо виборцю було дуже складно орієнтуватися в такій лавині інформації", - вважає вона.

Президентську виборчу кампанію в українських медіа обговорили експерти в Укрінформі / Фото: Володимир Тарасов, Укрінформ

З погляду гендерного аспекту, то, як констатувала координатор медіа-моніторингу Єлизавета Кузьменко, медіа віддають перевагу чоловікам, незважаючи на зміни в суспільстві та дедалі більший внесок жінок у сферу медіа.

“За даними моніторингу, чоловікам надавалося незіставно більше часу порівняно із жінками на загальнонаціональних телеканалах – 85% ефірного прайм-тайму, тоді як жінкам – лише 15%. Дані моніторингу також підтверджують тенденцію говорити про жінок, а не надавати їм слово”, - зауважила вона.

У свою чергу голова Комісії з журналістської етики Андрій Куликов наголосив, що те, як ЗМІ розповідають про вибори, прямо впливає на поведінку виборців.