Китай почав зберігати венесуельську нафту в морі на випадок тиску США на Каракас - Bloomberg

Великі запаси венесуельської нафти, які знаходяться на танкерах у морі, створюють підстраховку для китайських нафтопереробників на тлі посилення тиску США на Каракас і можливих перебоїв з експортом.

Про це повідомляє Bloomberg, передає Укрінформ.

Як зазначає видання, хоча офіційно Китай не імпортує нафту з Венесуели з березня, проте дані третіх сторін та дані про відстеження суден свідчать, що потоки до азійської країни цього року залишаються стабільними.

Так, згідно з даними Kpler, обсяг венесуельської нафти, яка зберігається на суднах, становить понад 20 мільйонів барелів, що є найвищим показником за останні три роки. Багато танкерів знаходяться в азійських водах, що полегшує доступ до них китайським НПЗ.

Венесуельська нафта доставляється кінцевим споживачам у Китаї нетрадиційним шляхом. Транспортування зазвичай займає понад два місяці і передбачає кілька перевантажень з судна на судно, щоб приховати походження вантажу. Згідно з даними про відстеження суден, зібраними Bloomberg, майже половина танкерів, що зберігають нафту Merey, знаходяться у водах біля Китаю та Південно-Східної Азії.

Однак нещодавнє захоплення танкера біля берегів Венесуели американськими військовими викликало питання щодо перспектив експорту. На думку старшого аналітика з питань нафти в Kpler Мую Сю, «Китай навряд чи зіткнеться з дефіцитом поставок до лютого або навіть березня» наступного року, якщо США обмежать експорт нафти з Венесуели. Проте китайським нафтопереробним заводам буде складно повністю замінити венесуельські поставки, додав Сю.

Незалежні нафтопереробні заводи Китаю є основними покупцями нафти Merey з Венесуели, яка зазвичай використовується для виробництва бітуму для будівництва доріг. Merey пропонується зі значною знижкою порівняно з аналогічними сортами, що робить її привабливою для переробників, які борються з мінімальною рентабельністю. Послаблення китайської економіки, і зокрема тривалий спад на ринку нерухомості, також є буфером. Ф'ючерси на бітум у Шанхаї знаходяться на найнижчому рівні за чотири роки, що свідчить про слабкий попит.

Для Китаю існують альтернативи у нафті, але вони коштують дорожче. Канадська нафта Access Western Blend є підходящим замінником, але вона коштує щонайменше на 10 доларів більше за барель. Іранські сорти нафти дещо дешевші за північноамериканські, хоча і не настільки вигідні, як Merey. За словами трейдерів, обізнаних з цим питанням, які попросили не називати їхніх імен, після захоплення танкера, китайським покупцям пропонували Merey зі знижкою 12 доларів за барель з урахуванням доставки.

Читайте також: Тринідад і Тобаго відкриє аеропорти для військових США на тлі посилення напруженості у Венесуелі

Як повідомляв Укрінформ, нафтовий танкер, затриманий Сполученими Штатами поблизу узбережжя Венесуели, перевозив нафту для підтримки кубинського режиму.