Російський «АвтоВАЗ» хоче слідкувати за дилерами за їхній рахунок - розвідка
Російське підприємство «АвтоВАЗ», яке перебуває у затяжній кризі, вирішило додатково заробити на дилерах.
Як передає Укрінформ, про це повідомляє Служба зовнішньої розвідки України.
«АвтоВАЗ» – найбільший російський автовиробник – опинився в епіцентрі нової хвилі критики. Підприємство переживає затяжну кризу, попри мільярдні державні дотації, а ситуація з кожним місяцем лише погіршується", - зазначили в СЗР.
Влітку завод публічно визнав серйозність проблем. На підприємстві почалися масові звільнення, а зарплати знизили зі 120 до 45 тисяч рублів. Персонал змусили письмово відмовитися від премій і надбавок, щоб скоротити витрати. Частина заводів перейшла на чотириденний робочий тиждень, а обсяг виробництва зменшили через різке падіння попиту.
«Модель E-Largus виявилася повним провалом – її продажі надзвичайно низькі, а склади дилерів переповнені нереалізованими автомобілями. Не краща ситуація з другим поколінням Lada Vesta – численні збої в рульовому механізмі вже призвели до травмувань водіїв, а Національний автомобільний союз вимагає масштабної перевірки діяльності заводу», - поінформували у розвідці.
Попри відсутність конкуренції і монопольне становище на внутрішньому ринку продаж не зростає.
Аналітики говорять про глибокі структурні проблеми компанії, які ігноруються роками.
«Крім внутрішніх проблем, на ситуацію впливає і зовнішній чинник – засилля китайських автомобілів. За останні два роки російський авторинок фактично заполонили китайські бренди, які пропонують технічно сучасніші та надійніші моделі. Їхня частка на ринку перевищує половину всіх нових продажів, а дилери дедалі частіше відмовляються співпрацювати з російськими виробниками, обираючи вигідніші контракти з китайськими партнерами. Це призводить до стагнації автомобільного ринку РФ», - пояснили у СЗР.
На тлі економічного занепаду «АвтоВАЗ» запустив чергову «ініціативу», що вже викликала обурення серед партнерів-дилерів. Завод зобов’язує усіх офіційних дилерів укласти договір на встановлення системи відеоспостереження з підрядником, якого обрав автовиробник.
Кожному дилеру потрібно встановити в середньому 12 камер відеоспостереження. Обслуговування однієї камери коштує 45 тисяч рублів на рік. У масштабах усієї мережі це приблизно пів мільярда рублів щорічно.
Найбільше невдоволення викликає вимога надати «АвтоВАЗу» цілодобовий доступ до камер, встановлених у салонах офіційних дилерів, які є незалежними компаніями. Партнери вважають це грубим втручанням у комерційну автономію і порушенням принципів ринку.
Офіційно завод пояснює, що це потрібно для аналізу клієнтопотоку і рівня задоволеності. Проте дилери заявляють, що фактично йдеться про цифрове стеження.
Аналітики попереджають, що така політика лише поглибить конфлікт між виробником і дилерами, а також ще більше підірве довіру до бренду на ринку, який без іноземних партнерів не здатен створити сучасну продукцію самостійно і повністю залежить від державного фінансування.
Як повідомляв Укрінформ, Китай дедалі більше посилює свою присутність на російському внутрішньому ринку.