Депутати і урядовці мають взяти роботу митниці під особистий контроль — експерт

Ексклюзив

Парламентаріям та урядовцям треба їхати на кордон і на місці ухвалювати оперативні рішення, прискорюючи легальні процедури й запобігаючи нелегальним оборудкам.

Таку думку в ексклюзивному коментарі Укрінформу висловив голова експертно-аналітичної ради Українського аналітичного центру Борис Кушнірук.

Так економіст прокоментував інформацію заступника міністра інфраструктури Мустафи Найєма про те, що недоброчесні бізнесмени користуються можливостями спрощеного ввезення в Україну гуманітарної допомоги у воєнний період для власного збагачення.

“Така проблема справді існує, - погодився Кушнірук - І вона, на жаль, ще певний час існуватиме в Україні. Тому що в цій сфері у нас майже нічого не змінилося - митниця залишається однією з найбільш корумпованих систем. Стосовно нинішньої ситуації, то маємо дві протилежні тенденції. З одного боку, деякі ділки - як правило, у співпраці з митниками - провозять за спрощеною схемою начебто для потреб оборони все що завгодно, починаючи від брендового “шмаття” й закінчуючи люксовими автомобілями. З іншого боку, люди, котрі реально займаються постачаннями чи безпосередньо для армії й тероборони, чи для підтримки малозабезпечених, стикаються із тим, що змушені чекати в чергах на митниці добу та більше. Ситуацію треба змінювати: щоб і навести лад, перекрити “лазівки”, й забезпечити безперебійне постачання гуманітарної допомоги для України”.

Читайте також: Порятунок економіки: вчимося господарювати в умовах війни

Як вихід Кушнірук пропонує парламентаріям та урядовцям їхати на кордон і на місці ухвалювати оперативні рішення, прискорюючи легальні процедури й запобігаючи нелегальним оборудкам.

Як повідомлялося заступник міністра інфраструктури Мустафа Найєм в Єдиному телеефірі привернув увагу до проблеми зловживань можливостями спрощеного ввезення в Україну гуманітарної допомоги. За його словами, чимало компаній справді допомагають із ввезенням військових, медичних товарів і продукції гуманітарного призначення. Але є й ті, хто користується наданими державою преференціями для отримання надприбутків.

Читайте також: Компанії Медведчука переправляли через митницю у Мукачеві нафтопродукти - ДБР

"Вдячні всім хто допомагає, але цією шпариною користуються багато бізнесменів: возять продукцію, яка ніколи не може бути гумдопомогою. Коли ввозиться Mercedes, коштовна косметика, предмети розкоші...", – навів приклади посадовець. За його словами, уряд це врахує: "Будуть зміни до регуляції, будуть товари, які заборонять визнавати гумдопомогою. Це втрати для бюджету, бо не справляється мито, що б'є по економіці", – сказав Найєм.